Heeft extra ramm nog zin?

Pagina: 1
Acties:

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu 256MB 133Mhz geheugen bij een een PII 350Mhz onder windows 98. Ik speel veel games en wilde het nog wat sneller laten gaan. Heeft nog een reepje van 256MB zin, in verband met games en windows 98?

Verwijderd

Nee!

Verwijderd

met die Pentium 2 niet echt, en zeker niet als je Windows 98 draait. Als je windows XP nog had, dan zou het nog wel iets kunnen uitmaken, maar ik denk niet dat je er echt nog wat aan hebt met jouw huidige config

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat een snellere processor veel meer zin hebt in jouw geval, 256 is in jouw geval ruim voldoende.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:23 schreef Proost het volgende:
Nee!
onderbouw je mening volgende keer aub...

Verwijderd

ja altijd wat... Vooral in netwerk

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:20 schreef cooolkast het volgende:
Ik heb nu 256MB 133Mhz geheugen bij een een PII 350Mhz onder windows 98. Ik speel veel games en wilde het nog wat sneller laten gaan. Heeft nog een reepje van 256MB zin, in verband met games en windows 98?
wat voor videokaart heb je eigenlijk? Als je veel games speelt is het misschien wel het overwegen waard die te vervangen :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
zou ik niet doen. ik denk dat Windows 98 gaat flippen! neem dan windows 2000 ofzo. das wel leuker OS-je. Lekker stabiel (stabieler dan XP hoor!) en draait op de kernel van winNT 4. als iemand gaat zeiken over dat 2000 niet voor games is heeft ie het wel mooi mis!

Verwijderd

Dan zou ik eerder overwegen om voor dat geld een nieuwe proc. te kopen daar zal je meer aan hebben dan een extra dimm geheugen.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:27 schreef maartenb het volgende:
zou ik niet doen. ik denk dat Windows 98 gaat flippen! neem dan windows 2000 ofzo. das wel leuker OS-je. Lekker stabiel (stabieler dan XP hoor!) en draait op de kernel van winNT 4. als iemand gaat zeiken over dat 2000 niet voor games is heeft ie het wel mooi mis!
windows 98 ging iig bij mij met 1024 mb gigantisch flippen, alleen nog maar bsod's ;)
En ik blijf erbij dat windows 2000 en games geen echt goede combi is. Er zijn toch te veel spellen die niet in w2k draaien, iig goed. En XP vind ik een heel stabiel OS, bijna geen bsod's gehad (behalve als ik weer eens te hoog geclocked had :))

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:24 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

onderbouw je mening volgende keer aub...
Er is hier al zoveel over gezegd in andere topics, dat iedere uitweiding me overbodig lijkt.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:28 schreef Revolutions het volgende:
Dan zou ik eerder overwegen om voor dat geld een nieuwe proc. te kopen daar zal je meer aan hebben dan een extra dimm geheugen.
dan moet ie toch eigenlijk wel weer een mobo erbij te kopen. Je kan wel upgraden naar een pentium 3, maar dat wordt toch bijna net zo duur als een duron 1000 + ECS boardje ofzo. Als hij veel games speelt dan denk ik dat een videokaart meer nut heeft, die kan hij dan later ook meenemen naar een eventuele nieuwe processor/mobo ;)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:31 schreef Proost het volgende:

[..]

Er is hier al zoveel over gezegd in andere topics, dat iedere uitweiding me overbodig lijkt.
een regeltje uitleg is toch niet zo'n grote moeite. Zet er dan minstens een linkje naar de search bij :)
btw: ik ben daar niet voor, hoewel ik het soms ook wel eens doe uit gemakzucht :) Maar dan kunnen we dit forum wel weer sluiten, net zoals het zoeken op GooGle, daar kan je als je maar lang genoeg zoekt ongeveer alles vinden

• cooolkast
  • Niet online
Ik ben al van plan een geforce 2 ti te kopen en als ik m'n pa lief aankijk XP erop, maarre dan is m'n geld ook wel weer op.(ben 14 jaar heb geen vast inkomen ofzo)

Verwijderd

dan zou ik dat geld in mijn zak houden. Als je misschien een XP krijgt dan is DDR ram een veel betere optie en dan is het zonde als je je net nieuwe sdr weer moet verkopen, in een stoffige hoek moet gooien

• cooolkast
  • Niet online
WINDOWS XP natuulijk met zo'n OS heeft een beetje extra ramm waarschijnlijk wel zin.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:28
hoe staat ie met je videokaart?
verder vind ik het nogal een nuttelose opmerking om te zeggen dat je win xp moet kopen zodat extra ram zin heeft. Net alsof je perse nieuw ram moet hebben dat gebruikt moet worden.

• cooolkast
  • Niet online
Ik heb een viper550(TNT1)16mb, moet dus nodig worden geupgrade. En ik wou windows XP al omdat m'n pc best wel veel vastlopers heeft. En dan kan ik dus ook zo'n extra reepje 256MB met voordeel gebruiken.

Verwijderd

Als je een echte hardcore gamer bent dan zou ik gewoon een nieuwe mobo met Pentium 4 kopen met RDRAM geheugen en een nieuwe videokaart GF64Mb als je die nog niet hebt.

• cooolkast
  • Niet online
Ik ben 14 jaar en was al blij dat ik deze pc(PII 350Mhz, TNT1 etc.) 2 jaar geleden heb gehad. Ik krijg eind 2002 weer een niewe pc en tot die tijd wil ik wel alle games kunnen spelen. En dan begrijp je ook wel dat ik zelf niet zo'n systeempje kan betalen.
Trouwens, zou ik toch echt voor een AMD XP met DDRAMM gaan ipv. die P4 RDRAMM meneer de 'hardcore gamer' :7

Verwijderd

windows XP met jouw systeem zou ik niet doen, klote XP vraagt nogal wat van je pc, nieuwe videokaart ook niet, ga je niet echt merken met 350 MHz.

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
Op maandag 03 december 2001 21:04 schreef cooolkast het volgende:

Trouwens, zou ik toch echt voor een AMD XP met DDRAMM gaan ipv. die P4 RDRAMM meneer de 'hardcore gamer' :7
/me agrees B-)

• cooolkast
  • Niet online
Vriend van mij met zelfde proc heeft laats een geforze 2 mx gekocht en had direct al enorm verschil, ik koop een ti dus zeg zelf maar.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 21:16 schreef richardkraal het volgende:

[..]

/me agrees B-)
Is dat zo !?!?!?
Waarom is het dan dat de P4 in comb. Asus P4T-E met daarop 2x256 Ramsus beter uit de test komt dan die AMD Athlon XP met DDRAM ?????

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

Op maandag 03 december 2001 21:33 schreef M-Vibe het volgende:

[..]

Is dat zo !?!?!?
Waarom is het dan dat de P4 in comb. Asus P4T-E met daarop 2x256 Ramsus beter uit de test komt dan die AMD Athlon XP met DDRAM ?????
Flame, Flame, Flame...
je bent wel 2x zoveel geld kwijt, voor een f*cking klein beetje extra performance... :Z

inderdaad AAD

Verwijderd

daar gaan we weer :z:z
Maar een nieuwe videokaart in dat systeempje merk je wel degelijk hoor. Gewoon een GF2 ti halen en ff wachten tot je weer geld hebt voor Athlon XP + DDR (en ik ga nu niet flamen ;))

• cooolkast
  • Niet online
TEST: AMD XP 1900+ mobo met kt266a chipset en 512MB ddramm.
P4 2Ghz+ mobo met 850(?) chipset en 512MB rdramm.
ik heb nog niet zo'n test gezien, maarre ik weet zeker dat de de score van de XP hoger ligt en dan verhouding met prijs een stuk goedkoper.

• cooolkast
  • Niet online
Okay ich zal stoppen met flamen, maarre jouw strategie lijkt me wel wat(eerst geforce ti daarna AMD XP) :Y)

Verwijderd

Meen je dat nou :?
Ik dacht dat alleen al het RDRAM geheugen qua performance al 2x zo snel is als het DDRAM.
Verder zit tussen de P4 1.8 GHz of AMD Athlon XP 1800 geen verschil vind ik, zelfs de prijs is bijna hetzelfde en qua mobo hoef je het ook niet te laten. Dus in principe zou je alleen wat extra betalen voor het geheugen dus voor een hogere performance, conclusie, je bent beter uit met eerst genoemde de P4 met RDRAM.

• cooolkast
  • Niet online
sorry, ben gestopt met flamen, heb er ook geen zin meer in want ik ga toch voor de AMD :9~

Verwijderd

PS ik wil ook niet flamen hoor!

Het is alleen dat ik op het punt sta een nieuwe PC te kopen, en heb me er dus ook al aardig in lopen te verdiepen.
Ben daarom wel zowiezo nieuwsgierig wat anderen zeggen. Misschien heb ik er wat aan, snapst.

Alles op z'n tijd, in jouw geval zou ik ook zeker eerst een nieuwe videokaart kopen en daarna uitbreiden met een AMD XP of P4 whatever.

• cooolkast
  • Niet online
Ik kan je wel zeggen dat AMD en Intel allebei gewoon retesnel zijn en je zelf maar moet kiezen. Alleen staat de XP op dit moment wel volgens de meeste mensen aan de beste zijde.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op maandag 03 december 2001 21:39 schreef edgar108 het volgende:

[..]

Flame, Flame, Flame...
je bent wel 2x zoveel geld kwijt, voor een f*cking klein beetje extra performance... :Z
"Eat that!" kan Delly als hardcore UT gamer alleen maar zeggen :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1