Toon posts:

Rare geluiden tijdens schijfactiviteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een vaag probleem.

Als ik in een spel zit, of als ik een mp3tje afspeel, en de harde schijf is druk bezig, (een search, defraggen of bij het kopieren van bestanden) hoor ik rare piepjes door het geluid heen door de speakers.:'(:'( Ik heb een Western Digital 20gig 5400rpm. (WinMe, PIII 866, SBLive 1024 Player, 768MB Pc133)

Als ik in Win XP opstart (40 gig seagate 7200rpm, heb ik nergens last van, behalve als ik een mp3tje van de Western Digital HD afspeel.

Ps, de hulptool van WD vind geen fouten op de schijf en schijfcontrole vind ook geen fouten.

Waar kan dit aan liggen? Is de WD niet goed meer? :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Slechte voeding of slechte geluidskaart soms?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dezelfde voeding en geluidskaart ook als ik winXp opstart vanaf de andere HD (seagate), en dan heb ik nergens last van. Nieuwste 4in1 drivers voor mijn ASUS CUV4X heb ik ook al geinstalled, nieuwste drivers voor SbLive waren ook geen oplossing.

Ook een andere IDE-kabel verhelpt het probleem niet.

Nog meer tips?

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand tips?

Verwijderd

ik denk dat je het hdd ledje op de pc speaker hebt zitten.. heb het ook wel is gehad dan hoor je bij elke activity een piepje uit je pc speaker

edit:

niet goed gelezen

Verwijderd

ligt die harde schijf dicht tegen je geluidskaart?
misschien geeft die storing ofzo?
kabeltje dat tegen je HDD zit ofzo en daardoor?

Verwijderd

Topicstarter
De hd maakt geen contact met kabels en is ver uit de buurt van andere kaarten.

ik snap het nog steeds niet :?
verder nog tips?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb het sinds kort dat mijn Maxtor 40Gb. tijdens het op toeren komen (meestal nadat hij een tijdje in energy-saving heeft gestaan) een piepje geeft. Laat ik nu toevallig sinds gisteren S.M.A.R.T. foutmeldingen krijgen over die HDD...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 09:29
niks om je zorgen over te maken, dat heb ik vaak zat gezien (vooral met ide cdroms maar ook met ide hdds).
Ik weet niet precies hoe het komt, maar ik geloof dat het iets te maken had met hoe dicht de ide controller bij de soundcard zit (ze zitten zoizo op dezelfde bus).

Verwijderd

Is je computer geaard ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

Nakebod

Nope.

Doet ie dat ook als je bijv een mp3 van de 40 gieg afspeeld?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

nope, alleen bij het op gang komen.... Gelukkig nog garantie, maar hij stond wel nokkie vol

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het vage.

Als ik een mp3 afspeel vanaf de seagate 40gig in winME (op de WD), is er alleen wat aan de hand als er schijfactiviteit plaatsvind op de 20 gig WD. Als ik nou een mp3 afspeel vanaf de seagate 40, en die ook ga defraggen, is er niets aan de hand. Onder XP is er alleen een probeem als ik een mp3 pak die op de WD staat.

Elke keer als er schijfactiviteit plaatsvind bij de WD, dan krijg ik piepjes door de "gewone" speakers. Het probleem zit m dan denk ik ook bij de hardeschijf zelf. Of niet?

ik vind het maar vaag. Verder nog mensen?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 09:29
Op maandag 03 december 2001 23:05 schreef Zotty het volgende:
Is je computer geaard ?
BINGO, daar zocht ik naar :D, die piepjes door je soundcard maken HELEMAAL niks uit, sim-pel...
Pagina: 1