[MD of MP3?] Wat is de goedkoopste alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-03 20:33
Wat is de goedkoopste MP3 speler met 64 MB of kan ik misschien toch het beste een MD speler kopen?

Verwijderd

Pfff... Dan zal het denk ik toch een Mp3 worden, want een minidisk (recorder) ben je toch minimaal 400,- kwijt. Dixons had de Samsung Yepp New E (64MB, USB, backlight LCD AB) voor 299,95. Kan je er later ook nog 64MB SmartMedia in doen. Wat is je budget precies?
Mocht Dixons 'm niet meer hebben stuur me dan maar ff een mailtje, kan misschien nog wel aan zo'n Yepp komen...

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MP3 vind ik persoonlijk ook mooier en beter dan MD

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03
Op maandag 03 december 2001 16:48 schreef prenobe het volgende:
MP3 vind ik persoonlijk ook mooier en beter dan MD
Ik vind MD juist beter dan MP3. MD gooit ook minder informatie weg dan MP3.

En die MD schijfjes zijn verrekte handig en goedkoper dan memorysticks. Je kan veel meer muziek bij je hebben.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Alleen jammer dat die dingen zo fokking duur zijn en het opnemen 1:1 gaat... :z :z :z

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:51
Hallooooooooo, daar zijn we weer! :Y)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Koop een Napa 380 of een andere 8cm mp3cdvreter :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Op maandag 03 december 2001 17:16 schreef Gugger het volgende:
Hallooooooooo, daar zijn we weer! :Y)
Tjah...
Het moet toch weer een keer beginnen hè :Y)
:Z :Z

PB 3.2

Verwijderd

Ik heb zelf ook pas een minidisc gekocht enne ik moet zeggen 't bevalt goed koste me overigens wel 500 piek maarre denk dat als je een memorystick + een mp3 speler moet kopen je mischien net 100 gulde goedkoper uit ben, terwijl het veeeel betere kwaliteit is...

• Chilly_Willy
Op woensdag 05 december 2001 10:39 schreef Error-Arie het volgende:
Ik heb zelf ook pas een minidisc gekocht enne ik moet zeggen 't bevalt goed koste me overigens wel 500 piek maarre denk dat als je een memorystick + een mp3 speler moet kopen je mischien net 100 gulde goedkoper uit ben, terwijl het veeeel betere kwaliteit is...
Wat is veeeel beter kwaliteit? MD of MP3?

Coïtus ergo sum

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom zou je per se een mp3speler met sony memory sticks kopen :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Al het memory voor MP3-spelers is duurder, niet alleen die van Sony (dus ook Compact Flash, Smart Media etc.).

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Memory voor 8cmcdmp3spelers ( :P ) is niet duurder, 2 gulden ofzo voor 5 uur muziek. :)

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou voor een mp3speler gaan. En dan voor een mp3cdspeler. de antischock van die apparaten is tegenwoordig zo goed. En als je ze te groot vind dan neem je een 8cm speler

E-jey

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik zou sowieso niet voor een MD gaan, dat geklooi met die discjes en het 1:1 opnemen enzo word je na een tijdje echt zat (ik spreek uit ervaring)

Zoals al eerder gezegd, echt voor een mp3speler gaan, het liefst een 8cm mp3cdspeler, lekker klein en snel opnemen :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
Op woensdag 05 december 2001 13:06 schreef jackmcfox het volgende:
Al het memory voor MP3-spelers is duurder, niet alleen die van Sony (dus ook Compact Flash, Smart Media etc.).
dat valt dus heel erg mee !

Dane-Elec 128Mb CF kost nu maar een kleine 150 piek :)

das dus wel ff ruim 2 uur muziek :)

en als je niet alteveel eisen stelt, een Mp3 player van 100 piek erbij...= lekker goedkoop :)

(m'n pa heeft deze speler ook...je kan geen pauze doen, geen resume en geen LCD (mappen werken geloof ik ookniet), maar voor 100 piek is ie wel goed hoor :) als je meer eisen hebt, neem dan de Nex 2 ofzo..die is wel iets duurder maar heeft ook veelmeer fucties :))

Verwijderd

'k ben het zeker met Brit eens. Het handige aan een flash mem mp3speler is dat ie klein is en als je een nieuw mp3tje hebt zet je het er gewoon bij, nix nieuwe cd branden of zo...
/me heeft een Nex II :P

Verwijderd

Wat kost een minidisc dan (uitgedrukt in 2 uur muziek)???

Verwijderd

Een antwoord wordt erg op prijs gestelt, immers je moet wel je mening onderbouwen.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op woensdag 05 december 2001 21:49 schreef jackmcfox het volgende:
Een antwoord wordt erg op prijs gestelt, immers je moet wel je mening onderbouwen.
:? Sorry hoor, ik volg het niet helemaal.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

de Sharp MD-MT80 gaat regelmatig ergens in de korting voor f350 oid. heb je dus wel een broekzak formaat aluminium (ding is stevig joh!) apparaatje, 40sec antishock, 10 mW weet zelfs met m'n HD565 wel raad. top geluidje ook nog es.

discjes kosten f5, dus ik heb voor elke CD een MD, gewoon inpakken en meenemen. een keer opnemen en daarna geen geklooi meer.

koop een paar mapjes, kun je 8 MDs in meenemen. heb er zelf twee, dus 16x74min = heleboel muziek :)
doe me dat maar es na met je memorysticks of je plastic 8cm spelertje ;)

maar nou vind ik dat geknoei met MDs ook wel leuk, plaatjes zoeken op intenet, labletjes printen, titels invoeren enzow. als je daar echt geen zin in hebt (haast haast haast!), tja, gewoon een (MP3)CD speler kopen lijkt me. prop em maar es in je broekzak hoor.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op donderdag 06 december 2001 00:10 schreef Cownus het volgende:
prop em maar es in je broekzak hoor.
Jup, die 8cm mp3cdspeler past er in :Y)

• Chilly_Willy
Op woensdag 05 december 2001 19:33 schreef jackmcfox het volgende:
Zoals Cownus al zei een gulden of 5.
En als je flashmem hebt dan ben je daar 20x zo veel voor kwijt. Je kan ook 8cm cd nemen, maar die moet je weer branden (niet herschrijfbaar vaak). Als je ook een recorder wilt ben je nog duurder uit.
En MDtjes zijn kleiner dan 8cm.

Enige voordeel van MP3 tov MD is het sneller 'opnemen'.

Coïtus ergo sum

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op woensdag 05 december 2001 19:33 schreef jackmcfox het volgende:
Een leeg MD'tje kost 5 piek maximaal. Er kan dan 74 of 80 minuten op. Dus net zo duur als een rewritable.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op een 8cm cd past volgens mij meer muziek op als bij een een md. En het kwliteit van mp3 is volgns mij beter als atrac3 wat op een md staat

Verwijderd

mag ook wel, 8cm discs zijn groter dan MDs. maar er past een hele CD opeen MD en met LP2 (MD-MT88 is het voordeligst, f450 gloof ik) kun je je dubbel CDs ook op 1 MD kwijt.

en of MD qua geluid beter is dan MP3 is een beetje een loze discussie.

wat voor bitrate heb je het dan over bijvoorbeeld? en is de geluidskwaliteit van de apparaatjes dan gelijk (hoogst waarschijnlijk niet)? en heb je het dan over de gratis (#%$*&@)oordopjes die er bij zitten (bij m'n Sharp MD-MT80 zaten trouwens Sennheiser MX400 of 500 oordopjes, aan het geluid en uiterlijk te oordelen. heel goed dus).

:)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 03 december 2001 16:50 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

...
Dat is onzin!

De meesten van ons nemen mp3's op naar MD, met analoog opnemen is er sowieso kwaliteitsverlies (ook al merk je dit niet/nauwelijks)

Een MP3-speler speelt de MP3's die je hebt af op dezelfde kwaliteit als die mp3 is...

Dus een MD-speler kan van een 128 kb. MP3 niet opeens een betere kwaliteit maken...hoe dan ook...MP3 speler levert betere geluidskwaliteit, mits je 'test' met dezelfde oordopjes... (ook al merk je dit verschil niet)

MD heeft meer voordelen, dan de 2 nadelen (duur en 1:1 - ook al is dit met de NET MD opgelost --> 8/16-speed opnemen)

- goedkopere opslag (MD is bewaarmedium itt flashcards)
- editing
- mic rec.
- MDLP --> LP2: 2,5 uur muziek op 1 MD (zonder merkbaar kwaliteitsverlies!) LP4: 5 uur muziek (wel merkbaar verlies)
- vaak mooier design en AB (mening, maar kijk bv. eens naar de Sony R900 :9)

naja...wie er geld voor heeft zou echt voor MD moeten gaan....mensen met minder groot budget en mindere eisen aan funtionaliteit zitten met een MP3-speler prima...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

mp3 vind ik makkelijker.. kwa KWALI zou ik voor MD kiezeh

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Op maandag 03 december 2001 16:50 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

En die MD schijfjes zijn verrekte handig en goedkoper dan memorysticks. Je kan veel meer muziek bij je hebben.
idd

En MD heeft betere kwaliteit

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
Op zondag 19 mei 2002 11:13 schreef Griepzooi het volgende:

[..]

idd

En MD heeft betere kwaliteit
Vind je het normaal om zo'n oud draadje omhoog te schoppen zo'n ontzettend (nu nog) boeiende informatie |:( |:(
Denk je zelf nu niet dat die gast allang zo apparaatje (wat hij ook gekocht mag hebben) nog niet gekocht heeft

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1