Hmm ik had geen idee waar ik deze topic moest plaatsen maar ik denk dat ik hier goed zit. Ik ben bezig met een stageverslag over Linux en ben bezig de installatie te omschrijven. Ik gebruik SUSE linux en zou graag wat screenshots van de installatie in me verslag willen smijten. Zou iemand mij hieraan kunnen helpen?
Dat ziet er vet uit. Maaruhm ik gebruik 7.0 en die installatie gaat vanuit zown konsole oid. zijn daar geen shots van?
Verwijderd
Erm, stomme vraag misschien, maaruh als je het zelf gebruikt, waarom wil je dan screenshots van anderen krijgen??Op maandag 03 december 2001 19:12 schreef NitroTNT het volgende:
Hmm ik had geen idee waar ik deze topic moest plaatsen maar ik denk dat ik hier goed zit. Ik ben bezig met een stageverslag over Linux en ben bezig de installatie te omschrijven. Ik gebruik SUSE linux en zou graag wat screenshots van de installatie in me verslag willen smijten. Zou iemand mij hieraan kunnen helpen?
Omdat het vedraait lastig is om screenshots te maken terwijl je aan het installeren bent niet waar?? moet je met VMWare werken ofzo, maarja dat kost flink knaken.Op maandag 03 december 2001 19:32 schreef Blackwater het volgende:
Erm, stomme vraag misschien, maaruh als je het zelf gebruikt, waarom wil je dan screenshots van anderen krijgen??
[deze advertentieruimte is te koop]
[knip]
Met me domme kop het woordje "installatie" over het hoofd gezien...
[/knip]
Met me domme kop het woordje "installatie" over het hoofd gezien...
[/knip]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Niemand een paar plaatjes? Als ik een onvoldoende heb is het jullie schuld hoor
Je kan het natuurlijk ook zelf installeren en zelf screenshots maken. Er is een gratis versie van SuSE te downloaden op www.suse.de. Of als je ergens in de buurt van Hengelo woont mag je ook wel mijn SuSE 7.1 CeBIT Edition CD hebben...Op woensdag 05 december 2001 17:33 schreef NitroTNT het volgende:
Niemand een paar plaatjes? Als ik een onvoldoende heb is het jullie schuld hoor![]()
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Maar dat was juist zijn probleem reyn, hij kon geen screenshots maken tijdens de installatie ( tenminste, dat heb ik eruit begrepen )en ik geloof ook niet dat je tijdens een installatie screenshots kan maken. Misschien trouwens wel als je een andere partitie hebt ofzo en daarop gaat installeren terwijl je al gewoon een tux draaiende hebt, dan werken dat soort trucjes natuurlijk wel ??
Waar denk je dan dat die knop PrtSc voor is? Van oudsher werd die gebruikt om een hardcopy van het scherm te maken. Zo'n jankding van een matrixprinter ging dan alles wat op dat moment op het scherm stond uitprinten.
Wat ik bedoel is, er is vast in Linux een manier om wat er op dat moment op de console staat te printen of op te slaan...
Wat ik bedoel is, er is vast in Linux een manier om wat er op dat moment op de console staat te printen of op te slaan...
Het staat niet op de console, maar de SuSe-install is tegenwoordig standaard grafisch.Op donderdag 06 december 2001 00:45 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Dus dan zou de topic-starter naast het installatie-programma, een programma moeten starten om screenshots te maken. Erg lastig.
Nou zit ik naar die screenshots met stijgende verbazing te kijken me af te vragen of ik niet naar Windows zit te kijken...is dat nou echt de bedoeling van Linux, om een Windows variant te worden?
Sorry, geen flame intended, meer een serieuze vraag wat men voor ogen heeft met Linux.
Sorry, geen flame intended, meer een serieuze vraag wat men voor ogen heeft met Linux.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Das dus heel simpel te beantwoorden, KDE of Gnome - als je het over de windowsmanagers hebt - zullen als de bedrijven die ze zijn, er alles aan doen om zoveel mogelijk klanten te winnen. En aangezien de meeste toekomstige klanten nouNou zit ik naar die screenshots met stijgende verbazing te kijken me af te vragen of ik niet naar Windows zit te kijken...is dat nou echt de bedoeling van Linux, om een Windows variant te worden?
behoorlijk gewend zijn aan de Windows-desktop (lees "look-and-feel") dat ze wel deze kant op moeten.
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
Heh, ben dus nu maar weer eens RedHat aan het downen om mee te spelen, toch handig als je nog een lege IDE schijf in de la hebt liggen:)
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Verwijderd
Ik zou toch VMware gebruiken zoals eerder genoemd.
Werkt prima in een kleiner venster.
Op deze manier kun je onder b.v win2000 Suse installeren.
Of onder Suse nog een keer Suse installeren.
Veel succes... wordt vast een 8+...
VMware is idd the way to go. Download een trial versie en maak plaatjes als dit:Op donderdag 06 december 2001 07:41 schreef raymund het volgende:
Ik zou toch VMware gebruiken zoals eerder genoemd.

(ik heb geen Suse in huis, dan maar Mandrake 7.0, had ik nog wel liggen
btw, screenshots zijn een eitje met scrot, een commandline screenshot progsel. Even het randje eraf gimpen en klaar!
Pagina: 1