[html] Bron 'verbergen'

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik kwam zojuist een html code tegen die er voor zorgde dat het 'knopje' bron weergeven werd gedisabled.

Ik weet niet of die tag hier al bekend was ? maar ik had 'm in ieder geval nog nooit gezien. Is in ieder geval beter de die scriptjes om de rechtermuisknop te disablen

dit is 't:
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html401/loose.dtd">

nuttig ?

Verwijderd

mwoah, als het goed is kan je er nog wel bij komen hoor :)

of haalt dit ook het beeld/view -> bron/source weg??

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

werkt hier niet (ie6)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
link link link! :)

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ach ik vind het niet erg dat mensen mn source zien hoor. Daar leer ik ook een hoop dingen uit.

Dus ik ga het niet gebruiken...

--
edit: en hier werkt het ook niet nee (ook ie6)

Verwijderd

Goh, een doctype declaration?

Source hiden is triest... (sorry als iemand zich aangevallen voelt)

• r0bert
Ik vind het ook niet echt boejend als mensen m'n bron bekijken. Misschien leren ze dér nog wat van, net als ik bij http://tech.irt.org/articles/js037/index.htm waar ik deze tag dus tegenkwam ..

(om source te bekijken: view-source:http://tech.irt.org/articles/js037/index.htm (kan geen link van maken want peleurt er automatisch http:// voor))

//edit: Ik zag trouwens net dat bestand > opslaan als ook werd gedisabled, dat vind ik dan wel weer goed!

Verwijderd

Hier doet ie het niet, en het lijkt me ook sterk dat het met een doctype declaration kan...
Op maandag 03 december 2001 19:47 schreef Cheatah het volgende:
Goh, een doctype declaration?

Source hiden is triest... (sorry als iemand zich aangevallen voelt)
Jeeh, go Cheatah go Cheatah :)

Source hiden is voor mensen die zich voor hun broncode schamen :o

• r0bert
Tigereye
Source hiden is voor mensen die zich voor hun broncode schamen :o
Of voor mensen die er heel erg zuinig op zijn, of graag willen weten, wanneer mensen met hun pagina/code aan de haal gaan ..

zeg nou zelf. Als mensen je broncode bekijken .. prima, maar als ze hem gaan kopieeren vind ik dat toch echt wel laaaag

• Wally-S
  • Laatst online: 15-09 18:34

Wally-S

-Snowboarding is art-

Sorry hoor, maar dit is allemaal triest...
Hoe vaak is hier nou al verteld dat je de broncode NIET kan verbergen.
De broncode wordt eerst naar je computer verstuurd en je browser maakt er pas wat moois van.
Dus je kan het altijd vinden in bijv. je temp internet files.

(ik heb het hier dus over HTML)

Snow is only frozen water

Verwijderd

geef ff link naar een voorbeeld ervan!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 19:54 schreef r0bert het volgende:
zeg nou zelf. Als mensen je broncode bekijken .. prima, maar als ze hem gaan kopieeren vind ik dat toch echt wel laaaag
Dat is zo, maar als W&G'er moet je dan ook wel weten dat het geen zin heeft om zoiets te proberen... [oja, waarom werkt het bij mij niet??? :?]

• r0bert
Tigereye:
Dat is zo, maar als W&G'er moet je dan ook wel weten dat het geen zin heeft om zoiets te proberen...
Dat was mijn doel ook helemaal niet. Ik wou het gewoon even met alle andere fanaten delen.
oja, waarom werkt het bij mij niet??? :?
IE 6.0 ofzo ?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Okee, blijkbaar werkt het alleen bij jou.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• r0bert
Op maandag 03 december 2001 20:04 schreef Prammenhanger het volgende:
Okee, blijkbaar werkt het alleen bij jou.
Euhm .. bij mij doet ie 't ook niet meer ?????? :?:?:? |:( :? }:O

Hoe kan dat nou ???

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:13 schreef r0bert het volgende:

Euhm .. bij mij doet ie 't ook niet meer ?????? :?:?:? |:( :? }:O
Zoek eens bij www.w3.org op doctype? :P
Heb je wel enig idee waar dat voor is :?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

It was like a dream, and when I woke up it didn't work anymore. Was it just a dream? :Z :Z

fragment uit een film van gisteravond

• r0bert
Sorry hoor ..

maar ik had het wel 5x uitgeprobeerd en steeds kon ik de bron niet bekijken. Heeft dus waarschijnlijk een andere oorzaak gehad, maar ik heb geen flauw idee wat.

• r0bert
Op maandag 03 december 2001 20:16 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Zoek eens bij www.w3.org op doctype? :P
Heb je wel enig idee waar dat voor is :?
Jah.. ik weet dat het een document type declaration/definition is, maar ik gebruik altijd gewoon:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

had dus geen idee waar dat laatste voor was. Ik dacht misschien laden ze de html pagina in alsof het een ander soort bestand is waarbij je de bron niet kunt bekijken (net zoals je een afbeelding opent in IE)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
source hiden is niet mogelijk hoor!

dat <DOCTYPE.........> zegt alleen tegen de browser dat de pagina uit HTML 4.01 bestaat :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Je source is vrij aardig te verbergen met Microsoft Script Encoder. Je moet dan wel al je HTML met jscript genereren en je pagina werkt alleen nog maar in IE5 en hoger, maar als je echt iets te verbergen hebt...

De encryptie van Script Encoder schijnt vrij eenvoudig te zijn, maar ik weet nog niet of iemand de moeite heeft genomen om het te kraken.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

Op maandag 03 december 2001 21:26 schreef Thargol het volgende:
Je source is vrij aardig te verbergen met Microsoft Script Encoder. Je moet dan wel al je HTML met jscript genereren en je pagina werkt alleen nog maar in IE5 en hoger, maar als je echt iets te verbergen hebt...

De encryptie van Script Encoder schijnt vrij eenvoudig te zijn, maar ik weet nog niet of iemand de moeite heeft genomen om het te kraken.
heb je daar ergens een voorbeeld van?

in P&W zijn we al meermaals tot de discussie gekomen dat echt je source hiden onmogelijk is :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

even een logische redenering:

de source heeft je browser nou net nodig om je site te tonen.
zodus je browser heeft em!
Mischien bestaan er wel browser specifieke tags die source viewen disabled, maar er zal dan wel altijd een browser zijn die je source wel zal laten zien.

Tot zover mijn redenering.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:04
als je wilt dat niemand je source kan zien moeje het op je eigen HD houden >:) of alleen met plaatjes en imagemaps werken, of applets, of of of ... wrom zou je het eiglijk uberhaupt willen verbergen :)
Pagina: 1