Jullie natte droom van een waterblok?

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jullie natte droom van een waterblok? Of ben ik gewoon zelf aan het dromen?

Zojuist merkte ik dat men pomp uit lag, voor een half uur, terwijl ik prime95 aan het draaien was. Die blok was super heet! Kon hem nauwlijks nog aanraken. Ik zet de pomp aan en op 1 sec stond men waterblok weer op kamer temperatuur!

Nu snap ik gewoon even niet waarom iedereen zo kunstwerken van blokken maakt. Bedoel... als mijn simpele blok dit kan, waarom zou je dan the fuck moeilijke toeren uithalen?

• poing
  • Niet online
Blok:

Speciaal koper waar ze warmte geleiders mee maken (is heel hard tov gewoon koper).

Blok =

2.5cm dik.
Even lang als een athlon classic.
2cm hoger dan een athlon classic.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Op maandag 03 december 2001 17:14 schreef poing het volgende:
2.5cm dik.
Even lang als een athlon classic.
2cm hoger dan een athlon classic.
Groot blok :? Trouwens, in 1 sec weer op kamertemperatuur :?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Dat je blok aan de aanraak kant zo snel weer koud is wil niet zeggen dat ie dat de processor ook gelijk weer zo snel gekoeld is.

Verder denk ik dan je DONDERS geluk gehad hebt...dat is, als je een AMD processor hebt.

Moeilijke toeren zijn (natuurlijk) om je processor nog weer net een (paar tiende) graden koeler te houden. :)

ieeeepppppp :P

• poing
  • Niet online
Mja... snap het ook niet, vroeger vond ik die doolhoven van blokken ook leuk maar... dit is gewoon een paar kanalen van 1cm fitting.

Verwijderd

Hmm, je merkt het toch wel. Vooral als je met peltiers gaat spelen. Ik voel een Swiftech waterblok gewoon lauwtjes worden door de hitte die een 172W TEC produceert.

Maar eerlijk is eerlijk: als ik niet met peltiers was gaan spelen, dan had ik nu nog gewoon mijn dichtgelijmde (aluminium) socket-7 koeler en 6mm slang. Dat werkte prima.

Verwijderd

Als je zo'n mooie blauw geanodiseerde Swiftech MCW-462 waterblok als mij hebt, met een raampje in je case snap je het vast wel. En een paar graden verschil tussen 2 waterblokken kan het verschil zijn tussen een gelukte en mislukte overklok poging.

Verwijderd

Inderdaad, het verschil tussen 10 MHz meer of minder. Op de 1500, wel te verstaan...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Mijn eigen heerlijke blokje

Nu een fikse oppervlakte van 270 cm2, waar nog veel bij gaat komen. mijn 2 peltiers. 1 cm coldplate. Perfekte gasket.

Nu nog een bak >:). Komt in januarie, en dan de 3 gig :)

Verwijderd

Natte droom en waterblok is een nachtmerrie. :)

swiftech mcw 462 met peltier kit. heerlijk groot zwaar van alu met dikke koperen onderplaat met peltier.

Verwijderd

en een prestatie met peltier waar het gemiddelde zelfbouwblok makkelijk bovenuit komt, ongeacht of het nou geboord, gefreest of gesoldeerd is.

• roedie
Zelfbouwen ruled zowiezo. Gewoon dat je er lekker trots op kunt zijn dat je je eigen blokje hebt gemaakt. En helemaal zelf ontworpen, naar eigen ideëen. Zekers.

• Funcracker
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Op maandag 03 december 2001 17:14 schreef poing het volgende:
Blok:

Speciaal koper waar ze warmte geleiders mee maken (is heel hard tov gewoon koper).
Heel hard?
Dat klinkt niet zo slim.. Hoe puurder het koper (en zachter het is), des te beter het geleidt. Als je het minder puur maakt, wordt de stof harder en geleidt het dus ook slechter.

Of heb ik iets gemist?

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

ik heb geen natte dromen over waterblokken. we ove randere dingen, maar die mag ik hier denk ik niet posten :P
(en nee, niet omdat ze zo extreem zijn ofzow :7)

• roedie
Op woensdag 05 december 2001 14:55 schreef Funcracker het volgende:

[..]

Heel hard?
Dat klinkt niet zo slim.. Hoe puurder het koper (en zachter het is), des te beter het geleidt. Als je het minder puur maakt, wordt de stof harder en geleidt het dus ook slechter.

Of heb ik iets gemist?
Hij had gewoon moeten zeggen dat ie een diamante blok wou hebben, dan is iedereen uigezeurd. Dat heeft namelijk de hoogste waarde dan bekent is. proc's in de ruimte zijn gemaakt op een stukje diamant voor de warmte geleiding.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 14:55

killercow

eth0

hmmm volgens mij lul je nu, zal ff m'n binas erbij pakken

volgens mij zijn er uberhaupt geen cpu's in de ruimte die heet genoeg worden voor een koelblokje

hoeveel volt denk je dat ze daar te verspillen hebben ?

iedere kilo kost klouwen met geld en hoe dan ook stroom weegt als je het op slaat.

dus denk nog es na over die zin

openkat.nl al gezien?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 14:55

killercow

eth0

oke hier komen de meest gebruikte en best koelende elementen.
naam | warmte geleidings coefficient bij 293k W per kilo per graad
aluminium | 237
Goud | 318
Zilver | 429
Koper | 390
Diamant | 165 <- laag dus
Grafiet | 160 <- waarom dan geen grafiet is zachter maar wel lekker goedkoop ;)

oke convinced?

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1