Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Misschien moet je even uitleggen wat je precies wil bereiken op een functioneel nivo, dan kunnen wij vast iets moois bedenken op technisch nivo.
Kun je misschien iets meer uitleg geven?
Zoals wat je al gedaan hebt en dergelijke.
MSX 2 rulez more
als ik soort=naam1&subsoort=naam2 moet ie dus binnen de soort query "naam1" de subsoort query "naam2" pakken, waar hij naam1 en naam2 gewoon onder elkaar op het scherm laat zien!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| | soort
|
|_____ naam1
| |
| |
| |_____ naam2
|
|
|_____ naam3
|
|
|_____ naam4 |
Da's de bedoeling.... Ik kom er niet uit.
Nu mag jij dus ff een mooie technische oplossing toveren dan
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
1
| page.asp?action=doe&het=nou&eens=verdomme |
Request.QueryString("action") geeft doe
Request.QueryString("het") geeft nou
Request.QueryString("eens") geeft verdomme
Exact expert nodig?
Ja dat snap ik ook wel, dat heb ik ook gebruikt!Op maandag 03 december 2001 17:18 schreef CrazyD_at_work het volgende:
We hebben hier toch al wel heel wat vage vragen gehad, maar dit is toch zeker een top 10 kandidaat![]()
code:
1 page.asp?action=doe&het=nou&eens=verdomme
Request.QueryString("action") geeft doe
Request.QueryString("het") geeft nou
Request.QueryString("eens") geeft verdomme
Maar hoe krijg ik die queries op een pagina afgebeeld achter / onderelkaar!
Verwijderd
Als je de URL http://www.server.com/page.asp?naam=jan&subnaam=jansen request zal je binnen de pagina page.asp de beschikking hebben over de variabelen naam en subnaam. Hiermee kun je evt. een dynamische query maken, zoals hieronder:
1
2
3
| strQuery = "SELECT * FROM mensen " & _ "WHERE naam='" & naam & "' " & _ "AND subnaam='" & subnaam & "'" |
HTH
Ik wil meer queries tegelijker tijd op mijn scherm zien!......
Verwijderd
- http://www.w3schools.com/asp/
- http://www.w3schools.com/ado/
Succes
Of anders een cursus NL om de vraag wat duidelijker te kunnen formuleren.Op maandag 03 december 2001 17:29 schreef MrX het volgende:
Het lijkt me dat je nog maar wat tutorials moet gaan lezen:
- http://www.w3schools.com/asp/
- http://www.w3schools.com/ado/
Succes
Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp geen k*nt van het verhaal
Today's subliminal thought is:
Maar goed, dat wwwschool verhaal heb ik al een paar keer bezocht en gegluurd, maar ik kan het steeds niet vinden
Maar ja, hier nog een simpele uitleg:
kijk ik heb een asp bestand: form.asp daar zitten verschillende queries in verwerkt.
Nu wil ik in die queries nog eens queries maken en in die qweries nog eens een stel.
Je krijgt dan dus het volgende: form.asp?query1=hallo&query2=dit&query3=bedoel&query4=ikdus
Je hebt dus query1, die iets op het scherm print, dan query2 en daarna query3 en query4 die allemaal op 't scherm moeten komen, dus verschillende variabelen op een scherm....
snappie?
Nee om eerlijk te zijn wordt het er niet veel duidelijker opOp maandag 03 december 2001 20:26 schreef zwahiel het volgende:
snappie?
Maar uhmm je weet toch hoe je waardes van de querystring uitleest? En je weet toch hoe een if werkt?
Dan lijkt het me niet zo bar moeilijk....
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Dim sParam1, sParam2
sParam1 = Trim(Request.QueryString("param1"))
sParam2 = Trim(Request.QueryString("param2"))
If Len(sParam1) > 0 Then
' doe iets met param1
End If
If Len(sParam2) > 0 Then
' doe iets met param2
End If |
Of denk ik nou weer te simpel
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ga dan eens dynamisch 'hidden' tags gebruiken. Da's veel simpeler, ziet de gebruiker niet zolang hij niet de source bekijkt en je kan je hele niveau-stuctuur meenemen!
Dus, bijvoorbeeld:
<form name="bla">
<input type="hidden" name="niveau" value="1">
<input type="hidden" name="naam" value="typhon">
<input type="hidden" name="subnaam" value="justaman">
<input type="hidden" name="niveau" value="2">
<input type="hidden" name="naam" value="smurf">
<input type="hidden" name="subnaam" value="klungel">
</form>
En zoiets dus dynamisch opbouwen. Dat mag natuurlijk geen probleem zijn in ASP,... toch?
1
2
3
4
5
| <%
For each bla in Request.QueryString
Response.Write Request.QueryString(bla) & "<br>"
Next
%> |
Zoeits?
Beetje onzin natuurlijkOp maandag 03 december 2001 22:46 schreef typhon het volgende:
Je gaat toch niet van alles in een querystring zetten zodat deze info te zien is door de gebruiker?!? Zeker als het teveel, te lang en te groot wordt, moet je gewoon andere manieren gebruiken!
Natuurlijk mag je gewoon van alles in je querystring proppen.
Als het boven de limiet van een GET uitkomt, oke. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar "verbergen" door ze in hidden inputs te zetten? Neuh...
Today's subliminal thought is:
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <ul>
<li>
Soort
<ul>
<li>
Naam1
<ul>
<li>
Naam2
</li>
</ul>
</li>
<li>
Naam3
<ul>
<li>
Naam4
</li>
</ul>
</li>
</ul>
</li>
</ul> |
(geneste [list] tags werkt niet
Maar bedoel je dat wel?
als ik form.asp?soort=wijziging&naam=ikke&id=503
dan moet ik dus een Response.Write krijgen die zowel de soort=wijziging pakt, vervolgens een Response.Write van naam=ikke en daarna een Response.Write van id=503
Die moeten dus allemaal achter elkaar op één page komen!
onderelkaar of achter elkaar, als een soort lijst.
Want elke query wordt (net zoals in een batch opdracht :naam) verwerkt zodat ie iets in HTML uitkraamt en naar het scherm print.
Dus de queries moeten gewoon componenten van de page zijn, zodat de page als het ware modulair is, dezelfde page, maar andere dingen erop die door de query strings aangeven worden en door het ASP bestand met Response.Write naar het scherm dmv HTML geschreven worden!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <%
Function layOut(laatzien, onderdeel)
Select Case laatzien
Case "soort"
Select Case onderdeel
Case "wijzigen"
Response.Write "Wijzig code"
Case Else
Response.Write "Iets anders"
End Select
Case "naam"
Select Case onderdeel
Case "ikke"
Response.Write "dit"
. . .
End Select
End Select
End Function
For each bla in Request.QueryString
layOut(bla, Request.QueryString(bla))
Next
%> |
Als dit 't niet is dan weet ik t ook niet.
Op de meeste sites wordt wel gepraat over meerdere strings achter elkaar dynamisch gebruiken, maar hoe dat dat met "modulaire" pages gaat wordt eigenlijk nooit uitgelegt!
Thanx a million!