Weet iemand misschien waar ik DEMI-water kan kopen??? Dat water wat geen electriciteit geleid. Ik wil dat namelijk voor m'n waterkoeling gaan gebruiken om schade te voorkomen als het ooit eens wil gaan lekken.
Ja, maar ik heb zelf de kennis en de mogelijkheden niet omdat zelf te maken.....ik ben gewoon op zoek naar de kant-en-klare versie van het spul.Op maandag 03 december 2001 20:50 schreef Bollie het volgende:
zelf maken he.. is gewoon gedestilleerd water...
Anoniem: 16219
men neme een droogkast . kappe der water in , droge z'n kleren . Wat er uit komt is demi-water
Doe-het-zelf zaak 
Vroeger, in de oude tijd, gebruikte men het ook in strijkijzers, vraag eens aan je moeder waar ze het haalde
Vroeger, in de oude tijd, gebruikte men het ook in strijkijzers, vraag eens aan je moeder waar ze het haalde
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
geintje zekerOp maandag 03 december 2001 20:51 schreef CaseBuster het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb zelf de kennis en de mogelijkheden niet omdat zelf te maken.....ik ben gewoon op zoek naar de kant-en-klare versie van het spul.
Ja sorry....we hebben niet zo'n luxe condensatorische droogmashien (of hoe het ook mag heten).Op maandag 03 december 2001 20:53 schreef real_raichu70 het volgende:
men neme een droogkast . kappe der water in , droge z'n kleren . Wat er uit komt is demi-water
Ik ga dus gewoon naar krijtvat.
Anoniem: 26987
uhmzz.. voor zover ik weet, geleid demiwater ook.Op maandag 03 december 2001 20:49 schreef CaseBuster het volgende:
Weet iemand misschien waar ik DEMI-water kan kopen??? Dat water wat geen electriciteit geleid. Ik wil dat namelijk voor m'n waterkoeling gaan gebruiken om schade te voorkomen als het ooit eens wil gaan lekken.
maaruh.. bij de gemiddelde garage hebben ze het ook. 't gaat namelijk ook in accu's.
(ff opzoeken of water idd geleid of niet..)
Tuurlijk, als demi water geleid, dan gaan ze dat zeker in accu's gebruiken.Op maandag 03 december 2001 21:04 schreef Lamp het volgende:
[..]
uhmzz.. voor zover ik weet, geleid demiwater ook.
maaruh.. bij de gemiddelde garage hebben ze het ook. 't gaat namelijk ook in accu's.
Maar je kan het gewoon bij de bouwmarkt halen.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Ow ja.......eehh als dat inderdaad zo is..weet iemand misschien dan een vloeistof dat helemaal geen stroom geleid?????Op maandag 03 december 2001 21:04 schreef Lamp het volgende:
[..]
dan flikkeren ze er toch zuur bij. je weet wel, ACCUZUUROp maandag 03 december 2001 21:08 schreef marco899 het volgende:
[..]
Tuurlijk, als demi water geleid, dan gaan ze dat zeker in accu's gebruiken.
Maar je kan het gewoon bij de bouwmarkt halen.

demiwater geleid niet
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
In elke supermarkt man.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
* Anoniem: 25490 heeft ff zijn VWO scheikunde boek erbij gepakt..
En in dat boek (Chemie Overal, 4V en 5V) hebben ze het over de zelfionisatie van water.
het gaat erom dat puur water geleidende deeltjes heeft.
en ik meen dat het in een Accu er om ging dat demiwater zowel een reductor als oxidator is voor de REDOX reactie die daar plaats vind. (zal het zo ff gaan checken
)
En in dat boek (Chemie Overal, 4V en 5V) hebben ze het over de zelfionisatie van water.
vervolges leiden ze eruit af dat de pH van water 7 is. maar dat doet er hier niet toe.Tijdens de zelfionisatie van water worden H3O+- en OH-- ionen gevormd in de molverhouding 1:1. In zuiver water geldt dus dat [H3O+]=[OH-].
en ik meen dat het in een Accu er om ging dat demiwater zowel een reductor als oxidator is voor de REDOX reactie die daar plaats vind. (zal het zo ff gaan checken
Demiwater geleidt niet. punt uit.
Volgens mij is het zelfs in de supermarkt te krijgen. Denk zelf een beetje na!
Anders voor de mensen die niet gelovend at demi-water niet geleid. Maak een stroomkringetje met een 9 volt batterijtje en een lapmje. Pak een Zeer schoon bakje, liefst onstmet met alcohol. Dan wat demiwater erin. Ook weer zeer schone geleiders erin bijv. UIteindes van draadjes. Leg ze maar een millimeter uit elkaar. En dan gaat het lampje NIET branden dus geleid het geen stroom. Als Gooi er maar soda bij, dan gaat het lampje branden.
Volgens mij is het zelfs in de supermarkt te krijgen. Denk zelf een beetje na!
Anders voor de mensen die niet gelovend at demi-water niet geleid. Maak een stroomkringetje met een 9 volt batterijtje en een lapmje. Pak een Zeer schoon bakje, liefst onstmet met alcohol. Dan wat demiwater erin. Ook weer zeer schone geleiders erin bijv. UIteindes van draadjes. Leg ze maar een millimeter uit elkaar. En dan gaat het lampje NIET branden dus geleid het geen stroom. Als Gooi er maar soda bij, dan gaat het lampje branden.
Uhum ik weet niet veel van scheikunde, maar ik weet toch bijna 100% zeker dat water niet geleid. Het zijn de stoffen in het water die een beetje geleiden, waardoor kraanwater dus wel geleid.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Anoniem: 16219
FC47 en FC7000 Flurorinert . Niet-elektriciteit geleidende maar wel thermisch geleidende blubberOp maandag 03 december 2001 21:08 schreef CaseBuster het volgende:
[..]
Ow ja.......eehh als dat inderdaad zo is..weet iemand misschien dan een vloeistof dat helemaal geen stroom geleid?????
Jij hebt van dat TellSell spul nodig! Aangezien ik geen expert ben in reclames zou ik niet weten hoe het spul heet.
Raadpleeg een TellSell expert!
In iedergeval hadden ze een tv ermee gevult en gewoon draaien dat ding
Is nog milieuvriendelijk ook.
Of het een cpu goed koelt zou ik niet weten, maar angst voor kortsluiting is is niet meer nodig.
Prijs zal wel ongeveer een meier zijn (100) per liter ofzo
Beetje duur he
In iedergeval hadden ze een tv ermee gevult en gewoon draaien dat ding
Of het een cpu goed koelt zou ik niet weten, maar angst voor kortsluiting is is niet meer nodig.
Beetje duur he
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Uit mijn hoofd gezegd geleid gedemineraliseerd water wel (zitten nog steeds ionen in) en als het in het begin niet geleid, dan komt dat vanzelf (vervuiling). Als je een vloeistof wilt hebben die 100% niet geleid moet je echt diep in de buidel tasten. Volgens mij heb je daar ook weer het probleem van vervuiling, waardoor het na verloop van tijd toch weeg gaat geleiden.
Ik snap trouwens ook niet waarom je niet geleidende vloeistof zou willen nemen. Ben je van plan je Moederbord onder te dompelen ofzo
Ik raad aan om gewoon gedemineraliseerd (kijk goed op achterkant fles, bouwmarkten halen demineraliseerd en destilleerd nog wel eens door elkaar) en er eventueel Water-wetter in te gooien tegen algen en roest. Laatste is te krijgen bij OC-shop in Dordrecht
Ik snap trouwens ook niet waarom je niet geleidende vloeistof zou willen nemen. Ben je van plan je Moederbord onder te dompelen ofzo
Ik raad aan om gewoon gedemineraliseerd (kijk goed op achterkant fles, bouwmarkten halen demineraliseerd en destilleerd nog wel eens door elkaar) en er eventueel Water-wetter in te gooien tegen algen en roest. Laatste is te krijgen bij OC-shop in Dordrecht
Uhm, toch even een misverstandje uit de weg helpen.Op maandag 03 december 2001 20:50 schreef Bollie het volgende:
zelf maken he.. is gewoon gedestilleerd water...
Demi water != gedestilleerd water.
Demi water is gedemineraliseerd water. Oftewel, water zoveel mogelijk mineralen uit zijn gehaald. Dit water wordt gebruikt in ondere accu's omdat het de levensduur ervan flink vergroot.
Te krijgen bij elke autozaak.
Gedestilleerd water is iets anders. Dit water bevat NOG minder vervuiling dan demi water. (98% H2O meen ik te weten?) Dit water wordt veel gebruikt voor medische en chemische toepassingen.
Te krijgen bij de meeste apotheken.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Anoniem: 29630
Een PH van 7 doet er juist wel toe. H30+ en OH- zijn in molverhouding 1:1 ja, maar dat zijn maar 1^-7 deeltjes H3O+ per mol H2O. Probeer eerst de stof een beetje te kennen ipv dingen te quoten zonder dat je er niet veel vanaf weet. Puur H2O geleid dus wel, maar HEEL erg weinig(verwaarloosbaar in dit geval).Op maandag 03 december 2001 21:26 schreef Lamp het volgende:
* Anoniem: 25490 heeft ff zijn VWO scheikunde boek erbij gepakt..
[..]
vervolges leiden ze eruit af dat de pH van water 7 is. maar dat doet er hier niet toe.
mij stond een verhaal bij van me scheikunde leraar..
over een of andere scheikundige die ooit demiwater had gemaakt, en vervolgens teste op electriciteits geleiding.. Die gast geloofde dat niet.. nog een keer proberen.. betere apparatuur geregeld (platina destilatie systeem om valse metingen te voorkomen..) hij nog een keer meten.. en ja hoor.. het water geleide, en meer dan te verwachtten was dan de eventueel losgeweekte stukjes platina van de installatie..
dus vandaar..
maar.. ik kan het niet vinden in deze 2 boeken.. misschien stond het in een van de andere (3). Het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb gehoord ofzo.. ik lette niet zo heel erg goed op tijdens scheikunde..
maar toch.. ik zou niet proberen om water over je mobo heen te gooien.. ook al is het demiwater.
gewoon zorgen dat de waterkoeling niet gaat lekken
over een of andere scheikundige die ooit demiwater had gemaakt, en vervolgens teste op electriciteits geleiding.. Die gast geloofde dat niet.. nog een keer proberen.. betere apparatuur geregeld (platina destilatie systeem om valse metingen te voorkomen..) hij nog een keer meten.. en ja hoor.. het water geleide, en meer dan te verwachtten was dan de eventueel losgeweekte stukjes platina van de installatie..
dus vandaar..
maar.. ik kan het niet vinden in deze 2 boeken.. misschien stond het in een van de andere (3). Het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb gehoord ofzo.. ik lette niet zo heel erg goed op tijdens scheikunde..
maar toch.. ik zou niet proberen om water over je mobo heen te gooien.. ook al is het demiwater.
gewoon zorgen dat de waterkoeling niet gaat lekken
demi water vind je in scheikunde lokaal, als je da hebt btw 
anyway, het geleid dus wel, alleen in theorie dus niet, water geleid niet, maar door je waterkoeling loopt het door koper of wat voor spul dan op, dan krijg je corrosie (spelling goed?) waardoor er hoe dan ook stukjes spul in het water komen te zitten, dan gaat ut ineens lekken en voppa! het geleid een beetje stroom
maar das nie zon ramp, comp draait op weinig volt enne k denk/hoop dat de meeste spullen er wel tegen kunne, als er dus 12 volt ofzo op de cpu komt issie dus dood eh...
maybe al gezegt maar had geen zin om de meuk te lezen
anyway, het geleid dus wel, alleen in theorie dus niet, water geleid niet, maar door je waterkoeling loopt het door koper of wat voor spul dan op, dan krijg je corrosie (spelling goed?) waardoor er hoe dan ook stukjes spul in het water komen te zitten, dan gaat ut ineens lekken en voppa! het geleid een beetje stroom
maar das nie zon ramp, comp draait op weinig volt enne k denk/hoop dat de meeste spullen er wel tegen kunne, als er dus 12 volt ofzo op de cpu komt issie dus dood eh...
maybe al gezegt maar had geen zin om de meuk te lezen
Je kan ook het ijs uit je vriezer steken en laten ontdooien, is tenslotte ook demi-water. Komt door het vriezen enzo
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
He, ik ben met mijn profielwerkstuk bezig, waarin we geleiding van oplossingen behandelen, we hebben demi-water in onze testopstelling gehad en het geleid wel hoor!!!
Komt door het waterevenwicht.
Komt door het waterevenwicht.
Anoniem: 10233
Zonder er diep op in te gaan: Ik werk in een energiecentrale alwaar we voorheen ook zelf demi-water maakten. Installatie is nu kapot, dus kopen we het in.
Het geleid wel degelijk, al is het niet veel (misschien paar honderd microSiemens). Daarop controleren we het water ook.
Gedestilleerd water is weer wat anders (verdampen en condenseren, that's all).
Verder heb je ook nog onthard-water, waar het meer om de PH gaat.
Het geleid wel degelijk, al is het niet veel (misschien paar honderd microSiemens). Daarop controleren we het water ook.
Gedestilleerd water is weer wat anders (verdampen en condenseren, that's all).
Verder heb je ook nog onthard-water, waar het meer om de PH gaat.
je moet er dus wel voor zorgen dat dat water niet vervuilt raakt, wat een klein deeltje vuil of iets kan wel geleiden...
Anoniem: 22679
Tis zo simpel, Demiwater geleid in principe niet !!! het is gedeminiraliseers water, dat betekend zoveel als dat er met ionen wisselaars alle mineralen en zouten uit zijn gehaald, het is dus niet meer drinkbaar, je wordt er ziek van want als je dat doet zal het water de stoffen uit je lichaam gaan opnemen en daar wordt je dan ziek van.
Gedestileerd water bevat nog steeds mineralen, het is alleen gekookt en weer gecondenseert, kalk zal er niet meer in zitten, mineralen echter wel.
Demi water geleid dus in principe niet, de GELEIDBAARHEID wordt uitgedrukt in MICROSIEMENS, dat is een waarde, hoe lager die waarde hoe minder het water stroom geleid, met een goede ionen wisselaar kun je op 10 microsiemens uitkomen, dat is een mooie waarde.
Alleen de meetapparatuur is wat prijzig maar zeker wel te koop.
Ooit heb ik in een ziekenhuis een dialise installatie moeten aanleggen, waarbij de patienten werden gespoeld met behulp van demiwater, dat werd aangemaakt met een speciaal apparaat en werd ontsmet met OZON, dat zeer bacterie dodend is, de theorie is dat het demiwater het " vuil" uit het bloed haalt en wordt afgevoerd.
Er zat ook een lekdetectie in die meubelen, die dus nooit zou gaan werken omdat ons water zo schoon was dat niet zou gaan geleiden in die lekdetectie.
Demi water kun je in de supermarkt kopen, ik kan gelukkig zoveel als ik wil tappen bij mijn oude werkgever, daar staat een demi installatie 8 uur per dag 5 dagen in de week te draaien en op perfecte kwaliteit.
//kleine demi water uitleg//
Gedestileerd water bevat nog steeds mineralen, het is alleen gekookt en weer gecondenseert, kalk zal er niet meer in zitten, mineralen echter wel.
Demi water geleid dus in principe niet, de GELEIDBAARHEID wordt uitgedrukt in MICROSIEMENS, dat is een waarde, hoe lager die waarde hoe minder het water stroom geleid, met een goede ionen wisselaar kun je op 10 microsiemens uitkomen, dat is een mooie waarde.
Alleen de meetapparatuur is wat prijzig maar zeker wel te koop.
Ooit heb ik in een ziekenhuis een dialise installatie moeten aanleggen, waarbij de patienten werden gespoeld met behulp van demiwater, dat werd aangemaakt met een speciaal apparaat en werd ontsmet met OZON, dat zeer bacterie dodend is, de theorie is dat het demiwater het " vuil" uit het bloed haalt en wordt afgevoerd.
Er zat ook een lekdetectie in die meubelen, die dus nooit zou gaan werken omdat ons water zo schoon was dat niet zou gaan geleiden in die lekdetectie.
Demi water kun je in de supermarkt kopen, ik kan gelukkig zoveel als ik wil tappen bij mijn oude werkgever, daar staat een demi installatie 8 uur per dag 5 dagen in de week te draaien en op perfecte kwaliteit.
//kleine demi water uitleg//
Anoniem: 18585
bij de eerste de beste autozaak kan je het wel kopen
(wordt ook gebruikt om je auto accu bij te vullen)
(wordt ook gebruikt om je auto accu bij te vullen)
Wat een gebazel hier op dit forum veel zogenaamde experts nog zoveel nonsens.
De conclusie die je moet trekken als je alle posts hebt gelezen is dus dat wat voor water je ook gebruikt je dit toch door en koperen blok, slangen, pomp, reservoir laat lopen en dus direct weer vuil is. Wil je een niet geleidende stof dan moet je iets anders dan water gebruiken. Hier zijn verschillende chemicalien voor te krijg maar deze zijn meestal veel te duur (kijk niet vreemd op van meer dan 1000 gulden de liter)
MDA
Nog wat extra info:
Na mijn studie heb ik nog jaren op een laboratorium gewerkt daar heb je dus de volgende soorten water.
Kraanwater-zo uit de kraan, nergens goed voor.
DEMI water- water dat met een ionen wisselaar is gefilterd, goed om je spullen mee af te spoelen.
Monodest/bidest/tridest- water dat 1 of meerdere malen is gedestileerd, waarbij wijj voor onze experimenten alleen tridest gebruikten.
millicure - als demi gefilterd maar met veel meer en betere filters, soms bijna net zo goed als tridest
Opmerkingen:
Doehetzelver: " tappen bij mijn oude werkgever, daar staat een demi installatie 8 uur per dag 5 dagen in de week te draaien en op perfecte kwaliteit." een demi opstelling is niet meer dan een filter en hij zal wel een destillatie opstelling bedoelen
mulderic:"Je kan ook het ijs uit je vriezer steken en laten ontdooien, is tenslotte ook demi-water. Komt door het vriezen enzo" Dit staan natuurlijk helemaal nergens op.
De conclusie die je moet trekken als je alle posts hebt gelezen is dus dat wat voor water je ook gebruikt je dit toch door en koperen blok, slangen, pomp, reservoir laat lopen en dus direct weer vuil is. Wil je een niet geleidende stof dan moet je iets anders dan water gebruiken. Hier zijn verschillende chemicalien voor te krijg maar deze zijn meestal veel te duur (kijk niet vreemd op van meer dan 1000 gulden de liter)
MDA
Nog wat extra info:
Na mijn studie heb ik nog jaren op een laboratorium gewerkt daar heb je dus de volgende soorten water.
Kraanwater-zo uit de kraan, nergens goed voor.
DEMI water- water dat met een ionen wisselaar is gefilterd, goed om je spullen mee af te spoelen.
Monodest/bidest/tridest- water dat 1 of meerdere malen is gedestileerd, waarbij wijj voor onze experimenten alleen tridest gebruikten.
millicure - als demi gefilterd maar met veel meer en betere filters, soms bijna net zo goed als tridest
Opmerkingen:
Doehetzelver: " tappen bij mijn oude werkgever, daar staat een demi installatie 8 uur per dag 5 dagen in de week te draaien en op perfecte kwaliteit." een demi opstelling is niet meer dan een filter en hij zal wel een destillatie opstelling bedoelen

mulderic:"Je kan ook het ijs uit je vriezer steken en laten ontdooien, is tenslotte ook demi-water. Komt door het vriezen enzo" Dit staan natuurlijk helemaal nergens op.
Ehm... ja. Als je er niks vanaf weet, zeg dan gewoon niks okee...Op maandag 03 december 2001 23:22 schreef muldereric het volgende:
Je kan ook het ijs uit je vriezer steken en laten ontdooien, is tenslotte ook demi-water. Komt door het vriezen enzo
Volgens mij geleidt demiwater niet(of nauwelijks), iig niet genoeg om echt schade te veroorzaken aan de CPU.
edit:
Het probleem is alleen, als voorgaande al zei, dat het koper (weinig, maar toch genoeg) oplost tot koper 2+ ionen en die kunnen wel stroom geleiden...
Het probleem is alleen, als voorgaande al zei, dat het koper (weinig, maar toch genoeg) oplost tot koper 2+ ionen en die kunnen wel stroom geleiden...
Goed afdichten dus... teflon-tape
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Anoniem: 5988
Wat een gezeur zeg.
Gedestilleerd water geleid wel stroom. Helaas pindakaas. En dat kan iedereen proberen door de pennen van een multimeter in een bakje met gedestilleerd water te stoppen. Maar van een beetje geleidend water gaan je computeronderdelen niet zomaar kapot. Daarvan crasht je PC hooguit. Ik durf best een plens gedestilleerd water in mijn werkende PC te mikken, geen probleem.
Het grotere probleem is dat niet alle onderdelen tegen water kunnen. Het kruipt langs de pinnen in de package (elco's!), of het tast de package zelf aan. Maar dat maak je met olie, alcohol, glycol, of welke andere vloeistof dan ook alleen maar erger. 't is niet voor niets dat die fluoronrommel zo duur is.
Gooi gewoon je waterkoeling vol met water. En het boeit niet echt of je nou Spa baluw, kraanwater, demiwater of gedestilleerd water neemt. Loop naar de drogist, en koop wat ze daar hebben, als je je daardoor beter voelt. Ik hou het gewoon op kraanwater.
Gedestilleerd water geleid wel stroom. Helaas pindakaas. En dat kan iedereen proberen door de pennen van een multimeter in een bakje met gedestilleerd water te stoppen. Maar van een beetje geleidend water gaan je computeronderdelen niet zomaar kapot. Daarvan crasht je PC hooguit. Ik durf best een plens gedestilleerd water in mijn werkende PC te mikken, geen probleem.
Het grotere probleem is dat niet alle onderdelen tegen water kunnen. Het kruipt langs de pinnen in de package (elco's!), of het tast de package zelf aan. Maar dat maak je met olie, alcohol, glycol, of welke andere vloeistof dan ook alleen maar erger. 't is niet voor niets dat die fluoronrommel zo duur is.
Gooi gewoon je waterkoeling vol met water. En het boeit niet echt of je nou Spa baluw, kraanwater, demiwater of gedestilleerd water neemt. Loop naar de drogist, en koop wat ze daar hebben, als je je daardoor beter voelt. Ik hou het gewoon op kraanwater.
Zorg gewoon dat het niet gaat lekken, alle problemen opgelost.
Wat waterwetter tegen de corrosie erin, ga nu niet zitten zeiken dat dat te duur is want dan doe je dat toch lekker niet, gewoon antivries dan maar.
Wat waterwetter tegen de corrosie erin, ga nu niet zitten zeiken dat dat te duur is want dan doe je dat toch lekker niet, gewoon antivries dan maar.
demi water geleid zelf dus niet.. maar op het moment dat je dat in die mooie waterkoeling van je giet neemt het gelijk een flinke berg oinen van je koelblok en radiator op zodat het weer perfect geleid...
zal nu ondertussen wel duidelijk zijn denk ik
idd, echt 100% puur gedeminiraliseerd water geleid niet! maar je kan het toch niet voorkomen dat er anderen stoffen bij komen, alsie 1 keer met je klauw er tegen aan komt zitten er al weer zouten in en geleid het als de pest, ik zou zeggen pleur er demiwater in, in combinatie met wat alcohol tegen algen en stuff en investeer meer tijd in het zorgen dat die zooi niet gaat lekken
Willen alle mensen die zeggen dat gedestilleerd water niet geleid toch eens even een multimeter in demiwater stoppen? Dan is dat meningsverschil ook weer uit de weg.
gewoon een beetje aftappen uit het scheikunde lokaal bij een middelbare school bij jou in de buurt, hoef je ook niet naar de garage te lopen en geld neer te tellen
demi water geleid ook maar heel erg slecht omdat het bijna puur h2o isOp maandag 03 december 2001 21:04 schreef Lamp het volgende:
[..]
gewoon water uit de kraan en koken met je moeder oude theekoker ofzo...
Anoniem: 38797
ja dat is dus soort accuzuur maar dan wat minder zuur.. echt zwaar nutteloosOp maandag 03 december 2001 21:38 schreef eddepet het volgende:
Jij hebt van dat TellSell spul nodig! Aangezien ik geen expert ben in reclames zou ik niet weten hoe het spul heet.
In iedergeval hadden ze een tv ermee gevult en gewoon draaien dat dingIs nog milieuvriendelijk ook.
Beetje duur he![]()
je hoeft eigenlijk helemaal geen demi-water te hebben! als je gewoon een goed mechanisme inelkaar knutselt gaat dat langer mee dan je mobo
JAAAAAA De EERSTE uit deze thread met enige intelligentie!! Jippie..Op dinsdag 04 december 2001 14:15 schreef dexx het volgende:
demi water geleid zelf dus niet.. maar op het moment dat je dat in die mooie waterkoeling van je giet neemt het gelijk een flinke berg oinen van je koelblok en radiator op zodat het weer perfect geleid...
hij heb hardstikke gelijk die dexx dus.. Jullie zitten leuk allemaal scheikundig op elkaar te schelden of demiwater geleid of niet, maar door al die metalen is het binnen enkele dagen weer net zo gemineraliseerd, misschien zelfs meer, dan kraanwater
Anoniem: 26474
hmm 98 procent? dusse 2 procent ionen? nou dat geleid zeker wel dan he? maar goed demi water geleid bijna niet net als gedestillerd water, je zou natuurlijk de gedeeltes waarover je water heen stuurt in kunnen vetten, dan heb je helemaal geen last meer van geleiding..
Kraanwater is al 99,nogwat% zuiver er wordt na de moderne koolstof/membraamfiltratie vaak nog wat mineralen toegevoegd omdat het zeer ongezond is om je te wassen met zuiver water laat staan het te drinken.
Zelf heb ik mijn hand eens in een bak zuiver water mogen houden, je krijgt meteen een uitgedroogde huid omdat het huitvet zich gelijkmatig wil spreiden door de vloeistof en dus je hand verlaat.
Ennuh zoals eerder reeds gezegd, ook zuiver water is geleidend, niet zo goed maar ik zou er niet in willen staan als iemand er stroom op zet
Zelf heb ik mijn hand eens in een bak zuiver water mogen houden, je krijgt meteen een uitgedroogde huid omdat het huitvet zich gelijkmatig wil spreiden door de vloeistof en dus je hand verlaat.
Ennuh zoals eerder reeds gezegd, ook zuiver water is geleidend, niet zo goed maar ik zou er niet in willen staan als iemand er stroom op zet
Powered bij meergranenbrood.
Goh, zou dat zo zijn denk je? Ik ben er nog niet zo zeker van. Want wat de stroom geleid in een plens water zijn de vrije ionen. In normaal water komen de meeste van die ionen van opgeloste (metaal)zouten. En laten koper en aluminium nou eens een dunne afsluitende oxidelaag vormen die niet tot nauwelijks reageert met OH- of H3O+?Op dinsdag 04 december 2001 16:02 schreef DKtje het volgende:
[..]
JAAAAAA De EERSTE uit deze thread met enige intelligentie!! Jippie..
hij heb hardstikke gelijk die dexx dus.. Jullie zitten leuk allemaal scheikundig op elkaar te schelden of demiwater geleid of niet, maar door al die metalen is het binnen enkele dagen weer net zo gemineraliseerd, misschien zelfs meer, dan kraanwater
Oftewel: heb je zelf nagedacht, of praat je gewoon na wat je in een andere post gelezen hebt?
Ehh, dat schoon water vies wordt lijkt mij onoverkomelijk waarneer je het gebruikt in een koelsysteem 
Er komt viezigheid in het water door reacties met metalen en zuurstof in je leidingen en onoverkomelijke spanningsverschillen van enkele milivolts, 1mV is al genoeg om een leuke electrolytische reactie op gang te brengen.
En dan hebben we nog de slijtage aan de pomp die bovendien vaak een verchroomd stalen as heeft en slijtage aan de binnenkant vd leidingen die natuurlijk in geval je koperen buis gebruikt flink wat kopermoleculen door je water mengt.
Er komt viezigheid in het water door reacties met metalen en zuurstof in je leidingen en onoverkomelijke spanningsverschillen van enkele milivolts, 1mV is al genoeg om een leuke electrolytische reactie op gang te brengen.
En dan hebben we nog de slijtage aan de pomp die bovendien vaak een verchroomd stalen as heeft en slijtage aan de binnenkant vd leidingen die natuurlijk in geval je koperen buis gebruikt flink wat kopermoleculen door je water mengt.
Powered bij meergranenbrood.
[quote]Op dinsdag 04 december 2001 11:59 schreef MDA het volgende:
Opmerkingen:
Daar staat dus een ionenwisselaar opstelling te draaien, in weze wel een filter ja, maar de geleidbaar heid komt dicht in de buurt van de 10 microsiemens.
Nog een puntje, idd is demi water een soort van agressief !!
in combinatie met koper of messing " lost" het langzaam het metaal op, uit de praktijk weet ik dat een messing koppeling in een demiwaterleiding spontaal afbrak toen er een beetje spanning op kwam tijdens de verbouwing van de installatie, compleet broos geworden.
Je mooie waterblok zal denk ik ook wat materiaal gaan afgeven door die agressiviteit maar dat gaat jaren duren en die agressiviteit wordt ook steeds minder naarmate er meer "vuil" wordt opgenomen.
Opmerkingen:

Daar staat dus een ionenwisselaar opstelling te draaien, in weze wel een filter ja, maar de geleidbaar heid komt dicht in de buurt van de 10 microsiemens.
Nog een puntje, idd is demi water een soort van agressief !!
in combinatie met koper of messing " lost" het langzaam het metaal op, uit de praktijk weet ik dat een messing koppeling in een demiwaterleiding spontaal afbrak toen er een beetje spanning op kwam tijdens de verbouwing van de installatie, compleet broos geworden.
Je mooie waterblok zal denk ik ook wat materiaal gaan afgeven door die agressiviteit maar dat gaat jaren duren en die agressiviteit wordt ook steeds minder naarmate er meer "vuil" wordt opgenomen.
Die centrale waar ik het over had, is een energiecentrale van een ziekenhuis, waar we dus demi-water hebben van zeer goede kwaliteit.
Heb net nog even gekeken, naar het ziekenhuis is het bij ons .705 µS (microSiemens) en terug (circuleert) .725 µS. De geleidbaarheid is dus zeer laag, maar wel aanwezig. En inderdaad niet meetbaar met je Gamma-multimeter!
Dit stroomt dan ook door PVC-pijpen, inderdaad om eerder genoemde redenen.
Wij maakten het zelf (zelfde kwaliteit) en zullen het in de toekomst weer zelf gaan maken omdat onze installatie kaduuk is. Nu kopen we het in. We hebben hier dus een (niet in bedrijf staande) demi water installatie: 2 filters, waarvan één in bedrijf, de ander wordt na een bepaald volume geregenereerd, waarbij er een spoeling zoutzuur en een spoeling loog doorheen gaat.
Heb net nog even gekeken, naar het ziekenhuis is het bij ons .705 µS (microSiemens) en terug (circuleert) .725 µS. De geleidbaarheid is dus zeer laag, maar wel aanwezig. En inderdaad niet meetbaar met je Gamma-multimeter!
Wij maakten het zelf (zelfde kwaliteit) en zullen het in de toekomst weer zelf gaan maken omdat onze installatie kaduuk is. Nu kopen we het in. We hebben hier dus een (niet in bedrijf staande) demi water installatie: 2 filters, waarvan één in bedrijf, de ander wordt na een bepaald volume geregenereerd, waarbij er een spoeling zoutzuur en een spoeling loog doorheen gaat.
Hier, dit spul moet je hebben. Geleidt uitstekend warmte, inert als de pest en geleidt geen elektriciteit. En duuur
Het lijkt me aan alle kanten onmogelijk om demi water lang "demi" te houden in een waterkoelingssysteem.. Bovendien moet je gewoon zorgen dat het niet LEKTOp dinsdag 04 december 2001 16:23 schreef DaBit het volgende:
[..]
Goh, zou dat zo zijn denk je? Ik ben er nog niet zo zeker van. Want wat de stroom geleid in een plens water zijn de vrije ionen. In normaal water komen de meeste van die ionen van opgeloste (metaal)zouten. En laten koper en aluminium nou eens een dunne afsluitende oxidelaag vormen die niet tot nauwelijks reageert met OH- of H3O+?
Oftewel: heb je zelf nagedacht, of praat je gewoon na wat je in een andere post gelezen hebt?
Jaro, welk ziekenhuis is dat ??????Op woensdag 05 december 2001 04:04 schreef jaro het volgende:
Die centrale waar ik het over had, is een energiecentrale van een ziekenhuis, waar we dus demi-water hebben van zeer goede kwaliteit.
wellicht dat die installatie daar door mijn oude werkgever is geplaatst.
en idd, 705 µS is al goed laag, met omgekeerse osmose kom je nog lager uit maar dat is voor de consument niet te betalen.
AMC, onderhoud wordt nu door Fa. Jotem gedaan, installatie is echter al 20 jaar oud of zo.......
Pagina: 1