• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand ervaringen met deze redelijk nieuwe modellen van Fuji?

Het verschil tussen beide zit vooral in de beeldkwaliteit, 2 megapixel van de A201 tegen 1.3 megapixels van de A101. Terwijl dat in de prijs (f. 80,- verschil) niet echt te zien is..
Welke is het beste om op dit moment te kopen, en is het überhaupt verstandig om één van deze modellen te kopen?

Overigens is in deze reactie in [topic=290204] te lezen dat hij voor
f. 650,- gekocht is, terwijl in de t.net pricewatch ik hem niet goedkoper dan f. 672,- kan vinden.. :?

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

tsja... ik heb zelf de fuji finepix 1300

de A101 is imo gewoon de opvolger van de 1300 met voor zover ik kan zien geen verschil :?

de A201 is imo gewoon de opvolger van de 2300 met voor zover ik kan zien geen verschil :?

kijk maar eens wat voor kwaliteit je kan krijgen met de 1300, die krijg je waarschijnlijk ook wel met de A101...

Voor de rest zo ik eens goed bedenken wat je ermee wil... ik heb voor de 1300 gekozen omdat ik wist dat ik toch niet met foto's zou gaan werken die groter zijn dan 1280 x 960 pixels...

Dus... kijk ook eens op de review-sites die je natuurlijk al kent van de GT FAQ's :)

• El Jefe
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 20:09 schreef Tigereye het volgende:
de A201 is imo gewoon de opvolger van de 2300 met voor zover ik kan zien geen verschil :?
Hmmz het verschil in de t.net pricewatch is precies 5 gulden, in het voordeel van de A201. Dan zou die in dit geval denk ik de beste keus zijn.
Hij is nieuwer, en dan nog goedkoper ook. :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:16 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Hmmz het verschil in de t.net pricewatch is precies 5 gulden, in het voordeel van de A201. Dan zou die in dit geval denk ik de beste keus zijn.
Hij is nieuwer, en dan nog goedkoper ook. :)
tsja... en owja... ik heb em gekocht bij alternate... voor als je nog een goeie winkel zoekt... [niet als spem bedoelt ofzo]

• El Jefe
  • Niet online
*schop*
Niemand? :'(

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik ga deze camera
edit:
de a201
binnenkort ook halen denk ik, lijkt me met afstand de beste in zijn prijsklasse, of niet?

Dalen dit soort camera's nou eigenlijk snel in prijs? Ik wil namelijk liever geen camera die over een maand 100 piek goedkoper is.

• Tjeetah
Heeft iemand hier nog wat zinnigs over te melden?

• El Jefe
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 16:01 schreef Tjeetah het volgende:
Heeft iemand hier nog wat zinnigs over te melden?
Ik hoop het.. :)

• Tjeetah
Op dinsdag 04 december 2001 20:03 schreef ik het volgende:
Ik ga deze camera
edit:
de a201
binnenkort ook halen denk ik, lijkt me met afstand de beste in zijn prijsklasse, of niet?

Dalen dit soort camera's nou eigenlijk snel in prijs? Ik wil namelijk liever geen camera die over een maand 100 piek goedkoper is.
Is er niemand die een beetje into digicams is, die me hier een antwoord op kan geven? :?

• actieman
  • Laatst online: 30-01 16:33
a201 is idd erg goede cam, vindt die pics beter dan die van mijn hp c318.
Zeker de macro functie is mooi.

het lijkt me niet dat ie binnen een maand 100 gulden in prijs daalt, zeker niet nu het nog zo'n nieuw model is.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

De A201 is zeker een mooi dingetje, maar heeft helaas wel een fixed focus lens waardoor de foto's toch wat waziger worden met name in de hoeken. Persoonlijk zou ik voor de Finepix 2400 gaan, of (als je 1280x960 groot genoeg vindt) voor de Finepix 1400.

Verwijderd

Nou ik heb 3 weken geleden de A101 gekocht en het is echt een perfect dingetje! Ook leuk is de filmfunctie, weliswaar zonder geluid, maar deze cam is echt waar voor z'n geld. Ik heb laatst op Awakenings in R'dam de lasershow gefilmd, echt VET! Kopen dus! En als het verschil echt maar 80 piek is zou ik voor de A201 gaan

• El Jefe
  • Niet online
Ik heb 'm inmiddels bestelt bij www.webvoordelig.nl, voor 655,-
Jullie horen mijn ervaringen zodra ie binnen is. ;)

Verwijderd

Dan ben je duur uit! Ik ben eerst bij kijkshop geweest, daar zou die voor 650 over de toonbank moeten gaan. Toen ging ik ff bij een echte fotozaak kijken om te zien hoeveel ik daar te veel zou moeten betalen. Bleek ik hem daar voor 589 mee te mogen nemen!! >:)

Verwijderd

Ik heb zelf enkele maanden de A201, heb m meteen gekocht toen ie hier op de markt kwam. Het is idd een mooi toestel voor een goede prijs, het enigste minpuntje wat ik kan ontdekken is dat de kwaliteit in donkere ruimtes, bv een woonkamer s'avonds te wensen over laat. Maar zolang je dan binnen het bereik van de flitser blijft (2-3 meter) valt het wel mee. Een enorm pluspunt vind ik de levensduur van de batterijen, mijn 1800mah lijken niet leeg te gaan, ook niet als je zowat iedere foto op de lcd bekijkt. :)

Een goede review en div. sample pics staan hier:

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/a201.html

Verwijderd

Dat batterij gebrijk met NiMH's is inderdaad ongelovelijk, gewoon een paar dagen bij normaal gebruik incl filmen en af en toe de kaart legen in de pc.

Maareh...Ik denk dat ie de cam inmiddels wel gekocht heeft ;) :Z
Pagina: 1