ehh ben heel erg Redhat gewend, waar kan ik mijn ifcfg-eth0 en eth1 instellingen wijzigen?
klopt het dat slackware 8 niet standaard een rtl8139 ziet ?
Grtz
klopt het dat slackware 8 niet standaard een rtl8139 ziet ?
Grtz
Verwijderd
Slackware is niet een distributie die uitblinkt van eenvoud, en dit geldt ook voor het herkennen van hardware.Op maandag 03 december 2001 20:55 schreef Sanders het volgende:
nou me eth1 ( realtek8139 ) heeft die bij install helemaal niet aangemaakt, zit deze driver standaard in Slackware? en hoe install ik hem het snelst .... ik heb de n00b onder de n00bs bij Slackware.. hehe
Verwijderd
modprobe 8139too is de module (uit m'n hoofd, kan ook too8139 zijn)Op maandag 03 december 2001 20:55 schreef Sanders het volgende:
nou me eth1 ( realtek8139 ) heeft die bij install helemaal niet aangemaakt, zit deze driver standaard in Slackware? en hoe install ik hem het snelst .... ik heb de n00b onder de n00bs bij Slackware.. hehe
Verwijderd
ja, als je het weet is het niet moeilijkOp dinsdag 04 december 2001 00:07 schreef janjanjansen het volgende:
Je netwerkkaart drivers roep je aan in /etc/rc.d/rc.netdevice, als die er niet is in /etc/rc.d/rc.modules. De configuratie van je kaart staat in /etc/rc.d/rc.inet1 . Je hardware configureer je in /etc/rc.d/rc.modules . En je X configureer je met xf86config. Je windowsmanager met xwmconfig en je muis met mouseconfig. Zo moeilijk is het toch niet?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Verwijderd
1
| /sbin/modprobe ip_tables |
Verwijderd
Dat vind ik dus wel. Slackware is heel erg eenvoudig, alleen niet zo gebruikersvriendelijk als de meeste Windows/Mandrake/RedHat/etc users gewend zijn. Maar relatief eenvoudig is het wel vind ik...Slackware is niet een distributie die uitblinkt van eenvoud
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Je hebt je eth0 op dhcp staan. En dat werkt niet, terwijl dat wel zou moeten werken. Waarschijnlijk zal het liggen aan de dhcp client of je moet opties meegeven (zoals hostname en / of mac adres). Standaard heeft Slackware 8 dhcpcd , deze werkt bij mij bij @home niet. Daarvoor het ik dhclient (onderdeel van dhcp package van isc) geinstalleerd en die werkt wel.Op woensdag 05 december 2001 11:00 schreef freaky20 het volgende:
Nu heb ik wel internet alleen zodra ik reboot werkt rc.inet1 niet meer goed! Tijdens het booten en aanroepen van dat script zegt hij namelijk hetvolgende:
eth0: media is unconnected, link down, or incompatible connection.
Het vreemde is dat alles gewoon is aangesloten, linux herkent ook de netwerkkaarten maar hij geeft nu een time-out van de dhcp-server.Mijn vorige installatie had hier dus ook al last van en toen heb ik rc.inet1 telkens opnieuw aangeroepen zodra ik kon inloggen. Nu werkt dat ook net zo... zodra ik het voor de 2e keer ga aanroepen dan heeft hij binnen 1 seconden zijn ip al gevonden en is eth0 goed geconfigged
weet je daar ook misschien een oplossing voor?
1
2
3
4
5
| Handy Error Message Meanings "Can't locate DBD..." means that you do not have the needed files to run mySQL/pgSQL for perl "Can't locate DBI..." means that you do not have the needed files to run mySQL/pgSQL for perl "Can't locate method TIE_HASH.. means that your servers DB_File installation is botched, contact your webhost "Can't locate 'functions.pm'... means you you will have to edit the installer script |