Toon posts:

Nut van koperen plaatje ter bescherming v. core?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De zogenaamde koperspacer...
Is dit nuttig? Mijn AMD XP1800+ heeft vreemd genoeg al een kartelrandje gekregen zie ik. Is zon koperspacer nou aan te raden, en wie heeft zo'n ding?

Voor het plaatsen ervan moet je wel eerst de 4 rubbertjes van de CPU afhalen toch? ..dus dan haal je juist weer iets aan bescherming vd core weg zou je zeggen. En verbind zon koperen plaatjes dan geen L-bruggetjes van de CPU, want die zitten ook aan de bovenkant??

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Als je nou eens een foto van zo'n plaatje opzoekt en bekijkt dan zie je dus( in ieder geval bij de oude serie processoren) dat er dus uitsparingen zijn voor die 4 heatsink steunpuntjes en voor de alle l-bruggen.

Verwijderd

Als het een AMD-spacer is, moet die 4 rubbertjes juist laten zitten :)

Uit meerdere reviews is gebleken dat bij het gebruiken van spacers temp winst te behalen is, maar ook dat processoren dood kunnen gaan als je geleidende spacers (verkeerd) gebruikt *D

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb er 1 :)
maar dat is omdat me koeler helemaal van koper is, en dus een beetje zwaar is :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:13 schreef SALLY het volgende:
..Is zon koperspacer nou aan te raden, en wie heeft zo'n ding?...
kheb me zoon zilver ding gekocht nadat er een hoekje van mn duron was afgebroken (minder dan halve mm) maar mn duron was dus wel dood :( toen hebbe ze hem naar AMD opgestuurd en ik heb een nieuwe gekregen :) ding is wel makkelijk vooral met de koeler erop zetten, je kan dan iets beter die klem aanduuwen en het is aan te raden als je veel gaan lannen

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Product: Prijs: Keuze:
Copper spacer voor AMD Socket A (Duron / Thunderbird) fl. 18,05

Ik heb het volgende ook even opgezocht, let dus op wat je koopt

Product informatie

Door de geringe omvang van de core van de Duron / Thunderbird processor wordt de druk van de koeler op een zeer klein oppervlak verdeeld, hetgeen beschadiging van de CPU bij het monteren van een koellichaam tot gevolg kan hebben. Door gebruik van een copper spacer, welke tussen de CPU en het koellichaam geplaatst wordt, wordt het oppervlak waarop de druk wordt uitgeoefend aanzienlijk vergroot en gaat hierdoor de beschadiging van de CPU core tegen.

Let op: niet geschikt voor de AMD Athlon XP

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=14

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 20:28 schreef makkie het volgende:
Product: Prijs: Keuze:
Copper spacer voor AMD Socket A (Duron / Thunderbird) fl. 18,05

Ik heb het volgende ook even opgezocht, let dus op wat je koopt

Product informatie

Door de geringe omvang van de core van de Duron / Thunderbird processor wordt de druk van de koeler op een zeer klein oppervlak verdeeld, hetgeen beschadiging van de CPU bij het monteren van een koellichaam tot gevolg kan hebben. Door gebruik van een copper spacer, welke tussen de CPU en het koellichaam geplaatst wordt, wordt het oppervlak waarop de druk wordt uitgeoefend aanzienlijk vergroot en gaat hierdoor de beschadiging van de CPU core tegen.

Let op: niet geschikt voor de AMD Athlon XP

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=14
hier:

http://www.ledos.nl/pc-factory/

staat onder processoren en dan koelpasta en overige wel specifiek eentje voor XP aangegeven, dus die zal dan wel bestaan.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:35 schreef SALLY het volgende:
staat onder processoren en dan koelpasta en overige wel specifiek eentje voor XP aangegeven, dus die zal dan wel bestaan.
Die spacers bestaan wel, maar die op dat plaatje bij LEDOS is 'm in ieder geval niet :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Het nut ervan is voornamelijk het voorkomen van een afgebroken core. Ook zou je processor koeler blijven door het contact met de cooler wat gemaakt wordt... dit valt wel mee denk ik (ik heb er geen verbetering in gezien). Echt zware coolers kunnen bijna niet zonder spacer ;)

/edit: plaatje spacer + chip

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 20:36 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Die spacers bestaan wel, maar die op dat plaatje bij LEDOS is 'm in ieder geval niet :)
Nee ze hebben waarschijnlijk bij gebrek aan het juiste plaatje maar gewoon dezelfde gebruikt...laten we dat maar aannemen. :)

Verwijderd

Dit is een AMD XP spacer/shim (+processor) 8-) :

Afbeeldingslocatie: http://www.xtrememods.com/reviews/images/tmshim1.gif

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:41 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[afbeelding]
die van mij is teminste nog zilverkleurig :)

Verwijderd

En hier een review van de 2 verschillende AMD spacers 8-) : Spacers review

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 03 december 2001 20:41 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[afbeelding]
:? Dat lijkt meer op een T-Bird, volgens mij...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:49 schreef Demoniac het volgende:
:? Dat lijkt meer op een T-Bird, volgens mij...
Heb je goed gezien, maar deze past dus ook op een AMD XP processor :)

Verwijderd

Ik heb een anodized blauwe Alu shim . Scheelde 2° C

Verwijderd

ik heb een TB Spacer gekocht , maar heb een XP |:(

maarja, nou was ik van plan eens flink in die TB-spacer te gaan zagen >:)

heeft iemand toevallig een omtrek-tekening van zo'n XP spacer (of kan hij die ff inscannen) dan kan ik die uitprinten en over mij TB spacer leggen, ff uittekenen en uitzagen.

mijn dank is groot :)

edit:

kheb trouwens een Alpha PAL8045 , waarbij geloof ik een spacer = aan te raden
Pagina: 1