[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
ik heb een Pentium 3 667 mhz enz
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
Ik ken iemand die tevreden is met z'n Aldi 1Ghz PC, zit meestal geen troep in die dingen.
Anders post je ff alle specs? kan iedereen makkelijker z'n mening geven...
Verwijderd
Wat ik wel weet is dat die mensen die ik ken en die hun PC daar hebben gekocht zeer tevreden ermee zijn
wrom?Op maandag 03 december 2001 21:40 schreef Shred het volgende:
flame flame flame topic close pls
tja, tis en blijf een computer van een SUPERMARKT... verwacht er dus niet teveel van, je hoort daar je boterham met kaas te kopen, geen computers...
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Verwijderd
Leg mij dan eens uit waarom een pc die je bij een supermarkt meteen al slechter is dan een pc die je koopt bij een "computerwinkel" . Ik heb stad en land al afgelopen voor een computerwinkel waar je een goede prijskwaliteitsverhouding heb, maar ik heb er nog niet een gevondenOp maandag 03 december 2001 21:44 schreef Sir_Joachim het volgende:
[..]
wrom?
tja, tis en blijf een computer van een SUPERMARKT... verwacht er dus niet teveel van, je hoort daar je boterham met kaas te kopen, geen computers...
Nu kun jij wel met je grote bek aankomen dat je geen pc moet kopen bij de Aldi, maar je hebt er niet een argument voor, dus je bent maar een beetje dom aan het lullen
Dus geef me nu eens voor de aardigheid een argument waarom ik geen pc bij de Aldi zou moeten kopen. Kom dan niet aan van "de jongen van de groente weet niets van de computer" want de gemiddelde verkopen bij een computerwinkel weet ook niet(s) veel computers
Ik smeek het je dus:
Ik ben het volledig met je eens, maar sommige mensen geilen op merken/namen.Op maandag 03 december 2001 23:28 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
blaat
Verwijderd
- ServiceOp maandag 03 december 2001 23:28 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Ik smeek het je dus:geef me aub een rede waarom ik geen oc zal kopen bij de Aldi
- Status
- (te) Weinig invloed op samenstelling
Bijvoorbeeld...
maar om de prijs hoef je het meestal niet te laten...
<edit>layout vern**kt</edit>Op maandag 03 december 2001 23:31 schreef deMatthijs het volgende:
[..]
- Service
heb ik niet. bakbeest komt uit de VS.
- Status
jij ooit wel 's van "Emachines" gehoord? ik ook niet tot voor kort. www.emachines.com. dus status ook niet. en boeit dat uberhaupt? imo niet echt...
had ik ook niet. maar onderstaand systeem, hoewel moederbord een vaag merk is, zijn allemaal a-klasse producten. begin augustus was dat voor $600,-(ex. monitor en tvkaart) een prima koop.
Bijvoorbeeld...
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Niks mis mee.
Verwijderd
Heel simpel: leg jij maar eens uit aan de aardige kassajuffrouw dat je pc kaduuk is.Op maandag 03 december 2001 23:28 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom een pc die je bij een supermarkt meteen al slechter is dan een pc die je koopt bij een "computerwinkel" . Ik heb stad en land al afgelopen voor een computerwinkel waar je een goede prijskwaliteitsverhouding heb, maar ik heb er nog niet een gevonden
Nu kun jij wel met je grote bek aankomen dat je geen pc moet kopen bij de Aldi, maar je hebt er niet een argument voor, dus je bent maar een beetje dom aan het lullen
Dus geef me nu eens voor de aardigheid een argument waarom ik geen pc bij de Aldi zou moeten kopen. Kom dan niet aan van "de jongen van de groente weet niets van de computer" want de gemiddelde verkopen bij een computerwinkel weet ook niet(s) veel computers
Ik smeek het je dus:geef me aub een rede waarom ik geen oc zal kopen bij de Aldi
Bovendien: die service van de helpdesk is ook belabberd gebleken, en nogal prijzig. Die helpdesk is NIET gratis namelijk!!! Plus dat je in de wacht staat, en is niet eens een geauthoriseerde helpdesk, dus ze mogen niet eens het predicaat "proffessioneel" dragen.
Verwijderd
De helpdesk heeft bij alleen nog maar perfect gewerkt. Ik moest even een paar dingen weten voor kennisen van mij. Ik heb ze gebeld waar ik de drivers kon downloaden. Zegt die man:"geef uw adres maar dan stuur ik u een cd toe met alle drivers voor die pc" En 2 dagen later had ik die cd thuis.
Dat noem ik nog eens service en die krijg je nergens, zelfs niet als je het dubbele betaald voor iets.
Op maandag 03 december 2001 23:31 schreef deMatthijs het volgende:
[..]
- Service
De service van Medion-Lifetec Service Nederland (Tronex Repair te Losser) is prima. Ik heb nu de nieuwe P4, maar tot voor kort de PIII 900 MHz. Ik belde op en binnen 3 dagen kwam de TNT hem ophalen. Ook onderdelen worden vrijwel meteen opnieuw gestuurd als de oude inderdaad defect is.
- Status
Wat heb je aan status als je er 2x zoveel voor neertelt? OK, een pc van HP, Compaq, Dell of gewoon een zelf samengestelde klinkt beter dan een 'pc van de Aldi', maar of je het daarom nou zou laten...
Klopt helemaal, maar de systemen die Aldi levert zijn in principe zo compleet dat er een heel brede doelgroep wordt bereikt.
Bijvoorbeeld...
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Verwijderd
Jij hebt je vooroordeel ook al snel klaar liggen heOp maandag 03 december 2001 21:44 schreef Sir_Joachim het volgende:
[..]
wrom?
ALDI PC sucks? NO WAY. Ik heb dezelfde PC met 256 MB Ram, en een extra Maxtor schijfje van 40,9 gig onder Windows XP en die staat zo'n 10 uur per dag aan. Gamen, tekstverwerken, ADSLen en server spelen voor mijn thuisnetwerk zonder een freeze in de 4 weken dat ik nu XP draai. En onder 98 en ME ook nooit last gehad, dus je lult.Op maandag 03 december 2001 19:26 schreef goku13 het volgende:
ALDI PC sucks ik heb er zelf ook 1 en ik ben echt niet tevreden STAAT ALTIJD STIL fuck ding
Verwijderd
Lul niet uit je nek, ik ken zo 15 helpdesks waar ze ook gratis drivers sturen en zelfs gehele gecopyrighte programma's legaal! en die telefoonnummers zijn GRATIS!De helpdesk heeft bij alleen nog maar perfect gewerkt. Ik moest even een paar dingen weten voor kennisen van mij. Ik heb ze gebeld waar ik de drivers kon downloaden. Zegt die man:"geef uw adres maar dan stuur ik u een cd toe met alle drivers voor die pc" En 2 dagen later had ik die cd thuis.
Dat noem ik nog eens service en die krijg je nergens, zelfs niet als je het dubbele betaald voor iets.
Verwijderd
Ja en dat doet toch niets af aan de kwaliteit van de Aldi helpdesk? Die roelt namelijk best welOp dinsdag 04 december 2001 16:17 schreef sjorsie het volgende:
[..]
Lul niet uit je nek, ik ken zo 15 helpdesks waar ze ook gratis drivers sturen en zelfs gehele gecopyrighte programma's legaal! en die telefoonnummers zijn GRATIS!
Verwijderd
Doe mij maar ff een paar van die nummersOp dinsdag 04 december 2001 16:17 schreef sjorsie het volgende:
[..]
....zelfs gehele gecopyrighte programma's legaal! en die telefoonnummers zijn GRATIS!
Bestel ik ff paar WinXP Pro cd'tjes... GRATIS
Verwijderd
Wat heb je aan status als je er 2x zoveel voor neertelt?
OK, een pc van HP, Compaq, Dell of gewoon een zelf samengestelde klinkt beter dan een 'pc van de Aldi', maar of je het daarom nou zou laten...
Ik heb een maart 2001 een Dell Dimension 4100 met de volgende specs gekocht:
Intel Pentium III 1000 mhz. 256 MB SDRAM, 20,4 GB 7200 rpm. 2 mb. buf. HDD, nVidia 32 MB DDR GeForce2GTS, Voyetra Turtle Beach Santa Cruz Digital 5.1 audio, Harman Kardon 695 digital speakerset, Nec 16x DVD-ROM, LG 12x/8x/24x CD-RW, 19" monitor, 56k6 PCI-modem, Logitech 3-button mouse, HP DeskJet 930C, HP ScanJet 3300c. Software ga ik niet opsommen maar zat er ook bij.
Deze kocht ik voor het prijsje van fl. 5600,00.
Op datzelfde moment had Aldi ook een actie: P-III 1000 MHz met 128 MB Ram, GeForce 2 GTS 32 MB DDR, 20 GB HDD 5400 rpm en een of ander vage mooederbord soundboard. Geen monitor, wel toetsenklaviertje met muisje en 12x DVD-speler voor het luttele bedrag van fl. 2800,00. Wil je de rest er nog bijkopen dan kom je echt wel boven die fl. 5600,00.
Bij menig hardware boer (bijv. op de hoek) was ik voor hetzelfde minimaal fl. 7000,00 kwijt (zonder software nog wel!).
Wat ik hiermee wil zeggen? A-merk (Dell bijv) hoeft niet persé duurder te zijn dan onbekend merk!
En ik moet nog zeggen ook dat die machine mij bijzonder goed bevalt!
Verwijderd
De pa van een maat van mij heeft dat 1,8 GHZ ding gekocht... en er nog geen problemen mee gehad.... gewoon niets mis mee..
Laptop van LIDL is ook niets mis mee.Op dinsdag 04 december 2001 17:30 schreef Swat het volgende:
Om even in het algemeen te reageren...
De pa van een maat van mij heeft dat 1,8 GHZ ding gekocht... en er nog geen problemen mee gehad.... gewoon niets mis mee..
Maarja, laat mensen die geen computer van een supermarkt willen lekker deze computers afkraken
Ik vraag me af of deze personen weleens brood, of groenten bij de supermarkt halen. Of zouden ze daarvoor ook naar respectievelijk de bakker of groenteboer gaan?
Er is een tijd geweest dat dat ook gewoon was.
Hmm de chips van de aldi vind k wel lekkerOp dinsdag 04 december 2001 17:40 schreef michiel100 het volgende:
[..]
Laptop van LIDL is ook niets mis mee.
Maarja, laat mensen die geen computer van een supermarkt willen lekker deze computers afkraken
Ik vraag me af of deze personen weleens brood, of groenten bij de supermarkt halen. Of zouden ze daarvoor ook naar respectievelijk de bakker of groenteboer gaan?![]()
Er is een tijd geweest dat dat ook gewoon was.
Tja er zit ook veel verschil tussen de "echte" computer winkels, dus lul niet meteen dat een computer van de supermarkt slecht is, als je de specs niet hebt gezien.
Dit is hetzelfde als zeggen dat die chips vies is, zonder hem eerst te hebben gegeten.
Verwijderd
ooit wel eens in Duitsland geweest of Frankrijk...Dan heb je zowat een "supermarkt" waar ze uhh zeg maar eens een koelkast toch kleding van Computer tot Videokaarten verkopen...en naar mijn zeggen die gast uit me lijst heeft daar eentje gehaalt goedkoop alles erbij printer nouw Hij zegt zelf met Xp Pro draait dat ding nooit vast...
Mensen in deze topic moeten er ervaring mee hebben post anders niets...Want anders krijg je zo'n $#@!$#^% topic en wordt ie gesloten door een modje...en de mensen vragen xpress iets om iets te komen weten en niet de mening lezen van mensen die er totaal geen ervaring mee hebben of gewoon van 1 iemand horen "hij loopt klote" als jij hoort dat de chips van de AH Lekker is terwijl jij al je hele leven van de Aldi de chips lekker vind...ga je toch ook niet over op AH...tja tenzij je MERK GEIL bent...
en lees het topic eens is de vraag van de topicstarten beanwoord jaaaa NOT! Geen enkele reactie
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Veels te duur, zelfs voor toen. Onderstaand (in me sig) is nu top of the line en kost nog minder...Op dinsdag 04 december 2001 16:50 schreef hvdberg het volgende:
Ik heb een maart 2001 een Dell Dimension 4100 met de volgende specs gekocht:
Intel Pentium III 1000 mhz. 256 MB SDRAM, 20,4 GB 7200 rpm. 2 mb. buf. HDD, nVidia 32 MB DDR GeForce2GTS, Voyetra Turtle Beach Santa Cruz Digital 5.1 audio, Harman Kardon 695 digital speakerset, Nec 16x DVD-ROM, LG 12x/8x/24x CD-RW, 19" monitor, 56k6 PCI-modem, Logitech 3-button mouse, HP DeskJet 930C, HP ScanJet 3300c. Software ga ik niet opsommen maar zat er ook bij.
Deze kocht ik voor het prijsje van fl. 5600,00.
Zit nog een Cordless Desktop Pro bij.
Overigens afgezien van scherm (is bij mij 18" TFT, maar uitgaande van een 'gewone' 19" monitor) en audio (ga maar uit van een 5.1 setje van fl.500,-).
Audio is bij mij apart, en ook High End (Harman/Kardon 5.1 THX amp etc)
Aldi actie was leuk maar ik zou nooit zo'n PC kopen. P4 met SDR-SDRAM... Yuch...
Voor de leek wel lol, die denkt nl. dat ie een snelle PC heeft...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Chimera2k2 vraagt hoe je de temperatuur kunt meten, niet hoe k*t of goed een supermarkt-PC is. Reageer aub op _die_ vraag, thanx.
Voor de duidelijkheid quote ik Chimera2k2 nog ff:
Posts die niet over dit onderwerp gaan, zullen getrashed worden...Op maandag 03 december 2001 19:24 schreef Chimera2k2 het volgende:
Hallo
Heeft iemand van jullie laatst die ALDI pc ook gekocht (1,8 GHz)? Ik wilde namelijk ff weten of je met dat moederbord ook de temperatuur kon meten, zo ja?HOE?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
/* kijkt naar Mr.Pyromaniac taalgebruik... over een grote bek gesprokenOp maandag 03 december 2001 23:28 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom een pc die je bij een supermarkt meteen al slechter is dan een pc die je koopt bij een "computerwinkel" . Ik heb stad en land al afgelopen voor een computerwinkel waar je een goede prijskwaliteitsverhouding heb, maar ik heb er nog niet een gevonden
anyway, die punten kun je zelf ook wel bedenken
- geen bekende merken, hoeft niet per defenitie slecht tezijn, maar als het wat bekender is weet je wel wat voor een vlees je in de kuip hebt.
- geen goede service, zoals eerder vermeld in dit dit topic, op deskundige hulp hoef je niet te rekenen als je PC kaduuk gaat
- Deze zelfde deskundige help ontbreekt bij de aanschaf van de computer (en dan bedoel ik niet de 'deskundige' hulp van bijv. Vobis
kortom, het kan allemaal wel goed gaan, maar de kans dat er iets mis gaat met aldi/ah computers is naar mijn id toch wel wat groter en het oplossen ervan is waarschijnlijk vele malen lastiger dan in een computerwinkel
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Chimera2k2> Misschien handig als je je systeemspecs post? Wat voor mobo zit erin?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Hoop geblaat over wel of geen ALDI pc. Ok bij de supermarkt, maar wel allemaal A-componenten erin. Koop het maar eens los. Ohja, nog een boel software ook erbij.Op maandag 03 december 2001 19:24 schreef Chimera2k2 het volgende:
Hallo
Heeft iemand van jullie laatst die ALDI pc ook gekocht (1,8 GHz)? Ik wilde namelijk ff weten of je met dat moederbord ook de temperatuur kon meten, zo ja?HOE?
Anyways, je kunt het temp.programma vinden op http://www.hmonitor.com/ ik gebruik deze ook. Wellicht leuk om te horen wat de temp wordt van de diverse aldipc's
Mainboard: 49
CPU1: **
CPU2: 74
Fan speed: 4560
dat staat ie nu terwijl ik dit bericht type
btw is dit normaal
Verwijderd
Aldi is geweldig, enne....wees blij dat er service is op die PC's, op het gemiddelde kropje sla heb je toch ook geen 2 jaar garantie zitten?
Verwijderd
- Deze Aldi PC heeft een MSI GF 3 kaart een MSI mobo dus dat zou ik al geen onbekende merken noemenOp dinsdag 04 december 2001 18:34 schreef Sir_Joachim het volgende:
[..]
/* kijkt naar Mr.Pyromaniac taalgebruik... over een grote bek gesproken
anyway, die punten kun je zelf ook wel bedenken
- geen bekende merken, hoeft niet per defenitie slecht tezijn, maar als het wat bekender is weet je wel wat voor een vlees je in de kuip hebt.
- geen goede service, zoals eerder vermeld in dit dit topic, op deskundige hulp hoef je niet te rekenen als je PC kaduuk gaat
- Deze zelfde deskundige help ontbreekt bij de aanschaf van de computer (en dan bedoel ik niet de 'deskundige' hulp van bijv. Vobis)
kortom, het kan allemaal wel goed gaan, maar de kans dat er iets mis gaat met aldi/ah computers is naar mijn id toch wel wat groter en het oplossen ervan is waarschijnlijk vele malen lastiger dan in een computerwinkel
- De service is goed heb al vaker van mensen gehoord met een aldi PC dat de service goed is dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat de service van ALDI slecht is
- Ze hebben een HELPDESK als je weet wat dat is.
PS als je geen ervaringen hebt met ALDI of AH pc's moet je gewoon niet reageren op deze Topic.
het kan dus blijkbaar ook wel goed... mzzltje denk?
maar ja, de eigenlijke vraag kan ik niet beantwoorden dus als het moet delete je dit maar
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Waar haal je al deze wijsheden vandaan als ik vragen mag? En gelukkig mogen ze het predicaat professioneel (of is het proffessioneel) niet dragen want als ik hoor wat dat voor gevolgen heeft (nee meneer uw modem is echt kapot <- dit was bij een isp en die persoon aan de andere kant wilde echt niet geloven dat mijn modem het gewoon deed maar het probleem ergens anders lag).Op maandag 03 december 2001 23:50 schreef Microsoft het volgende:
[..]
Bovendien: die service van de helpdesk is ook belabberd gebleken, en nogal prijzig. Die helpdesk is NIET gratis namelijk!!! Plus dat je in de wacht staat, en is niet eens een geauthoriseerde helpdesk, dus ze mogen niet eens het predicaat "proffessioneel" dragen.
Frostie
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
dat was idd ook een erg brakke pc, maar dat was al bekend geloof ik..Op maandag 03 december 2001 19:26 schreef goku13 het volgende:
ALDI PC sucks ik heb er zelf ook 1 en ik ben echt niet tevreden STAAT ALTIJD STIL fuck ding
die andere aldi pc's waren/zijn wel goed geloof ik.. goser uit m'n klas heeft ook die 1,8Ghz versie.. relaxed pc'tje
Kijk, ik moet toch wel toegeven een Aldi-PC is niet echt bepaald een 'Tweaker-bak', maar hou toch een beetje respect voor degenen die er wel een hebben.
Ik heb trouwens die 1ghz-versie van een paar maanden terug, ik heb er al veel op gedraaid zonder problemen (Linux, Win98, Win2k en zodirect XP).
Tja.
Meestal is de service niet zo best, of hebben ze er helemaal geen verstand van enzo
Verwijderd
Die komen wel met XP dalijk...Op maandag 17 december 2001 10:54 schreef marco_bakker het volgende:
Ik heb trouwens die 1ghz-versie van een paar maanden terug, ik heb er al veel op gedraaid zonder problemen (Linux, Win98, Win2k en zodirect XP).
Tja.
Verwijderd
stelletje zeikerds.
topicstarter :
wat voor mobo?? misschien dat ik je dan verder kan helpen.
mijn aldi pc p4 1,8 is cpu 60 en mammaplankie 37,vind ik nogal aan de hooge kant aangezien me heatsink noiwelijks warm is,ik zou gouw denken dat die ook behoorlijk heet moet zijn als de cpu 60 graden is,kan natuurlijk ook aan hmonitor liggen want met een ander progje zag ik dat me cpu 47 was...moet maar een keer in de bios kijkenOp zaterdag 08 december 2001 10:37 schreef Chimera2k2 het volgende:
Met hmonitor.
Mainboard: 49
CPU1: **
CPU2: 74
Fan speed: 4560
dat staat ie nu terwijl ik dit bericht type
btw is dit normaal?
wat ik hoor van anderen zit dat bij de aldi beter dan bij de gemiddelde computerwinkel.Op maandag 17 december 2001 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zou zelf nooit een pc halen bij een supermarkt
Meestal is de service niet zo best, of hebben ze er helemaal geen verstand van enzo
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
jezus zeg, waar woon jij? op het platteland 50 jaar geleden? supermarkten zijn al jaren niet meer wat ze geweest zijn hoor. in frankrijk en spanje heb je haast geen andere winkel meer nodig dan de supermarkt (benzine, eten/drinken, bouwmarkt, tuinmarkt, elektroshop in 1). in nederland gaan we daar ook steeds verder naar toe.Op maandag 03 december 2001 21:44 schreef Sir_Joachim het volgende:
[..]
wrom?
Dat zit bij da aldi wel goed.Op maandag 03 december 2001 23:31 schreef deMatthijs het volgende:
- Service
dat vind ik nou echt zielig. omdat er een stickertje aldi op zit durf je hem niet te kopen en te laten zien. staks denken ze dat je geen echte compuboer kan betalenOp maandag 03 december 2001 23:31 schreef deMatthijs het volgende:
- Status
Daar ben ik het mee eens, maarja, wij tweakers zijn tenslotte niet de doelgroep.Op maandag 03 december 2001 23:31 schreef deMatthijs het volgende:
- Status
--------------------------------------------------------------------------------
dat vind ik nou echt zielig. omdat er een stickertje aldi op zit durf je hem niet te kopen en te laten zien. staks denken ze dat je geen echte compuboer kan betalen
quote:
Er zit geen aldi stiker op hoor!
Gewoon MEDION
En al zat er een aldi-sticker op... dat is toch juist wel mooi? Ik vind mensen die veel te veel uitgeven voor een pc van een bekend merk nogal, euh, 'statusloos' ofzo ;-)[Er zit geen aldi stiker op hoor!
Gewoon MEDION
Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!
Verwijderd
als jij nou weet dat zo'n ding fok op is dan koop jij hem gewoon niet sim-pel
ik denk dak en aldi casemod ga maken, dik aldi logo in de zijkant van me kast VETOp zondag 07 april 2002 02:14 schreef prinsrob het volgende:
[..]
En al zat er een aldi-sticker op... dat is toch juist wel mooi? Ik vind mensen die veel te veel uitgeven voor een pc van een bekend merk nogal, euh, 'statusloos' ofzo ;-)
Aldi roelt gewoon, goedkoop en goed, wat wil je nog meer.
Me pappie is nog steeds rete trots op z'n 1 Ghz Aldi systeempje en ik ben het met m eens, wereld systeempje.
of laten we een Aldi Promo team hier oprichten. yep, ik zet het als ondertitel en in me sig.Op zondag 07 april 2002 11:26 schreef The_Duke het volgende:
[..]
ik denk dak en aldi casemod ga maken, dik aldi logo in de zijkant van me kast VET
Aldi roelt gewoon, goedkoop en goed, wat wil je nog meer.
Me pappie is nog steeds rete trots op z'n 1 Ghz Aldi systeempje en ik ben het met m eens, wereld systeempje.
Doet allen mee aan 't Aldi Promo Team (APT)!
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
http://www.aldi.nl/index_nl.htm
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| 2.0 GHz ultimedia internet entertainment PC
Intel Pentium 4 processor
2.0 GHz kloksfrequentie,
400 MHz Front Side Bus
512 KB Second Level Cache
Motherboard met 3 PCI-sleuven
Grafische kaart uitbreidbaar met AGP 4x sleuf
G-force 4 grafische kaart
64 MB DDR SDRAM AGP 4x
(dubbele datasnelheid)
met TV & Video IN
Anti-aliasing
Sony CD-brander
24 max 10x 40 max
Incl. Nero Burning Rom OEM versie
DVD-ROM 16 x
Seagate 80 GB harde schijf,
Ultra ATA 100 Interface
Siemens 256 MB PC 2100 DDR SDRAM
werkgeheugen (1 module),
max. werkgeheugen 1 GB
FireWire/ IEEE 1394
1 x front, 2 x achterzijde
Dolby Digital 6-kanaals
audio-controller voor de digitale
thuisbioscoopervaring
Netwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 Mbit
4 x USB (2x front, 2x achterzijde)
front audio/video-in,
1 x frontmicrofoon-in
Medion modem 56K V.90 PCI Data Fax
incl. Faxsoftware OEM versie
en telefoonleiding
Sony 3.5 diskettestation
Microsoft Intellimuis incl. pad
OEM versie
Medion PS/2-toetsenbord
met multimedia hotkey's
Voorgeïnstalleerd en op CD-rom:
WorkSuite
Word 2002
Encarta 2002
Works 6.0
Picture It!
Autoroute 2002
Windows XP
Medion power cinema
Bevat 6 professionele
programma's voor video- en
audiotoepassingen
Medion multimedia speakers
per stuk
1249.-
Opgelet: Deze artikelen verkopen wij tijdelijk |
Ik zit eraan te denken om zo een te kopen. 19" monitor kost bij hun 235,- Een 17" 185,-
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
* J0YR1D3R gaat er sowieso een kopen (99,8 % cker) en zal zsm als hij hem heeft (en als school enzo het toestaatOp maandag 08 april 2002 19:35 schreef Harwin het volgende:
Specs van de huidige Aldi pc aanbieding
[...]
Ik zit eraan te denken om zo een te kopen. 19" monitor kost bij hun 235,- Een 17" 185,-
Helaas maar 256MB memory, enige minpuntje, voor de rest uitstekend systeem ;]
DatDus.DE --- DatDus!
19" Monitor erbij en voor nog geen €1500,- heb je een behoorlijk systeem staan.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
same here.. ook ik ben van plan om wat benchies enzo te posten als ik zo'n computer kan bemachtigen (nadat ik alles geoptimaliseerd hebOp maandag 08 april 2002 19:48 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
* J0YR1D3R gaat er sowieso een kopen (99,8 % cker) en zal zsm als hij hem heeft (en als school enzo het toestaat) wat benchies en precieze specs posten
Verwijderd
Hier sluit ik mij dus voor 90% bij aan. De helpdesk is ook prima, krtje was fan van me VGA kaart kaduuk, je stuurt hem op, kopie vant bonnetje, en paar dagen later lag er een nieuwe op de matOp maandag 08 april 2002 20:47 schreef mail.eve een heel betoog over van alles en nog wat
En zoals ik al eerder gezegd heb, mijn intel systeem is zo rockstable als de mount-everest, en ik ken genoeg mensen met een Athlon (XP) die alleen maar kunnen _DROMEN_ van die stabiliteit.
Mjah, tot zover, we shall see wednesday of ze hun reputatie waarmaken
Ik ben langs alle? merken geweest, maar (bij moederbord)
óf er zit ook VGA op de kaart en 1 COM poort
óf er zitten 2 COM poorten op. Beide zijn niet volgens de specs van van de Aldi.
De chipset wordt ook niet vermeld.
De VGA kaart is waarschijnlijk een een GF4 MX maar wie die kaart heeft gemaakt weet ik ook niet. Ik kon ook deze kaart niet bij een leverancier vinden, gezien de lay-out van de connectoren.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de eventuele on-board video via een connector op de VGA kaart naar buiten laten komen.
I need ammo!
Hoezo nog slechtere service? Aldi heeft goede service....Op dinsdag 09 april 2002 17:24 schreef Jay9 het volgende:
Het gaat om WAT erin zit, en niet WIE 'm levert. Zou ik denken. Je kan evengoed een slechte pc bij een 'echte' computerwinkel kopen. Met nog slechtere service. En als je het een beetje snapt heb je nooit een helpdesk nodig. Het werkt of het werkt niet. Ik heb een tijdje op een helpdesk gewerkt en in 99% van de gevallen veroorzaken mensen de problemen zelf. Software problemen, welteverstaan. In het andere geval heb je zoiets als garantie.
Dus... liever:
Je kan evengoed een slechte pc bij een 'echte' computerwinkel kopen met slechte service...
Aldi geeft 2 jaar garantie
Indien er iets defect is, bel je op naar service-centrum. PTT komt het ding GRATIS ophalen en levert hem 2 dagen GRATIS weer af
Verder ONSITE hulp met veel zaken... Ook weer gratis (heb ik begrepen)
BwaaaaaOp dinsdag 09 april 2002 17:28 schreef wfvn het volgende:
[..]
Hoezo nog slechtere service? Aldi heeft goede service....
Dus... liever:
Je kan evengoed een slechte pc bij een 'echte' computerwinkel kopen met slechte service...
Aldi geeft 2 jaar garantie
Indien er iets defect is, bel je op naar service-centrum. PTT komt het ding GRATIS ophalen en levert hem 2 dagen GRATIS weer af
Verder ONSITE hulp met veel zaken... Ook weer gratis (heb ik begrepen)
I need ammo!
Dank u
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb niet zo'n Aldi Pc maar wat ik erover gelezen heb zit er meestal een msi moederbord in. De temperatuur meet je met een thermometer,Op maandag 03 december 2001 19:24 schreef Chimera2k2 het volgende:
Hallo
Gezien me budget en de (on)scherpte van m'n huidige monitor is het plan wel om zo'n Medion 19" monitor te halen. Nou heb ik daar alleen nog nooit van gehoord, dus zullen dat een beetje degelijke dingen zijn is de vraag. De reply's hier laten het lijken alsof aldi wonder-spul levert, dus hopen dat dat ook zo is.
Volgens mij is daar al een topic over.
Op dinsdag 09 april 2002 23:40 schreef SolidD het volgende:
Waarschijnlijk ben ik de zoveelste met de onderhand afgezaagde vraag 'heeft iemand al ervaringen ermee?', maar kon het toch niet laten.
Gezien me budget en de (on)scherpte van m'n huidige monitor is het plan wel om zo'n Medion 19" monitor te halen. Nou heb ik daar alleen nog nooit van gehoord, dus zullen dat een beetje degelijke dingen zijn is de vraag. De reply's hier laten het lijken alsof aldi wonder-spul levert, dus hopen dat dat ook zo is.
Sommige mensen hebben dan nog een "mannentje" in de familie ofzo, maar ik heb zoiets van een auto koop je ook niet bij de groenteboer. En je wasmachine laat je ook niet reparenen door een timmerman.
Koop het spul in de winkel waar het vandaan hoort te komen. De aldi is een low budget winkel die alleen maar uit is op winst maken.
Ik wil hiermee echt de pc zelf niet afkraken ofzo, want ik heb er geen ervaring mee, maar als je in de krant kijkt, er staat een Pentium IV 2,0Ghz in met 80GB, brander, 256MB DDR, de hele teringzooi voor 1200 of 1300 euro. Als je nou zo'n zelfde systeem gaat samenstellen via de pricewatch, dan kom je toch op wat meer uit. Waarom weet ik niet, maar ik denk toch dat er een aantal componenten inzitten die gewoonweg niet echt betrouwbaar zijn. Ok, een sony floppy en cd rom. Een seagate HD, maar wat is bijvoorbeeld het merk van het mobo? Ik weet het niet en wil het eigenlijk niet weten ook!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Hallow?!?!!? Je koopt een pc bij de ALDI die PC heeft een merk, in dit geval MEDION, MEDION heeft een helpdesk en daar ga/bel je dus heen. En je gaat dus NIET naar de ALDI als je PC kapot is. Lezen is een vak makker, jammer van je tijd dat je zo'n enorm stuk tekst typt waar gewoon geen k*nt van kloptOp donderdag 11 april 2002 14:54 schreef -=MOL=- het volgende:
De prijs is imo het enige voordeel wat je hebt aan de aldi pc, gaat hij kapot, loopt je windhoos vast of wat dan ook en je bent een leek, ga je dan de systeembeheerder van de aldi om hulp vragen ofzo? Nee dat kan niet.......
Sommige mensen hebben dan nog een "mannentje" in de familie ofzo, maar ik heb zoiets van een auto koop je ook niet bij de groenteboer. En je wasmachine laat je ook niet reparenen door een timmerman.
Koop het spul in de winkel waar het vandaan hoort te komen. De aldi is een low budget winkel die alleen maar uit is op winst maken.
.....
Oke just be nice
nog steeds een nickchange
Dit dingetje heeft onboard geluid (5.1) en digitale uit/ingang voor geluid. Verder zit er op de achterkant 1 seriele poort, maar binnenin de kast zit nog een connector voor de 2e com-poort (als je dat zou willen, is niet bijgeleverd).
Verder is het ding super-geintegreerd. De modem zit bv bijop de firewire kaart in e.o.a. blauwig pci-slot. Maar dingetje werkt echt toppie. Aanrader dus.
Nu ben ik zelf alleen nog op zoek naar welke PLL er op zit, i.v.m overclocken. Als iemand mij hieraan zou kunnen helpen?
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Men neme een schroevendraaier, men opent de kast. Men zoekt naar een PLL op het mobo en men vindt het volgende:Op vrijdag 12 april 2002 12:46 schreef DustMan4u het volgende:
In de pc zit een MSI-6513 mobo.
Dit dingetje heeft onboard geluid (5.1) en digitale uit/ingang voor geluid. Verder zit er op de achterkant 1 seriele poort, maar binnenin de kast zit nog een connector voor de 2e com-poort (als je dat zou willen, is niet bijgeleverd).
Verder is het ding super-geintegreerd. De modem zit bv bijop de firewire kaart in e.o.a. blauwig pci-slot. Maar dingetje werkt echt toppie. Aanrader dus.
Nu ben ik zelf alleen nog op zoek naar welke PLL er op zit, i.v.m overclocken. Als iemand mij hieraan zou kunnen helpen?
Winbond W83627 HF-HW
Maar wat ga je er verder mee doen? Als je een prog hebt gevonden voor OC, wil je mij dan ff contacten @ ICQ/MSN?