Op donderdag 20 december 2001 21:46 schreef Def_P het volgende:
...blaat....
Laatst was ik ergens en daar hadden ze net een nieuwe chello aansluiting gekregen, met een motorola modem. Dit kon dus met UTP en USB aangesloten worden. En bij dit modem ging de UTP ook op 100Mbit. Het internet was er niet sneller op. Bovendien was het dan een realtek kaart, en die zijn toch net iets minder als 3com. Maar ik stond er echt van te kijken. Ik zie het nut er ook niet van, omdat chello toch niet over de 200 komt(meestal), en 10 Mbit toch tot de 1,2mb per seconde kan halen.
Uhm nee Chello komt uiteraard meestal niet over de 200 (kB/sec). Sterker nog: Chello komt NOOIT over de 200. Nog sterker: Chello komt NOOIT over 192 kB/sec want dat is het maximum. 1,5 Mbit = 1536 kbit = 192 kByte. Niet dat ik daar ooit aan toe kom ofzo... Meer dan 180 haal ik nooit, misschien alleen bij de update downloads van Windowsupdate. Tering wat zijn die servers snel, die downloads jakkeren echt als ze hier binnenstromen!!
Affijn.. dat het Motorola modem meer aan kan dan 10 Mbit is mooi meegenomen voor als er plannen zijn om de snelheid op te voeren, voor misschien een pakket met meer bandbreedte. Niet dat daar plannen voor zijn (bij mijn weten) maarjah.. de mogelijkheid is er tenminste.