Toon posts:

Is dat nou goed??????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag
Het gaat om een iiyama HA901D Vision Master Pro453 is dit nou een goeie monitor :) Als ik naar de specificaties kijkt dan neem ik dat wel aan:

Model HA901D
Vision Master Pro453
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (inch) 18
CRT Type Diamondtron NF
100% Plat
Sleuvenmasker
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 366x274,5
Dot Pitch (mm) 0,25mm/0,27mm (AG pitch)
Horizontale Synchronisatie 30-115kHz
Verticale Synchronisatie 50-180Hz
Bandbreedte 115
Ergonomische Resolutie 1600x1200 @ 90Hz
Maximale Resolutie 1920 x 1440 @ 75Hz
640x480 (Hz) 180
800x600 (Hz) 180
1024x786 (Hz) 142
1125x864 (Hz) 126
1280x1024 (Hz) 107
1600x1200 (Hz) 92
1800x1440 (Hz) 77
Plug & Play standaard Ja
Signaalingangen 1x 15pin D-sub / 1x DVI-D "directe selectie"
Mac ondersteuning Ja
Digitale instelling Ja
'On Screen' Menu Nee
'On Screen' Menu talen Eng/NL/F/D
Audio/USB opties -
Voldoet aan
Energiebesparing VESA DPMS, EPA Energy star, Nutek
Stroomverbruik (W) 138
Stroomverbruik in 'standby' (W) 10
Afmeting (BxHxD, cm) 450 x 450 x 447
Gewicht (kg) 24
Garantie Benelux 3jr on-site

ik wil namelijk een goeie 19 inch monitor heb ff rond gekeken maar wil nu van jullie weten of het goed :? is
hopelijk weet iemand het?

Verwijderd

ja, scherp beeld en rustig

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ergonomische Resolutie 1600x1200 @ 90Hz
dat is zeker niet slecht! :)

🌞🍃

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Het zou erg fijn zijn als je voortaan een duidelijkere titel zou kiezen voor je topic.

Bovendien kun je met Google zoeken naar reviews van die monitor, dat had je ook zelf kunnen bedenken.

Tenslotte het antwoord op je vraag: ja.

Verwijderd

Ik heb hem zelf net gekocht, is een prima apparaatje, lekker helder beeld en een lekkere hoge refresh rate.

Is denk ik voor die prijs de beste monitor die je kunt krijgen.

ps. signature klopt dus niet meer

Verwijderd

Topicstarter
hoe duur is die eigenlijk heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken??? erg dom van me ik weet het O+

• TripleM
Op maandag 03 december 2001 17:20 schreef bopitje het volgende:
hoe duur is die eigenlijk heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken??? erg dom van me ik weet het O+
Kijk maar in de Pricewatch..

Verwijderd

Bij Norrod (Leeuwarden, Arnhem, Gronigen of Zwolle) Kost ie fl. 1155,-

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!!!!!!!

Verwijderd

Lekker man , een DVI CRT scherm :9~

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met een DVI CRT scherm :?
Ja ik ben nog niet echt een ster op dat gebied.

Verwijderd

Topicstarter
wat houd dat nou dan in DVI CRT scherm kan iemand me dat ff vertellen. IK ben namelijk nog geen echte ster op het gebied van monitoren, is hiet iemand die dat wel weet???

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

relaxed :)) 1800 reso

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 22:42 schreef bopitje het volgende:
wat houd dat nou dan in DVI CRT scherm kan iemand me dat ff vertellen. IK ben namelijk nog geen echte ster op het gebied van monitoren, is hiet iemand die dat wel weet???
Je hoeft je vraag niet te herhalen, we lezen 'm heus wel...

Verwijderd

edit:
Is een onzinterm

Is een onzinopmerking. Een DVI heeft geen zin op een CRT.

DVI is de digitale aansturing welke men graag op LCD's wil hebben.

CRT betekend gewoon beeldbuis, en de beeldbuistechniek is uiteindelijk toch analoog. Bij een normale VGA aansluiting zet de vga kaart het digitale signaal om naar analoog, bij een DVI aansluiting doet de monitor dat zelf (indien nodig)

Net zoals analoog aansluiten van een LCD eigenlijk onzin is (een LCD is digitaal, je doet dan dus digitaal -> analoog -> digitaal) is het digitaal aansluiten van een CRT ook onzin (want digitaal --> digitaal --> analoog ipv. digitaal --> analoog --> analoog)

Is dus zeker geen aankoopargument. Kijk eens of er niet een versie is zonder DVI, scheelt je wat pieken.

• TripleM
Op maandag 03 december 2001 23:07 schreef hezik het volgende:
[..]
Net zoals analoog aansluiten van een LCD eigenlijk onzin is (een LCD is digitaal, je doet dan dus digitaal -> analoog -> digitaal) is het digitaal aansluiten van een CRT ook onzin (want digitaal --> digitaal --> analoog ipv. digitaal --> analoog --> analoog)
Dat valt volgens mij wel mee.. Want beeld is toch oorspronkelijk digitaal? Dan moet het dus ergens naar analoog worden omgezet en afhankelijk van de kwaliteit van die D/A converter is je beeld beter/slechter..

Net zoals bij audio, een losse D/A converter van een of ander duur hifi merk zal beter klinken dan een standaard D/A converter van een low budget receivertje..

Ik weet het ook niet zeker, maar dat lijkt mij logisch als ik het zo lees.. Als die D/A converter in die Iiyama nou ontzettend goed is, dan zou het dus toch een net iets mooier beeld kunnen geven..

Verwijderd

Ik weet het ook niet zeker, maar dat lijkt mij logisch als ik het zo lees.. Als die D/A converter in die Iiyama nou ontzettend goed is, dan zou het dus toch een net iets mooier beeld kunnen geven..
De kwaliteit van de D/A is niet de bottleneck voor een CRT. De relatieve onscherpte van een CRT komt door de gebruikte techniek (beeldbuis), niet door het signaal. De beeldbuis is dan ook de meest bepalende component in een monitor.

Daarnaast, wil hij die DVI daadwerkelijk gaan gebruiken dan zal hij moeten zorgen dat hij een VGA-kaart heeft met DVI-output.

DVI is pas leuk voor een flatpanel. (IMO, dat is ;))

Verwijderd

Het feit is dat er nu meer en meer echt Digitale CRT schermen komen , en dus met DVI input . Ze zijn nier alleen goedkoper om te maken , maar leveren ook nog betere kwaliteit .

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:44
jah, er is een versie zonder DVI, deze heet de Vision Master Pro 451. need I say more??? koop dan maar de 453, betere garantie dat er geen bugs inzitten.

Verwijderd

Topicstarter
ok erg bedankt nu ben ik heel happy >:) :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op maandag 03 december 2001 17:31 schreef Spidey het volgende:
Bij Norrod kost ie fl. 1155,-
Dat is dus de A902MT (VMP 451), en niet de HA901D(T) (VMP 453).
De VMP 453 kost nog zo'n 1350,-.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 03 december 2001 23:07 schreef hezik het volgende:
edit:
Is een onzinterm

DVI is de digitale aansturing welke men graag op LCD's wil hebben.

CRT betekend gewoon beeldbuis, en de beeldbuistechniek is uiteindelijk toch analoog. Bij een normale VGA aansluiting zet de vga kaart het digitale signaal om naar analoog, bij een DVI aansluiting doet de monitor dat zelf (indien nodig)

Is dus zeker geen aankoopargument. Kijk eens of er niet een versie is zonder DVI, scheelt je wat pieken.
Waarom denk je dat sommige high end monitoren werken met rgb coax aansluiting ivm de cabel verliezen van de Dsub15 cabel.

'n high-end monitor met high resoluties bij hoge refreshrates heeft baat bij DVI ivm het beeld kwaliteits verlies waar analoge kabels last van hebben.

DVI dus digitaal omzeting in de monitor zelf is dan het beste mits deze electronica van hoge kwaliteit en specificaties heeft.

Je bent dan ook niet afhankelijk van de kwaliteit van de ramdac met filters op de G-kaart als je DVI aansluiting gebruikt voor 'n CRT monitor.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1