Op maandag 03 december 2001 21:24 schreef AtomicShockwave het volgende:
zelfbouwen is zeker geen simpele hobby en het vereist ECHT skill en ervaring, je kan ze beter kopen
Nah.. dat valt wel mee vind ik.
Mijn verhaal: Ik wilde nieuwe speakers. Een paar weken lang heb ik overal naar speakers geluisterd, en op het laatst had ik een paar in gedachten die mij in totaal 1300 piek zouden kosten. Toen kwam ik in een zaak, waar ze ook losse onderdelen verkochten. De verkoper was zelf een zelfbouw-fanaat, en hij verkocht me een boekje van Monacor, met een heel stel voorbeeld-speakers.
Uit dat boekje heb ik een speaker uitgezocht. De technische onderdelen kocht ik bij die winkel, het MDF bij de Gamma. Ik heb wel het geluk dat m'n pa op z'n werk de beschikking heeft over professioneel zaag- en timmergereedschap. Ik heb 'm de maten opgegeven, en 's middags kwam hij terug met 2 complete speakerkasten.
Na een nachte lijm laten drogen heb ik de speakerunits erin gemonteerd, de filters gesoldeerd etc. Gewoon volgens het boekje, daar was niets moeilijks aan. Als laatste heb ik de speakers dichtgelijmd (en de volgende keer SCHROEF ik 'm dicht, want als er nu een draadje losschiet ben ik de lul

)
Verfje erover, en voor 600 piek was ik klaar. Dat was dus heel wat minder dan die 1300 piek.
De speakers zelf heb ik (na inspelen) meegenomen naar de verkoper, en 'm daar even laten beluisteren. Die man was namelijk zelf erg benieuwd naar 't resultaat. We hebben 'm naast wat merkspeakers gezet, en naast nog wat andere zelfbouwers. Er waren speakers bij die voor meer dan 1000 piek over de toonbank gingen, en de mijne klonken mooier
Siditamentis astuentis pactum.