DELL inspiron 8100 met GeForce 2 Go

Pagina: 1
Acties:

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
Beste mensen,

Ikke blij, krijg ik van mijn baas een Dell inspiron 8100
mooie laptop met Nvidia Geforce 2 Go 1200 Mhz proc 512 Mb geheugen en 45 Gb HD.

Loopt dat ding om de 5 min vast...onder voorafgeinstalleerde w2k van dell...mooie stiker designed voor winXP dus ik upgraden naar XP..zelfde probleem..ding loopt vast..en geeft melding dat door de Nvidia drivers het systeem onstabiel is geworden dus format....kale XP erop..en weer vast...ik surfuh naar nvidia...nieuwe driver 5 dagen oud...nog steeds vastlopen....weer format w2k er weer op servicepack 2 alle windowsupdates eroverheen in 16 kleuren..pfff :( laatste nieuwe drivers van nvidia...en hoppa weer vastlopen....AAARGHGHGH..
Ik dell bellen....die zeggen dat het aan mij ligt.????????
of aan windows...ik heb nog NOOOIT problemen gehad met XP en zelfs die loopt vast...(naja met uitzondering van toen ik easy cd creator installeerde onder XP hehehe :))

heeft iemand enig idee....vind het een beetje sonde om een zelf een gloednieuwe laptop open te gaan zitten schroeven.

moet ik nu echt over naar win98 , linux of BeOs

please help

Verwijderd

De fout zal hem waarschijnlijk zitten in een foute geheugen module. Je moet gewoon naar DELL gaan en hem na laten kijken.
Dell heeft echt wel garantie, dus het na laten kijken van het systeem zal je toch niks kosten.
Zorg gewoon dat je Win2000 of XP goed met alle drivers hebt geinstalleerd voordat je hem heenbrengt.

Verwijderd

Hoi, ik heb de standaard drivers van DELL geinstalleerd voor de Geforce 2 GO en nu komt het sporadisch voor dat hij vast loopt. nv4_(nog iets).dll komt in een oneindige lus.

Geheugen is het niet, dat doet het prima (Memtest er een paar uur overheen gegooid). Zo te lezen is het dus echt een driverprobleem :(

edit:

Als iemand goede drivers heeft voor XP houd ik me aanbevolen... Erg frustrerend dit :(

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:32

a6amt

Nostalgie

Van de Nvidia website!!

I am running a GeForce2 Go/Quadro2 Go GPU in my notebook. Do the Detonator drivers support the GeForce2 Go/Quadro2 Go? Where can I locate drivers for the GeForce2 Go/Quadro2 Go?

If youre using a notebook equipped with one of NVIDIAs mobile GPUs, including the Geforce2 Go and Quadro2 Go, be aware that you should always obtain drivers directly from the notebook OEM. Most notebook OEMs provide special customizations and hot key support, which NVIDIA cannot supply.

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Breng dat ding gewoon ffe langs voor een service beurt.
Waarschijnlijk een rotte geheugen dimm of een fannetje wat niet werkt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:16 schreef ArnoutD het volgende:
Heb je de Dell 23.10 drivers ??

http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvidia/dell/2310/win-xp-2k.shtml
Tot dat inzicht was ik inmiddels ook gekomen ;) . Deze lijken het aanzienlijk beter te doen dan de OEM drivers die dell standaard voor xp meelevert.

(waarom denken sommige mensen dat het geheugen altijd brak is????? en een servicebeurt? ding is net 1 dag oud :o )

thank U all very much people

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Stoned-cow:
(waarom denken sommige mensen dat het geheugen altijd brak is?????)
Waarom denken zoveel andere mensen dat geheufen feilloos is?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:16 schreef ArnoutD het volgende:
Heb je de Dell 23.10 drivers ??

http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvidia/dell/2310/win-xp-2k.shtml
Bedankt voor de tip, ik had ook al hetzelfde probleem.
Eens kijken of dit beter werkt.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom met name Internetten Blue Screens of Death veroorzaakte?

Ik heb, bij wijze van burn-in, intensief Etherlords gespeeld en ik had nergens last van.

Wat ik wel meemaakte, was dat op de zaak werken/Internetten tot 3 a 4 BSOD's per dag leidde, met de al eerder genoemde foutmelding.
Pagina: 1