ik heb een SBlive player 1024 (5.1) en heb ook mn onboard sound aan; AC97, maar nu doet die het niet, als ik de drivers vanaf de cd wil installeren zegt hij dat de onboard sound NIET is geactiveerd, maar dat heb ik dus WEL, iemand enig idee hoe dit op te lossen??
Ik denk zoals je het nu zo zegt dat je dus je 5.1 aan / geinstaleerd hebt staan en daarnaast je onboard sound wil gebruiken wat niet gaat omdat je dan denk conflicten krijgt
Serve The Humanity , Be Server
k wil m er BIJ gebruiken ja...Op maandag 03 december 2001 18:37 schreef Neoz het volgende:
Ik denk zoals je het nu zo zegt dat je dus je 5.1 aan / geinstaleerd hebt staan en daarnaast je onboard sound wil gebruiken wat niet gaat omdat je dan denk conflicten krijgt
Misschien een stomme vraag, maar wrom wil je ze beiden gebruiken? whats the point?
Ik gebruikte ze eerst ook allebei (precies dezelfde 2), omdat mijn microfoonplugje niet naast een andere paste achterop SBLive
..
Nu kan dat op één of andere manier niet meer, PC wordt ontzettend onstabiel met AC97 driver aan...
Nu kan dat op één of andere manier niet meer, PC wordt ontzettend onstabiel met AC97 driver aan...
Expanding the inexpandable
Verwijderd
Onboard sound en een aparte geluidskaart gaan nou eenmaal niet samen. Ik heb ook een ac97 on board en heb eergisteren een 5.1 gekocht. Gewoon de onboard uitschakelen en de 5.1 gebruiken. Wanneer ik de onboard wil gebruiken doet de 5.1 het niet en wanneer ik de 5.1 wil gebruiken net andersom. Je kunt wel proberen om wat met je bios te tweaken maar dat zal denk ik niet lukken. Zet de onchip sound op enabled en de ac97 onboard sound ook op enabled. Kijk 's wat er gebeurd
hij is wel degelijk geactiveerd man! dat zeg ik toch, maar de setup van de drivers zegt van NIET, ik ben echt niet achtelijk ofzo, weet heus wel hoe ik mn onboard sound aanzet in het BIOS hoor....Op maandag 03 december 2001 18:49 schreef Kannibaal het volgende:
zoals je al zegt: hij is niet geactiveerd, dit doe je in bios
Zou dit ook wel eens willen weten eigelijk
waarom? ben wat aan t experimenteren met mixen, dus wil onboard sound voor koptelefoon gebruiken....2e geluidskaartje erbij dan? werkt dat wel? gewoon zo'n budget dinggetje...Op maandag 03 december 2001 23:26 schreef The_wave het volgende:
Zou dit ook wel eens willen weten eigelijk
->probeer die sb eens in een ander PCI slot.
Wil weleens helpen als de 2 soundcards op hetzefde IRQ zitten.
Volgens mij vindt een soundblaster het zoiezo niet zo leuk om zijn IRQ te delen.
succes
Volgens mij vindt een soundblaster het zoiezo niet zo leuk om zijn IRQ te delen.
succes
in t bios kan je hem een ander IRQ geven (onboard) al gedaan maar helpt niet...Op maandag 03 december 2001 23:44 schreef ikke_ het volgende:
->probeer die sb eens in een ander PCI slot.
succes
Verwijderd
Vind het sowieso al knap dat je het ooit aan de praat gekregen hebt:
Misschien staat in de BIOS je Midiport aan (die neemt IRQ 5 in beslag, het lievelingetje van de SBLive!)
Verder moet in het apparaatbeheer van windhoos bij de Dos-emulatie van de Live! de LPT-interruptsharing aangevinkt staan.
Als je er dan niet uitkomt: Koop dan in vredesnaam een SB128 PCI ernaast voor 50,-
Misschien staat in de BIOS je Midiport aan (die neemt IRQ 5 in beslag, het lievelingetje van de SBLive!)
Verder moet in het apparaatbeheer van windhoos bij de Dos-emulatie van de Live! de LPT-interruptsharing aangevinkt staan.
Als je er dan niet uitkomt: Koop dan in vredesnaam een SB128 PCI ernaast voor 50,-
Stop dan een splitter in je geluidskaart en laat 1 draad naar je koptelefoon lopen en de ander naar je speakers??Op maandag 03 december 2001 23:33 schreef Fire_Bird het volgende:
[..]
waarom? ben wat aan t experimenteren met mixen, dus wil onboard sound voor koptelefoon gebruiken....2e geluidskaartje erbij dan? werkt dat wel? gewoon zo'n budget dinggetje...
nee, dan hoor je nl. precies hetzelfde over de koptelefoon als over de boxen, het principe voor de koptelefoon is dat je bijv. een liedje alvast afluistert terwijl een andere nog speelt,zodat je ze goed kan mixenOp dinsdag 04 december 2001 01:25 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
Stop dan een splitter in je geluidskaart en laat 1 draad naar je koptelefoon lopen en de ander naar je speakers??
niemand die weet hoe dit gewoon op te lossen valt? heb nl. geen zin om een nieuwe geluidskaart erbij te kopen
Graag ff nieuw leven in deze post brengen,
Aangezien ik dezelfde fout heb
Ik wil de onboard AC97 gebruiken voor Voice-Chat voor gaming.
Aangezien ik dezelfde fout heb
Ik wil de onboard AC97 gebruiken voor Voice-Chat voor gaming.
Verwijderd
ja ik ben er eigenlijk ook wel geinteresseerd in: heel irritant als je telkens achter je pc moet kruipen om al de draden uit je soundcard te sleuren en je koptelefoon aan te sluiten
Wat wou je hiermee zeggen?!Op maandag 24 juni 2002 00:05 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Search!?
[topic=530035/1/25]
Probleem wordt er niet door opgelost hoor.
In die topic wordt alleen maar gesproken over 2 geluidskaarten.
Dit principe weet ik al allang. Je kan de Voice-Chat (spraak en mic. over een headset) laten lopen terwijl je de gaming geluid door de boxen laat gieren met een SB Live! en een onboard AC'97.). Dit draaide overigens altijd perfect.
Maar ik had het toen na de hype uitgeschakeld en nu een half jaar later weer ingeschakeld (weer met z'n allen Voice-Chatting
Maar om een vage reden kan WinXP de AC'97 niet meer vinden
Hmmm, niemand weet dit probleem op te lossen?
- Oud
- Hoort in AV
- Staat ook in search en het kan als ik het me goed herinner gewoon niet met onboardsound, wordt nieuwe soundcard kopen dus.
- Hoort in AV
- Staat ook in search en het kan als ik het me goed herinner gewoon niet met onboardsound, wordt nieuwe soundcard kopen dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()