Toon posts:

Nvidia Detonator 23.11 Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wow
Dit heb ik nog nooit gehad...
Na volledig uninstalleren (ook met detonator destroyer) en vervolgens nog de standaard driver te installeren. Kreeg met deze driver geen leuk welkomstscherm. Mijn wallpaper rekte over mijn hele bureaublad uit. En de paar "letters" die ik zag waren rare tekens. Ik heb meerdere malen geprobeert, maar het werkt niet.

Ik heb een Leadtek GeForce 2 Pro 64 Mb DDR op Windows 98SE

Nu maar weer terug gegaan naar de 21.83 door windows in veilige modus op te starten.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik ga ze nu proberen

PIII 800@804 Mhz

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bij mij draaiden ze al een tijdje stabiel en goed.. :P (beta)maar oke
ze zijn ietsie sneller dan 21.83

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik ging er weer wat puntjes mee omhoog :P
van 3523 naar 3618 :P

maar ik zie bij mij bij d3d nog maar 2 vakjes staan om aan te klikken :?

is dit bij jullie ook of.. :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik mis sinds de 21.83 opties die ik voorheen wel had, bv kleurcorrectie.......maar verder doet de 23.11 het perfect hoor (tot nu toe)

PIII 800@804 Mhz

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
ik kreeg vastloperij met die 23 komma nogwat drivers
als ik naar de geforce2 GTS instellingen wou bijvoorbeeld
en op willekeurige momenten ook
gauw teruggegaan naar 21.83, en de boel loopt weer als een tiet, 22.* werkten trouwens ook prima, en sneller
maar hij is snel zat, ik ga liever voor stabiliteit
misschien lust een Leadtek die 23. huppeldepup drivers niet
dat fixen ze wel weer, ik wacht wel
hij was bij mij niet sneller ook niet sneller dan de 22 serie, ik kreeg hem alleen boven de 4000 door bruut over te clocken, met de kast open, met 22.40 deed ie 4001 met een stuk minder overclockerij
en ik heb er 150 ofzo extra nodig om die eikel met die opgefokte Ti van de eerste plaats af te gooien in de p3 tot 1000 mhz catagorie, bah
dan maar wachten op de volgende driver

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Op maandag 03 december 2001 20:52 schreef Lunatic_P het volgende:
Wow
Na volledig uninstalleren (ook met detonator destroyer) en vervolgens nog de standaard driver te installeren. Kreeg met deze driver geen leuk welkomstscherm. Mijn wallpaper rekte over mijn hele bureaublad uit. En de paar "letters" die ik zag waren rare tekens. Ik heb meerdere malen geprobeert, maar het werkt niet.

Nu maar weer terug gegaan naar de 21.83 door windows in veilige modus op te starten.
Ik heb dat ook Gehad met win me ik had het alleen niet met 22:40 drivers maar de rest daarboven wel .
Ik draai nu XP en dat gaat primma met de 23:11

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

ik knalde een baar keer spontaan in een vette reboot, maar na een dag is dat probleem vanzelf weg, ik hoop voorgoed.

van 6000 naar 6180 3dmark2001 points

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Heeft iemand toevallig ook het volgende probleem gehad (en opgelost natuurlijk):

Ik heb een Geforce 2 MX, zo'n Abit Siluro dingus, de T400. Als ik die nieuwe drivers installeer, 23.11, en ik vraag de advanced properties op bij beeldschermeigenschappen geeft hij een foutmelding van desk.cpl. Ff gezocht op het forum, en de 'oplossing' die door verschillende mensen werd aangeraden werkt niet :(, namelijk desk.cpl van een werkend systeem kopieren (zelfde OS, W2k). Ik zie nu geen andere mogelijkheid dan de oude drivers weer te installeren, want 60 Hz is echt hoofdpijn.

Of weet iemand hier iets op?

MVG, Gertjan

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Heb je al de language dll-s gedelete? nvrs*.dll
Op die manier draaien de drivers weer met de engelse taal ipv nederlands maar dan ben je er waarschijnlijk ook vanaf...

Verwijderd

Bij mij werken ze perfect, ik heb ook een Leadtek GF2 Pro 64 mb

• jfeelders

jfeelders

Ik heb ze net trouwens ook ff geprobeerd en ik heb ook een leuke voor het lijstje:

Zodra ik in TwinView ga clonen om mn TV-out overlay goed te krijgen, krijg ik mn monitor niet meer boven 800x600. De tv doet t dan wel. Onder 22.50 die ik de laatste tijd tot volle tevredenheid gebruik was dit niet. Interessant allemaal...

edit:
Ze zijn niet over elkaar hee gezet. Eerst helemaal ge-uninstalled en daarna nieuwe Det's erop...

Verwijderd

Ik kan alle drivers op m'n WinXP Home NL met Hercules Prophet II ti kwijt van 21.81 tot 22.80, behalve.......de 23.11.:(

Daar krijg ik een prachtig Blauw Scherm bij kado met de melding dat de driver in een loopje terecht is gekomen.

Ik blijf dus maar even bij de 22.80, blauw is niet m'n favoriete kleur.>:)

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Op dinsdag 04 december 2001 15:39 schreef jfeelders het volgende:
Ik heb ze net trouwens ook ff geprobeerd en ik heb ook een leuke voor het lijstje:

Zodra ik in TwinView ga clonen om mn TV-out overlay goed te krijgen, krijg ik mn monitor niet meer boven 800x600. De tv doet t dan wel. Onder 22.50 die ik de laatste tijd tot volle tevredenheid gebruik was dit niet. Interessant allemaal...
Ja!!
Dit heb ik dus ook!
Komt dat doordat de dets 23.11 over oudere drivers heen zijn gezet?
Iemand een idee?

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14
Ik heb een verse installatie van Windows ME en Windows 2000 geprobeerd, maar allebei reboots en vastlopers met deze drivers. Ik heb een Leadtek GF3 TI200 btw.

• Vorkie
  • Niet online
ikke heb nergens last van met die detonator drivers... :? best wel vaag

Vergelijk jullie systemen eens en kijk wat er precies gelijk aan is... >:) dus niet Windows maar hardware...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• pjotreke
  • Laatst online: 15:14
Volgens jou sig heb je ook een Radeon . :P

• Bad_Karma
Zijn jfeelders en ik de enige die problemen hebben met twinview onder detonator 23.11?

• Schaapje_BlaaT
net even 23.11 geprobeerd, het bleek dat de vastlopende driver die ik had 23.10 was, en in 23.11 is dat dus weer gefixt, ik kreeg ook iets meer 3dmarks
ik wist er 4100 nogwat uit te persen, 4001 met 22.40, maar daarvoor moest ik wel meer overklokken (somehow gaat het geheugen nu tot 460 zonder artifacts, en de core doet ook 230), zeker omdat het kouder weer is ofzo, het lijkt me toch sterk dat dat aan de driver ligt
nuja, in elk geval heb ik volgens mij net genoeg om die eikel met z'n ti die nu bovenaan staat bij 3dmark eens mores te leren :), tenminste voor eventjes

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 16:20 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
net even 23.11 geprobeerd, het bleek dat de vastlopende driver die ik had 23.10 was, en in 23.11 is dat dus weer gefixt, ik kreeg ook iets meer 3dmarks
Hè! Ik had ook crashes met 23.10, misschien moet ik 23.11 toch proberen.
ik wist er 4100 nogwat uit te persen, 4001 met 22.40, maar daarvoor moest ik wel meer overklokken (somehow gaat het geheugen nu tot 460 zonder artifacts, en de core doet ook 230), zeker omdat het kouder weer is ofzo, het lijkt me toch sterk dat dat aan de driver ligt
Nee dat kan volgens mij ook niet aan de driver liggen (wel aan een BIOS geloof ik, theoretisch dan), meestal ligt idd gewoon aan temp.

• jfeelders

jfeelders

Op woensdag 05 december 2001 15:51 schreef Bad_Karma het volgende:
Zijn jfeelders en ik de enige die problemen hebben met twinview onder detonator 23.11?
Wat voor systeem heb jij? De mijne zie je hieronder...

• Bad_Karma
Op woensdag 05 december 2001 17:15 schreef jfeelders het volgende:

[..]

Wat voor systeem heb jij? De mijne zie je hieronder...
AMD Duron 800
MSI K7T Turbo
256MB Cas2
Asus V7100T
XP Pro

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op maandag 03 december 2001 20:52 schreef Lunatic_P het volgende:
Wow

Gisteren heb ik ze ook geprobeert en ik heb hetzelfde probleem.

Die-hard Brexiteer

• jfeelders

jfeelders

OK, helemaal geen gelijkenis dus (op OS na). Dan zijn het dus vage drivers. Wel snel, niet stabiel... Wordt in de volgende beta's wel weer teruggedraaid... ;)

Verwijderd

hij draaid bij mij lekker, ik draai nu op cs (1024x786xa6) 50 fps stabiel. heb ze geinstalleerd in combienatie met die agp driver update van via

• kamphuis
  • Niet online
asus is gewoon RELAX

• KeiFront
  • Laatst online: 20-08 17:02
FYI

Via blames Nvidia for WinXP problems

http://www.theinquirer.net/05120107.htm

• Symphony-X
  • Laatst online: 08-04 12:19
Tis vaag..

-RTCW draait nu goed; in tegenstelling tot de vorige release van Nvidia det3 (de officiele dus)
-Max payne draait NIET..

vaag vaag..

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 15:12 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Bij mij werken ze perfect, ik heb ook een Leadtek GF2 Pro 64 mb
Idem voor mij... ook met een LT Winfast GF2 Pro 64MB.
Strange things R happening with your system mate... :?

Verwijderd

Ik heb de drivers net ff getest met me geforce 3 en 3dmark 2001 gedraaid

en me scoren is vet omhoog, ik had eerst rond de 6000 en nu 7081

mooie scoren toch

Verwijderd

23.11 spontane reboots, maar weer 22.50, als de brandweer en stabiel *D

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Met onderstaande sig van 6712 naar 7061 3d2k1marks :)

Verder rete _stabiel_ , maja Winxp is gewoon rete stabiel >:) je moet echt iets heel ergs fout doen om het te laten crashen

• mmxmmx
Oke systeem AMD TB 1400 : MSI K7T turbo -L : 768 mb cas 2 : SB Live : Hercules 3D prophet geforce 3 TI500 .

Dit alles draait op de Nederlandese versie van Win XP met de DET Drivers 23:11 en VIA 4 in 1 435 .
Ik kan Red alert 2 draaien en ik kan yuri's revenge draaien
(wel door dit file in de ra2 dir te knallen THIPX32.DLL )
en ook RTCW draait primma hiero .
Zelfs mijn oude ftp progies enzo doen het goed .
Ik heb alleen Norton system works vervangen voor versie 2002 .

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Bij mij loopt XP bij alle detonators nieuwer dan 12.41 vaak vast, vooral tijdens het internetten e.d. Dan hangt echt alles, zelfs m'n muiscursor, een harde reset is de enige mogelijkheid om weer verder te kunnen.. In spellen is ie wel rock stable :? De performance is trouwens wel errug goed..

Zooooooooooooooooooooooooooooooo frustrerend! :(

Heb nu echt werkelijk alles geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit..

In Win98SE totaal geen problemen met precies dezelfde drivers en instellingen..

#

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik krijg een mooi blauw scherm en ik zie geen fuck meer. maar als ik mijn muis beweeg krijg ik alleen strepen over mijn scherm die bewegen.

mijn pc:
celly 466
256mb sdram
creative geforce 1 (256)
directx 8.1 final
WinME

Rara.

ik heb dit met alle det 21-22 en 23 drivers behalve 22.40 waar ik dus nu op draai!!!

Pc: Geen :(

Verwijderd

Heb net een mooi nieuw systeempie en wat denk je...krijg GVD GhostRecon niet aan de praat in W2K, heb een NVIDIA QUADRO PRO (64MB) en een PIV 1.8Ghz. ...volgens mij werkt die kaart niet goed samen met de nieuwe detonater...kent iemand dit probleem..of nog beter kent iemand de oplossing :) ?

Greetz...
GekkeDino
*D

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:07 schreef mmxmmx het volgende:
Oke systeem AMD TB 1400 : MSI K7T turbo -L : 768 mb cas 2 : SB Live : Hercules 3D prophet geforce 3 TI500 .

Dit alles draait op de Nederlandese versie van Win XP met de DET Drivers 23:11 en VIA 4 in 1 435 .
Ik kan Red alert 2 draaien en ik kan yuri's revenge draaien
(wel door dit file in de ra2 dir te knallen THIPX32.DLL )
en ook RTCW draait primma hiero .
Zelfs mijn oude ftp progies enzo doen het goed .
Ik heb alleen Norton system works vervangen voor versie 2002 .
Wat doet THIPX32.DLL ?? dan precies...zie mijn vraag van hierboven...bij mij draait RTCW ook perfect...no problems...

Greetz.

GekkeDino
*D

• mvz
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

sinterklaas moet maar snel weer naar spanje.. nouja ik post me probleem hier dan maar..

het zit zo, ik heb 23.11 geinstalleerd, en werkt erg goed, maar nou wil Vsync niet meer *aan* , dus heb je veel "tearing" bij scrol scenes. ook met nvmax aangezet maar mocht niet baten.

weet iemand waardoor dit komt? bij voorbaat dank.
:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

ok dan heb de 23.11 geinstalleerd heb 3dmark 2000 gedraaid gaat mijn beeld langzaam sloom langzaam sloom denk van ok doe de 23.10 er weer op blijft hetzelfde probleem.

ik maar de 2250 gedownload en ja hoorr weer snel langzaam snel langzaam word er kots beroerd van.

Draai met win xp pro en die is stabiel met ut geen probleem totdat ik met open gl ga spelen allemaal strepen weet iemand of daar een fix voor is of wat het anders is????

ken het nergens vinden hiero dus maar ff vragen :(

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Op woensdag 05 december 2001 20:03 schreef LAuWe het volgende:
hij draaid bij mij lekker, ik draai nu op cs (1024x786xa6) 50 fps stabiel. heb ze geinstalleerd in combienatie met die agp driver update van via
Dan is er bij jouw wel een groot probleem dat je met dat systeem 50 fps draait heb met een athlon 800 mx 400 een fps van 100 drops naar 55

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Nee dit is lekker...

ik heb gister die 23.10's erop gezet, alles gaat heerlijk. Zat 3dMARKS enzo... ik een beetje met mijn tv-out klooien, alles comfy cozy

Plotseling loopt mijn pc vast...mmm naja tis win 98 dus moet kunnen, ik reboot, start ie op als een 640x480 bij 16 kleuren, ik wil veranderen kan et niet, ik de drivers installen, hielp niet, de 21,83 ff geprobeerd..niks... alles loopt vast bij het booten van windows, gewwon een zwart scherm zonder beeld... lekker dan

dus ik win reinstall, denk ik een radicaal te doen HELPT HET NOG NIKS!!!!, ik ben radeloos man, wat moet ik nu?

Verwijderd

Maar weer 22.50 geinstalleeerd, 23.11 instabiel als wat bij mij. :r

Verwijderd

Ik lees hier over opvallend veel instabiliteitsproblemen met de Detonator 4 serie, driekwart i.c.m. Win9x wat niet verwonderlijk is ;).
Ik draai XP met de standaard ingebakken 12.41 drivers.
Aangezien ze 1. niet snel genoeg zijn en 2. geen refreshrates hoger dan 75Hz toelaten wilde ik uiteraard meteen overstappen op de nieuwe Detonators.
Ik heb 21.83 (ook de Creative versie) en 23.11 uitgeprobeerd die mij erg bevielen (lekkere FPS in UT en hogere refreshrates).

Het enige (:? rare :?) probleem is dat m'n monitor (enigszins gedateerde 21" Nokia 445Xi) met die nieuwe Detonators niet meer in de standby-modus overgaat.
Alleen met de standaard 12.41 drivers werkt dat dus wel :(.

Wie herkent dit en weet de oplossing?

Verwijderd

Asus K7V, Athlon800Mhz, Leadtec Gforce2 gts 32Mb (tv-out), windows 2000.

De 23.11 drivers laten de boel volledig vastlopen na zo'n 10 seconden geen beweging meer in de muis etc. en harde reset noodzakelijk.

Weer terug naar 21.83 en geen probleem meer.

Maarrehhhh wat is eigenlijk dat WDM_1.08 dat te downloaden is met die 23.11 driver? Ik heb het ook maar gewoon even geinstalleerd, maar er staat op die site verder geen informatie over.
Kan dat iets met de crashes te maken hebben?

Verwijderd

ik heb ook 23.11 met een gts en WIN ME.
3dmark alles liep beter,tot ik die direct-x test deed.
die directx diag,toen zag ik bijb bv direct draw dat die cubus zeer langzaam draaide,en dat tweede veld met die heen en weer springende blokje ook zeer langzaam.
en toch met 3dmark alleen maar sneller.
:?

Verwijderd

Ik hen GeForce 2MX en ook detonator 23.11 gedownload voor win2k en XP (ik heb zelf XP), maar bij het installeren zegt ie dat ie niet compatible is voor windows xp (..GeForce 2Mx.... didn't past windows logotesting -of zoiets dergelijks zegt ie en dat ie niet compatible is en dat ze sterk aanraden om de installatie af te breken).
Moet ik dan soms oudere drivers downloaden ?

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb ook is geprobeerd om met die drivers te draaien onder windows98se plus de laatste VIA 4in1 drivers,maar het is een drama.

Mijn Hercules 3D Prophet III ti500 doet het nog steeds het best met de drivers van Hercules zelf.

Verwijderd

ey bloempot dat had ik dus ook, gewoon doorzetten en met een beetje geluk klaagt windows na het rebooten niet meer en werkt ie. Dat had ik tenminste met de 23.11

• Minotic
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik heb mijn 23.11 er af gedonderd, want ik kon niet meer fatsoenlijk mijn beeldscherm klonen naar mijn tv :?. Helaas dus voor de 23.11, ik heb nu weer 21.83, en die doen het in 1 keer perfect.
Vind het ook een beetje raar dat die 23.11 drivers niet meer whql gecertificeerd zijn.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• MGSNK
  • Laatst online: 19-08 11:16
in win98 heb ik geen problemen? Iemand anders wel? kheb een Gf2 TI

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
23.11 valt niet goed in de smaak hier, zo lees ik, en zelf was ik er ook niet erg happig op, want zelf kreeg ik VSync niet meer uit ondanks dat ie uitgevinkt stond met o.a. mijn display settings, Nvmax en Rivatuner, dus nu 22.80 er maar weer opgezet en lopen die handel!!

I love watercooling

Verwijderd

Hier loopt ie toch echt wel goed .....

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op woensdag 05 december 2001 06:56 schreef ThaNetRunner het volgende:
ikke heb nergens last van met die detonator drivers... :? best wel vaag

Vergelijk jullie systemen eens en kijk wat er precies gelijk aan is... >:) dus niet Windows maar hardware...
Leuk.. maar even uit je sig:
Pc1: ... Ati Radeon VE 64Mb.. PC2: ... Ati All-in-Wonder 8Mb...
Jij kan helemaal geen detonator drivers gebruiken.. dus waar heb je het over?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Het schijnt dat bij de moederborden met de VIA chipset men de nieuwste 4in1 drivers (v 4.36) moet installeren en dat het zou moeten opgelost zijn.

Heeft iemand dit geprobeerd en zo het probleem kunnen oplossen?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

23.11 sucks, mijn monitor is er helemaal van over de zeik gegaan.(ouder type 107S)
Opeens kan ie geen 1152x768 meer draaien zonder gegantisch te gaan flippen. En op 1024x768 op 85 herz zie ik ook vaak flikkerend beeld.
21.81 er dan maar weer erop..zucht...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

De betreffende detonator drivers (23.11) draait probleemloos op m'n computer. Voor degene die er problemen hebben met de drivers:

* verwijderd alle PCI/ISA-kaarten.
* zorg dat je de meest actuele bios-drivers werkt.
* wellicht zijn de (oude) video-drivers niet correct verwijderd!
* Zorg ervoor dat de meest actuele drivers voor je overige hardware componenten gedownload hebt.
* Wellicht (niet voor alle gebruikers!!) is het raadzaam om een (verse) installatie van je besturingssyteem (incl. formatteren) uit te voeren!

Systeem: PIII (Abit BE-6 II) 600 Mhz; ASUS V7700ti / 256 MB PC 133 (3-2-2 instelling)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

hee, handige tips.
Had ze al allemaal gebruikt, dus helaas werken ze niet voor iedereen. Ach ja, zal er niet wakker van liggen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Oke, mijn ondervindingen naar testen op een aantal systemen.

Gerforce Mx 200 chipset in comibinatie met (msi) via kt266 chipset:

problemen met alle drivers met een MX 200 chipset + Via kt266 behalve de standaard Windows XP driver. Nadeel is echter dat de prestaties te wensen overlaat en dat Open GL niet wordt ondersteund.

Geen problemen met een Geforce MX 400 chipset met een
(msi) via kt266 chipset

Geen problemen met met een Geforce MX 200 chipset op een via Kt133 chipset.

Vraag is nu of het een specifiek Via Kt266-Nvidia-Winxp probleem is of dat er meer combinaties niet werken...

Verwijderd

wel toevallig.. ik heb een msi k7t266 pro 2, enne met mijn hercules GF3 Ti200 en met de standaard XP driver NO problemo.. na installatie Detonators van hercules website 21.83 gloof ik, ging alles ook wel redelijk.. na install 23.11 vette performance boost van 6700 3dmark 2001 naar 7000 3dmark 2001, alleen af en toe als ik een spel afsluit zo een blauw schem met error in nv4_disp.sys ... ach jah, je kan niet alles hebben. :)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 22:20 schreef xrayden het volgende:
Vraag is nu of het een specifiek Via Kt266-Nvidia-Winxp probleem is of dat er meer combinaties niet werken...
specs:

* ABIT KA7-100 (KX133)
* ELSA GeForce 2 Ultra

Wanneer ik de 23.11 drivers installeer (zowel van ELSA als de reference drivers) ondervind ik een systeem lockup binnen enkele minuten. Heb nu weer 21.83 WHQL erop en dat geeft geen enkel probleem.
Maar het probleem is dus niet gelimiteerd tot de KT266(A)...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op zaterdag 29 december 2001 15:06 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Maar het probleem is dus niet gelimiteerd tot de KT266(A)...
Idd, de AMD-760MP kan ook niet overweg met de 23.11's; BSOD's galore.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mmxmmx
Op zaterdag 08 december 2001 13:58 schreef NEWBIE het volgende:
Ik heb ook is geprobeerd om met die drivers te draaien onder windows98se plus de laatste VIA 4in1 drivers,maar het is een drama.

Mijn Hercules 3D Prophet III ti500 doet het nog steeds het best met de drivers van Hercules zelf.
Hhahaha ja dat klopt inderdaat ik heb ook Win xp er al weer af en ben dus weer met win me gaan draaien en dan werken de 21:81 drivers van hercules zelf het beste en die geven ook de beste beeldkwaliteid en raar genoeg staan er op de site van hun ook nog steets geen nieuwere drivers .

Verwijderd

Ik heb een hercules prophet IIMx, en ik heb onde SE totaal geen problemen. echter in 2K en in ME liep bij mij de hele zooi zo traag als de bejaarde overbuurvrouw.

Zoals gezecht in 98 SE loopt alles perfect, ik heb er zelfs 2 videokaarten inzitten, een Geforce 2Mx en een Viper 550, en ik heb deze met een en dezelfde driver (det 23.11) geinstaleerd. Zelfs de Tv-out van de viper 550 doet het gewoon nog. :D

• mmxmmx
Op woensdag 16 januari 2002 00:30 schreef Valenci het volgende:
Ik heb een hercules prophet IIMx, en ik heb onde SE totaal geen problemen. echter in 2K en in ME liep bij mij de hele zooi zo traag als de bejaarde overbuurvrouw.

Zoals gezecht in 98 SE loopt alles perfect, ik heb er zelfs 2 videokaarten inzitten, een Geforce 2Mx en een Viper 550, en ik heb deze met een en dezelfde driver (det 23.11) geinstaleerd. Zelfs de Tv-out van de viper 550 doet het gewoon nog. :D
ik heb ook het idee dat het uitrekken van de desktop een TI500 probleem is en niet zozeer van de geforce 1 of 2 of wat voor kaart dan ook .

• Bad_Karma
Ik zag de nieuwe 23.12 dets op Warp2Search.com staan en heb ze net geïnstalleerd. Ze zouden dat VIA Infinite Loop probleem moeten verhelpen.
Het goede nieuws is dat het erop lijkt dat ik er 40 punten in 3DMark2001 bij heb gekregen. Het slechte nieuws is dat zodra ik twinview aanzet, ik nog steeds mijn monitor niet op een hogere resolutie dan 800x600 kan krijgen.
Voor zover ik weet komt dit aleen voor onder WinXP.
Is er misschien iem die dit met de detonator serie 23.1x al heeft weten op te lossen?

• noltha
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Proberen jullie eens in jullie bios de AGP driveiing strength te zetten op manual en dan waarde DA of EA.

Heb ik uit dit forum:

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=13&threadid=4123&start=1&langpair=de%7Cen&hl=en&prev=%2F
Schijnt dat bsod probleem in winxp te verhelpen bij de meesten, omdat het signaal van de AGP bus sterker gemaakt word en dus stabieler word.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• mmxmmx
Ik heb het probleem nog steets hoe kan dat nu dat er niet meer mensen klagen ?

Heeft iemand al iets gezien of gehoord ?
Ik ben nog steets op zoek naar de oplossing .

Please help me ?

Verwijderd

ik zit ook met het blauwe-scherm probleem onder win98se met gf2mx400. Ik denk dat we moeten concluderen dat de 23.11 detonator gewoon ronduit KUT is..

kozel

Verwijderd

Ik heb nergens last van met det 23.11 en win2k pro.
Ben er zelfs 231 marks op vooruit gegaan in 3d marks 2001.
Aleen valt het me wel op met det 23.11 dat tv-out bij mij niet altijd even lekker loopt , meer mensen daar last van. ?

• Schaapje_BlaaT
ik krijg vastloperij bij 23.** en 27.** drivers, hoef ik
niet eens een spelletje ofzo voor te starten
na een tijdje kapt ie er gewoon mee
tot 22.80 ging het prima, daarna dus tot nu toe niet
geen idee waarom, maar 22.80 bevalt prima dus die
laat ik er mooi op staan

• mmxmmx
Maar het is dan wel raar dat er niets aan gedaan word en niet over word gepraat dit moeten 1000den mensen hebben denk ik .
En in xp doet het probleem zich niet voor .
Ik ga de 22:80 nu proberen .

• mmxmmx
Nee ook die rekken mijn desktop helemaal uit het is gewoon vet balen .

• Schaapje_BlaaT
nou, in XP heb je dan misschien geen uitgerekte desktop
maar ik heb nog steeds vastloperij met die drivers, volgens mij is dat OS-onafhankelijk want het is ook het geval onder win98SE

Verwijderd

ik heb dit effe gelezen... ik heb ook reboots met 23.11 in CS en nu komt misschien een hele domme vraag.. maar waar kan ik die andere versies downloaden van Detonator? en moet ik eerst 23.11 verwijderen?

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 00:37 schreef Michelangelo het volgende:
Het schijnt dat bij de moederborden met de VIA chipset men de nieuwste 4in1 drivers (v 4.36) moet installeren en dat het zou moeten opgelost zijn.

Heeft iemand dit geprobeerd en zo het probleem kunnen oplossen?
Dat zou ik sowieso altijd doen op een mobo met VIA chipset. Alles draait (vooral onder windows 2000 en XP) een stuk beter. Zelf doe ik dit altijd en heb geen problemen met de 23.11 drivers. Het zou er aan kunnen liggen, maar ik heb het niet zonder de VIA 4 in 1 drivers geprobeerd, want dat is altijd het eerste wat ik installeer *D

Verwijderd

Mijn probleem is weg!!!! (ik ben topic starter)

De versie die vandaag is uitgekomen heeft het verholpen!!

VERSIE 27.20 IS DA NAME!

• mmxmmx
Op dinsdag 29 januari 2002 05:11 schreef Lunatic18 het volgende:

VERSIE 27.20 IS DA NAME!
Heb je ook een linkje naar die drivers ?

• mmxmmx
Op dinsdag 29 januari 2002 05:11 schreef Lunatic18 het volgende:

VERSIE 27.20 IS DA NAME!
Ik zie nu dat je een andere naam hebt dan de topic starter .

Ik ben vanmorgen 3 uur aan de gang geweest om mijn windows weer goed te maken omdat ook deze drivers mijn desktop helemaal uitrekken ik kon alleen nog in veilige modes werken en mijn internet was meteen weg (chello)
Ook toen ik eindelijk de 21.81 drivers van Hercules er weer in had bleef mijn internet weg ik heb echt heel veel lopen sweten hier .

En bedankt :(

Verwijderd

p.s.
zijn de nieuwste drivers van via4in1niet de 4.37 of zit ik er naast!

• mmxmmx
Op dinsdag 29 januari 2002 18:51 schreef [MYC]CBS het volgende:
p.s.
zijn de nieuwste drivers van via4in1niet de 4.37 of zit ik er naast!
4.37a

Verwijderd

ik weet het niet meer.
ik ga bijna mijn msx van zolder toveren.
ben nu dikke 2 maanden aan het kloten met win xp, msi k7t266 en asus v8200 geforce 3 deluxe.

krijg nog steeds (ook na zuiver install) blauwe schermen tijdens spellen (bij starten al) en films.

advies van asus taiwan, gooi xp uit het raam a.u.b.
nog net gedaan, maar duurt niet lang meer.
heb nu dus de nieuwe via4in1 (4.37a) geinstalled en nu nog effe detonator 23.11 er op pleuren.
Op asus site staat een link naar een 14.62 bestand.
wat moet ik nu hebben (vorige keer hielpen ze allebei niet).
Ik ga denk ik terug naar win200 pro maar ben ik dan van de problemen af. Win2000 gebruikt volgens mij dezelfde drivers.

Help.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 19:38 schreef [MYC]CBS het volgende:
ik weet het niet meer.
ik ga bijna mijn msx van zolder toveren.
ben nu dikke 2 maanden aan het kloten met win xp, msi k7t266 en asus v8200 geforce 3 deluxe.

krijg nog steeds (ook na zuiver install) blauwe schermen tijdens spellen (bij starten al) en films.

advies van asus taiwan, gooi xp uit het raam a.u.b.
nog net gedaan, maar duurt niet lang meer.
heb nu dus de nieuwe via4in1 (4.37a) geinstalled en nu nog effe detonator 23.11 er op pleuren.
Op asus site staat een link naar een 14.62 bestand.
wat moet ik nu hebben (vorige keer hielpen ze allebei niet).
Ik ga denk ik terug naar win200 pro maar ben ik dan van de problemen af. Win2000 gebruikt volgens mij dezelfde drivers.

Help.
Probeer aub de 21.83 drivers is ipv die super brakke 23.xx versie.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
met die drivers gaan bij mij spellen sloom in direct 3d. dat kun je al direct zien aan de menus dat de cursor sloom gaat.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Komen de 27.20 drivers nog uit voor win me, of blijft het voorlopig voor xp en 2000?
Niet dat ik ze nodig heb ofzo, mijne doet het goed op 23.11.
(bij wijze van spreken. mijn 3e powercolor doet het (nog) wel)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mmxmmx
Op dinsdag 29 januari 2002 20:20 schreef chaos_rulez het volgende:
Komen de 27.20 drivers nog uit voor win me, of blijft het voorlopig voor xp en 2000?
Niet dat ik ze nodig heb ofzo, mijne doet het goed op 23.11.
(bij wijze van spreken. mijn 3e powercolor doet het (nog) wel)
FF omhoog scrollen in dit topic en je ziet dat ik ze heb geprobeerd en dat had je kunnen weten als je het hele topic had gelezen en ze werken dus niet goed bij mij op win me maar nogmaals onder Win Xp had ik geen problemen maar dat is niet het bestuurings systeem wat ik wil gebruiken .

Verwijderd

de 27.20 doen het bij mij niet echt veel beter, behalve dan dat ik geen freezes+reboots meer heb met counter-strike... dat is wel voordeel.

• mmxmmx
Ik gooi xp er maar weer op :r

• mmxmmx
Nou xp erop en het doet het weer en nu dus wel met de 27.20 driver .
Nu maar hopen dat red alert en yuri het ook doen ?
Ik had gehoord van een dll wat je nodig hebt maar weet niet hoe die heet .

Jammer dat niemand de oplossing voor het driver probleem weet want zo word ik gedwongen om met xp te draaien .

Verwijderd

Nergens last van met de 23.11, werkt prima onder XP

Verwijderd

27.20 :'(
21.83 :'(
23.11 :'(
:'(:'(:'(:'(

kort samengevat KUT.
Ik krijg het hier niet werkend.
bij de 27.20 wel veel minder blauwe schermen maar nog steeds niet optimaal. :(

Verwijderd

Zal wel al 100 keer gepost zijn, maar toch maar ff voor de zekerheid:

citaat van Viarena website (4 dec 2001):
There seems to be another issue with Nvidia drivers on the AppoloPro (plus and 266) which we cannot fix. This is due to the agressive way which +20 drivers use RAM. Try playing around with different memory settings in your BIOS. As usual, we will continue working on this with motherboard manufacturers.

-------------------------
VIA Arena Team
Web Media Liaison
VIA Technologies, Inc.

Dus ik ben benieuwd: zijn er mensen met een VIA 266(A) chip en die de Nvidia driver 23.11 gebruiken die GEEN problemen hebben? Welke instellingen in de BIOS hebben die eventueel veranderd?
Bij mij in ieder geval dezelfde ellende: 23.11 geeft lock ups na een paar minuten, en bv 3DMark2001 gaat niet eens benchmarken.
Athlon 1600 XP - 512 DDR - Aopen K77 (266!)MoBo - Creative Geforce2 ti (64Mb) - 300W - W2000.
Wat wel vreemd is dat ze "+20 drivers" zeggen: zoals iedereen lijkt te reporten doet de 21.81, 21.83 of 21.85 het wel lekker. Ik moet om zo stabiel mogelijk te zijn terug naar de 12.41, maar draai toch maar op de 21.85 met een zonuendan lockupje.
W

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb weer eens een vraag :? -->

Ik heb nu een Geforce 2MX en 23.11 drivers (work prime !!!)... als ik nu een GF3 koop moet ik dan de drivers uninstallen en nieuw eropzetten, of gewoon GF2 eruit en GF3 erin en opstarten maar...(want die 23.11 zijn universeel met GF(2,3) ) :? wat is dan het beste ???
Thnx peopz

De meeste mensen deugen!

• mmxmmx
Op vrijdag 01 februari 2002 00:05 schreef marzzman het volgende:
Ik heb weer eens een vraag :? -->

Ik heb nu een Geforce 2MX en 23.11 drivers (work prime !!!)... als ik nu een GF3 koop moet ik dan de drivers uninstallen en nieuw eropzetten, of gewoon GF2 eruit en GF3 erin en opstarten maar...(want die 23.11 zijn universeel met GF(2,3) ) :? wat is dan het beste ???
Thnx peopz
Het zou gewoon moeten werken maar ik denk wel dat windows je nieuwe kaart gaat vinden en dan de drivers opnieuw wil hebben je kunt dan of naar de plekken in windows verwijzen waar de bestanden staan waar hij om jankt of je gooit dezelfde drivers er gewoon overheen .
Dat werkt best wel .

Pagina: 1