Trillend beeld tijdens Red Hat 7.2 installatie

Pagina: 1
Acties:

• Bartholomew
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:56
Hoi!
k porbeer red hat 7.2 te installeren maar het beeld trilt nogal tijdens de installatie wizzard ... soms wordt het beeld ook even zwart ... ik heb een matroxg450 en een philips 107MB monitor (die RedHat beide keurig detecteerd btw) iemand enig idee wat dit is ... ik kan zo niet installeren omdat alles niet/slecht leesbaar is ...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Vreemd, nog nooit van het probleem gehoord. Wat doet hij als je installeert in text-mode? Als dat wel netjes gaat dan kun je daarna een eigen kernel compileren met de modules voor je matrox en de drivers downloaden en installeren. Lijkt me dat dat zou moeten werken, al is het wel wat meer werk dan de gemiddelde installatie.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Trilt beeld wijst toch op slechte frequentie van je scherm (veel te laag), maar tijdens het installatiescherm zou dit normaal niet mogen, allé ik heb dat toch niet gehad bij een installatie van mandrake, suse of red hat

• Bartholomew
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:56
tis gelukt! voor het eerst Linux geinstallerd op een computer! en nog dual boot met windows ook! de installatie van red hat is zeker net zo gebruikers vriendelijk als windows! en herkend al mn hardware (behalve mn netwerkkaart) prima!

;-)