Toon posts:

email sharing server/client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me eens goed uitleggen hoe je instelling moet zijn tussen de server die achter @home zit en de client wat achter de server hangt, om email te delen en te syncroniseren tussen beide ik heb al een imap account toegevoegt maar zou niet weten op welke van de beide computers ik die account zetten moet en wat de instellingen zijn ben nu al 10 uur bezig hiermee dus please help :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:02
Wellicht WEL als je iets duidelijker je probleem omschrijft? Ik kom er niet 1-2-3 uit nl

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus via mijn eigencomputer(client) email van de server(laptop) afhalen die server staat 24 uur per dag aan en checkt om de tien minuten de email en haalt die binnen nu wil ik dus via die server mijn email bij @home weghalen.
Maar wil ik met die client dus mijn eigen email kunnen delen dus weer uit outlook halen bij die laptop nu weet ik dat dit kan maar ik weet niet hoe ik dat zaakje in moet stellen

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
je moet op die laptop (server) ook geen outlook gebruiken om de mail van @home te halen maar een email-servertje. Zit ingebakken in winroute, maar er zijn ook wel gratis pakketten met meer mogelijkheden, zoals mercury bv (www.pmail.com).

Dat is iets ingewikkelder maar biedt veel mogelijkheden.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je outlook (laptop) gebruiken als servertje?

Beetje omgekeerde situatie, je desktop synchroniseren met een laptop, maar goed, imo moet het wel kunnen.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar zoek eens op 'synchroize email' bij google ofzo.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
Je hebt een mailserver nodig die smtp en pop spreekt. Deze synchroniseert met de mailserver op het internet. Met je client kun je dan de mail van je eigen mailserver afhalen. Als je mail ophaalt met een client vanaf het internet kan het niet weer opnieuw door een andere client opgehaald worden vanaf die client.

Verwijderd

Dat kan dus wel.. dat heet synchronisatie.

Denk bv. aan mensen welke hun PDA (Palm oid) synchroniseren met hun mailbox in outlook.

Verwijderd

volgens mij laten die mensen de mail op de "mailserver" staan en synchroniseren daarmee.........

dus toch echt wel een mailserver nodig volgens mij...

maar als workaround een scrippie schrijven die een pst van je mail op de server maakt en die importeerd op je client... niet echt handig overigens......

Verwijderd

hehe, je doet je naam wel eer aan :) (niets mis mee, ben er zelf ook een ;) )

Maar goed, het kan echt (trust me) maar of je het op die manier wilt is een tweede.

De mooiste optie is idd. om een mailservertje op die laptop te installeren. Je kunt dan nog wel gewoon outlook gebruiken om je mail te lezen etc. Het geheime toverwoord is in dit geval 'imap'.

Verwijderd

Topicstarter
nou bedankt iedereen!
Pagina: 1