Toon posts:

ABIT KG7 +A-merk geheugen = instabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet zo lang geleden een ABIT kg7 moederbord gekocht met een athlon 1500+ xp.

daarbij heb ik 512 mb 2100 ddr geheugen aangeschaft(2*256, funprice A-merk).

vanaf het begin had ik al vage fouten in windows (file corrupted)en na wat uitzoeken en testprogrammatjes draaien bleek één geheugen module kapot te zijn.

Ik ermee terug naar funprice om hem te ruilen; hij was blijkbaar doorgebrand. Ik krijg een nieuwe module mee en zet hem er vrolijk bij in: resultaat: cdrom kan geen bestanden meer copieren naar mijn schijf, zelfs niet nadat ik hem geformat heb. Ik haal de nieuwe geheugenmodule erweer uit en probeer opnieuw win2k erop te zetten, wat toen perfect lukte.

Om een lang verhaal (proberen) kort te houden: met 1 module lukt alles, met de tweede erbij in start windows niet meer goed op en geeft hij foutmeldingen. geheugenprogramma's die ik daarna draaide gaven daarintegen geen enkele foutmelding aan.

Ik bellen met Abit technische dienst, en hem dit verhaal uitleggen, zegt hij dat A-merk geheugen niet werkt op dit moederbord en dat het "geregistred" geheugen moet zijn.

Ik snap er geen hol meer van.... :?:?