Hoe ga ik dit doen dhcp en 2 ip range

Pagina: 1
Acties:

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:12
Hallo,

ik zit met een probleem waar ik niet aan uit kom.

ik draai nt2000 server, met een dhcp server.

nu heb ik een laptop die het volgende ip nr moet krijgen: 10.0.0.1

de rest van mij netwerk zit in het 192.168.0x range

hoe ga ik dit doen??
ik moet op de server de netwerkkaart van de server iig een 10.0.0.x nr geven als extra ip, en ikkan eennieuwe scoop aan maken en daar inzetten dan het mac adres van de laptop het 10.0.0.1 p moet krijgen maar helaas krijg de laptop een 192.168.0.x nr toegewezen.

wat doe ik fout????

Verwijderd

Bied een SuperScoop met daaronder
2 scoop's met reservations geen
oplossing dan :z

Verwijderd

stop je de laptop wel op een ander netwerk dan?

je moet wel een server hebben met 2 netwerkkaarten (plat netwerk verder geen routers...) waarvan de ene een 192 nummer heeft en de andere een 10 nummer. als je de laptop op het 192 segment hangt krijg je een 192 nummer en op het 10 segment een 10 nummer (als je de scoops uitgeeft natuurlijk)

edit:

hmmm klopt ook niet helemaal... 2 ipnrs op 1 netwerkkaart is ook mogelijk bijv nou ja moet je de situatie maar beter beschrijven....

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Je kan in Windows DHCP instellen dat een bepaald MAC-adress een bepaald IP-nummer krijgt. Dit doe ik ook op mijn werk, omdat mijn PC anders geen toegang krijgt tot de firewall.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
moet de laptop ook kunnen communiceren met de win2k machine? heeft die dan wel een adres in de 10.x reeks? (secundary).

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 17:54 schreef GenetiX het volgende:
Je kan in Windows DHCP instellen dat een bepaald MAC-adress een bepaald IP-nummer krijgt. Dit doe ik ook op mijn werk, omdat mijn PC anders geen toegang krijgt tot de firewall.
Ofwel een reservation maken :) (Paar posts terug)
Pagina: 1