D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Wat dacht je van gewoon ff kijken? Misschien is de Sony G400 nog iets beter (en duurder). Ik denk dat je geen van deze monitoren erg slecht zullen zijn, hoewel ik niet precies weet welke technologie de Philips gebruikt (gaten/sleuvenmasker) dat laatste is toch een stuk helderder en scherper.
Ik ken iemand die een sony e400p heeft, erg mooi ding, maar op custom resoluties als 1440x1080 treden rare dingen op, daar zou ik hem zeker op testen voor je hem koopt. Op een 19 inch is 1440x1080 namelijk juist ideaal, dus is het zonde dat je monitor dan vaag doet.
De Philips zou ik zowieso af laten vallen.
Lees maar een paar resultaten van mensen,
THE GOOD:
nearly perfect geometry, very sharp image, small footprint, white IS white!
THE BAD:
colors look too artifitial - very hard to get the right calibration, lousy driver support by philips, ICE feature is not that cool...
SUMMARY:
If you are thinking of multimedia entertainment: forget it! There are mutch better looking crtŽs in terms of color. The Mitsubishi Diamontron NF based monitors have the best color quality (silk like feeling, if you know what I mean).
If you are a pro looking for detailed, sharp image, whith an eye-resting refresh rate, (CAD, etc..)then this monitor is for you.
THE GOOD:
good color and brightness, nice specs
THE BAD:
horrible text quality
SUMMARY:
I bought this monitor after reading some good reviews about it, and I must say I'm very disappointed with it.
It has vivid colors, but at resolutions higher than 800x600, text is not sharp nor black. This is not something I will tolerate. Even my old 15 inch monitor at 1024x768 is better than this piece of crap!!!
I will undoubtely return this monitor and never buy again a Philips monitor.
Stay away from this one, you will do fine.
De EIZO zal zeker super beeld hebben, maar heeft gewoon een Hitachi shadow mask beeldbuis en geen TRINITRON van SONY.
De beste is dus de SONY van deze 3.
Lees maar een paar resultaten van mensen,
THE GOOD:
nearly perfect geometry, very sharp image, small footprint, white IS white!
THE BAD:
colors look too artifitial - very hard to get the right calibration, lousy driver support by philips, ICE feature is not that cool...
SUMMARY:
If you are thinking of multimedia entertainment: forget it! There are mutch better looking crtŽs in terms of color. The Mitsubishi Diamontron NF based monitors have the best color quality (silk like feeling, if you know what I mean).
If you are a pro looking for detailed, sharp image, whith an eye-resting refresh rate, (CAD, etc..)then this monitor is for you.
THE GOOD:
good color and brightness, nice specs
THE BAD:
horrible text quality
SUMMARY:
I bought this monitor after reading some good reviews about it, and I must say I'm very disappointed with it.
It has vivid colors, but at resolutions higher than 800x600, text is not sharp nor black. This is not something I will tolerate. Even my old 15 inch monitor at 1024x768 is better than this piece of crap!!!
I will undoubtely return this monitor and never buy again a Philips monitor.
Stay away from this one, you will do fine.
De EIZO zal zeker super beeld hebben, maar heeft gewoon een Hitachi shadow mask beeldbuis en geen TRINITRON van SONY.
De beste is dus de SONY van deze 3.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
wil je echt top of tha pops, neem dan een g420
, heb ik hier ook, werkelijk nice! kost wel wat heb je ook wat..
De mijne heb ik voor mijn rotte g400p gekregen, hier had ik al 4 maand gedonder mee , en als compensatie hebben ze me de g420 gedan, whoot!, nou wist ik weer waarom ik van philips naar sony ben gegaan
De mijne heb ik voor mijn rotte g400p gekregen, hier had ik al 4 maand gedonder mee , en als compensatie hebben ze me de g420 gedan, whoot!, nou wist ik weer waarom ik van philips naar sony ben gegaan
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Thanx,
Weet iemand misschien ook de verschillen tussen de Sony E400p en de G420??? Ik heb namelijk twee jaar geleden voor een vriend een GST420 (geloof ik) gekocht. Dat was een best schermpje.
En die Eizo is volgens mij inderdaad shadow-mask, maar misschien kennen mensen hem en kunnen zeggen of dat niet toch beter is? Ik geloof dat de kleuren van Trinitron schermen over het algemeen als beter worden ervaren. Of zijn er ook andere voordelen.
De Philips is wel een stukje kleiner dan de andere, maar blijkbaar slechte ervaringen...
Weet iemand misschien ook de verschillen tussen de Sony E400p en de G420??? Ik heb namelijk twee jaar geleden voor een vriend een GST420 (geloof ik) gekocht. Dat was een best schermpje.
En die Eizo is volgens mij inderdaad shadow-mask, maar misschien kennen mensen hem en kunnen zeggen of dat niet toch beter is? Ik geloof dat de kleuren van Trinitron schermen over het algemeen als beter worden ervaren. Of zijn er ook andere voordelen.
De Philips is wel een stukje kleiner dan de andere, maar blijkbaar slechte ervaringen...
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Verwijderd
ik heb de Philips 109P, kostte wel wat geld, maar ik ben er dan ook heel terveden van. Ik heb nog niet kunnen vergelijken met andere 19" schermen, maar voor mij hoeft dat niet.
Ik heb een vast beeld, 100Hz op 1280x1024, kleuren zien er heel goed uit. Geen zichtbare vervormingen enzo.
Als videokaart heb ik Radeon 32MB DDR, heel scherp beeld...
maarja, ik kan dus niet vergelijken.
Trouwens, die drivers: in principe heb je niet echt drivers nodig voor je scherm dacht ik zo. Ik draai XP en geen problemen...
Ik heb een vast beeld, 100Hz op 1280x1024, kleuren zien er heel goed uit. Geen zichtbare vervormingen enzo.
Als videokaart heb ik Radeon 32MB DDR, heel scherp beeld...
maarja, ik kan dus niet vergelijken.
Trouwens, die drivers: in principe heb je niet echt drivers nodig voor je scherm dacht ik zo. Ik draai XP en geen problemen...
Pagina: 1