Toon posts:

Chello met 100mbs kaartje of 10mbs kaartje??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van Chello een 10mbs kaartje gekregen, nu zit ik erover na te denken om een 100mbs kaartje te kopen.

Maakt dit wat uit? Dan kan ik toch hogere snelheden halen en mischien gaat het makkelijker?

Verwijderd

Nee maakt geen ... uit, modem is namelijk gecapped op +/- 1.5 Mbit.. dus sneller gaat echt niet.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Maakt niets uit... Chello zal echt niet boven de 10 Mbit uitkomen...

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee maakt niets uit. Want het chello modem heeft een max verbindings snelheid van 10 Mbit. En al had i meer dan kon je nog niet hoger als de 180 kb/s die chello je geeft.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

FF :) Kunnen er geen kaartjes worden gemaakt op 10KB, meer geeft Kwello toch niet. >:)

Verwijderd

als je dus een Com21 modem hebt dan werkt een 100mbs kaartje echt niet, die dingen zijn nml gemaakt op 10 mbs ....
koop dan een 100 mbs voor je lokaal en een 10 mbs voor Chello... ben je gelijk van het gezeik af en hou je je snelheid.....

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Uhh, vraagje:

Zijn er toevallig mede-tweakers in de omgeving van Apeldoorn die de mail-server van Chello niet kunnen bereiken?
(ja, heb al op de sjello site gekeken, maar daar geen nieuws)

Hij blijft maar komen met wachtwoordverificatie :(

Jaja, nu wel op de site
Wegens werkzaamheden vannacht tussen 0.00 en 2.00 uur kan de server van chello tijdelijk onbereikbaar zijn.

Onze excuses voor de overlast.
Ach, ze doen tenminste wat.....

Blaat

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Nee dat heeft echt absoluut geen zin. Ten eerste is je Chello-aansluiting gecapped op 1,5 Mbit (met een hoofdletter jongeman, anders staat er millibit) en ten tweede kan je Chellomodem niet meer dan 10 Mbit doorvoeren.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:13
Je kaartje moet 10Mbps hebben, dus alleen 100Mbps kaarten werken niet.
10/100 Mbps weer wel..

de kaart moet op Auto-detect staan of 10 Mbps Half Duplex.

I want to live forever, so far.. so good.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mijn com21 draait prima op een willekeurig 100MBit kaartje, alleen chello is en blijft uiteraard 1.5MBit

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:13
Op dinsdag 04 december 2001 10:05 schreef Unknown het volgende:
mijn com21 draait prima op een willekeurig 100MBit kaartje, alleen chello is en blijft uiteraard 1.5MBit
probeer het dan maar niet op een terayon :)

I want to live forever, so far.. so good.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Op dinsdag 04 december 2001 13:07 schreef Warbringer het volgende:

[..]

probeer het dan maar niet op een terayon :)
hoezo niet ? mijn terayon werkt perfect op een 100 mb kaartje 8-)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
100 kan meestal ook wel 10 aan, daarom is het meestal ook wel 10/100. Ik ben nog geen kaart tegen gekomen die alleen 100 kan. En verder, de meeste modems van chello zijn 10, en je krijgt een 3com kaartje.

MAAR,

Laatst was ik ergens en daar hadden ze net een nieuwe chello aansluiting gekregen, met een motorola modem. Dit kon dus met UTP en USB aangesloten worden. En bij dit modem ging de UTP ook op 100Mbit. Het internet was er niet sneller op. Bovendien was het dan een realtek kaart, en die zijn toch net iets minder als 3com. Maar ik stond er echt van te kijken. Ik zie het nut er ook niet van, omdat chello toch niet over de 200 komt(meestal), en 10 Mbit toch tot de 1,2mb per seconde kan halen.

I, for one, like Roman numerals

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 20 december 2001 21:46 schreef Def_P het volgende:

...blaat....

Laatst was ik ergens en daar hadden ze net een nieuwe chello aansluiting gekregen, met een motorola modem. Dit kon dus met UTP en USB aangesloten worden. En bij dit modem ging de UTP ook op 100Mbit. Het internet was er niet sneller op. Bovendien was het dan een realtek kaart, en die zijn toch net iets minder als 3com. Maar ik stond er echt van te kijken. Ik zie het nut er ook niet van, omdat chello toch niet over de 200 komt(meestal), en 10 Mbit toch tot de 1,2mb per seconde kan halen.
Uhm nee Chello komt uiteraard meestal niet over de 200 (kB/sec). Sterker nog: Chello komt NOOIT over de 200. Nog sterker: Chello komt NOOIT over 192 kB/sec want dat is het maximum. 1,5 Mbit = 1536 kbit = 192 kByte. Niet dat ik daar ooit aan toe kom ofzo... Meer dan 180 haal ik nooit, misschien alleen bij de update downloads van Windowsupdate. Tering wat zijn die servers snel, die downloads jakkeren echt als ze hier binnenstromen!!

Affijn.. dat het Motorola modem meer aan kan dan 10 Mbit is mooi meegenomen voor als er plannen zijn om de snelheid op te voeren, voor misschien een pakket met meer bandbreedte. Niet dat daar plannen voor zijn (bij mijn weten) maarjah.. de mogelijkheid is er tenminste.
Pagina: 1