Toon posts:

Fans waar plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om mijns computer zo koel mogelijk te maken want met zo een dragon orb 3 op mijn cpu steigt de temp behoorlijk snel en ook veel!
Ik heb al 3 fannetje geplaatst in me compu. 1tje vooronder (deze brengt de lucht naar de achterkant van me kast) en 2 aan de achterkant ongeveer in het midden (je weet wel wat ik bedoel).
Warme lucht stijgt op en dus denk ik 2 koelers boven te plaatsen die de lucht warme lucht eruit zuigen :P.

Wat is jullie mening hiervoor?? is dit een goed idee?

En ik wil ook graag 2 koelers aan de onerkant zodat die de lucht naar boven blazen dus die zuigen het in de computer

Verwijderd

[topic=339456/1/25]

kijk hier maar even

Verwijderd

Topicstarter
dat zegt genoeg...... thnx....... maar waarom 1 aan de zijkant.....?

Verwijderd

om de airflow er komt er nog 1 recht op mijn cpu fan je kan ook even de search gebruiken daar staat ook heel veel

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Vooronder = intake
Bovenachter = outtake

en let ff goed op bij het kiezen van fans, zorg dat je in en outtake qua luchtverplaatsing bijna gelijk zijn aan elkaar, das het beste.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

inderdaad, ik heb ook een dubbele out aan de bovenkant, werkt perfect. Ga een aparte 220V cooler aan de onderzijde (voorzijde box --> voeding) zetten met schakelaar voor de echt warme dagen...

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 08:25
Ik had in mijn kast al een mogelijkheid om een 120mm fan te plaatsen.
Vorige week mijn Dremel erbij gepakt, gezaagd, en nu heb ik een 120mm outtake aan de achterkant, bovenaan ter hoogte van mijn Proc :) .

Ik moet alleen nog een regelbare weerstand ertussen zetten, dan kan ik de snelheid van mijn straalmotor regelen >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips :) Ach ja straalmotor :) Ik hoor ook bijna niets anders hier :P
Heb je ook van van 20cm bij 20 cm ofzo? Dan plaatst ik die aan de zijkant:) En moet die dan zuigen uit me kast of in me kast?
Pagina: 1