Verwijderd
Mocht Dixons 'm niet meer hebben stuur me dan maar ff een mailtje, kan misschien nog wel aan zo'n Yepp komen...
Ik vind MD juist beter dan MP3. MD gooit ook minder informatie weg dan MP3.Op maandag 03 december 2001 16:48 schreef prenobe het volgende:
MP3 vind ik persoonlijk ook mooier en beter dan MD
En die MD schijfjes zijn verrekte handig en goedkoper dan memorysticks. Je kan veel meer muziek bij je hebben.
Coïtus ergo sum
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Tjah...Op maandag 03 december 2001 17:16 schreef Gugger het volgende:
Hallooooooooo, daar zijn we weer!
Het moet toch weer een keer beginnen hè
PB 3.2
Verwijderd
Wat is veeeel beter kwaliteit? MD of MP3?Op woensdag 05 december 2001 10:39 schreef Error-Arie het volgende:
Ik heb zelf ook pas een minidisc gekocht enne ik moet zeggen 't bevalt goed koste me overigens wel 500 piek maarre denk dat als je een memorystick + een mp3 speler moet kopen je mischien net 100 gulde goedkoper uit ben, terwijl het veeeel betere kwaliteit is...
Coïtus ergo sum
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
E-jey
Zoals al eerder gezegd, echt voor een mp3speler gaan, het liefst een 8cm mp3cdspeler, lekker klein en snel opnemen
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
dat valt dus heel erg mee !Op woensdag 05 december 2001 13:06 schreef jackmcfox het volgende:
Al het memory voor MP3-spelers is duurder, niet alleen die van Sony (dus ook Compact Flash, Smart Media etc.).
Dane-Elec 128Mb CF kost nu maar een kleine 150 piek
das dus wel ff ruim 2 uur muziek
en als je niet alteveel eisen stelt, een Mp3 player van 100 piek erbij...= lekker goedkoop
(m'n pa heeft deze speler ook...je kan geen pauze doen, geen resume en geen LCD (mappen werken geloof ik ookniet), maar voor 100 piek is ie wel goed hoor
Verwijderd
/me heeft een Nex II
Op woensdag 05 december 2001 21:49 schreef jackmcfox het volgende:
Een antwoord wordt erg op prijs gestelt, immers je moet wel je mening onderbouwen.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Verwijderd
discjes kosten f5, dus ik heb voor elke CD een MD, gewoon inpakken en meenemen. een keer opnemen en daarna geen geklooi meer.
koop een paar mapjes, kun je 8 MDs in meenemen. heb er zelf twee, dus 16x74min = heleboel muziek
doe me dat maar es na met je memorysticks of je plastic 8cm spelertje
maar nou vind ik dat geknoei met MDs ook wel leuk, plaatjes zoeken op intenet, labletjes printen, titels invoeren enzow. als je daar echt geen zin in hebt (haast haast haast!), tja, gewoon een (MP3)CD speler kopen lijkt me. prop em maar es in je broekzak hoor.
Jup, die 8cm mp3cdspeler past er inOp donderdag 06 december 2001 00:10 schreef Cownus het volgende:
prop em maar es in je broekzak hoor.
Zoals Cownus al zei een gulden of 5.Op woensdag 05 december 2001 19:33 schreef jackmcfox het volgende:
Wat kost een minidisc dan (uitgedrukt in 2 uur muziek)???
En als je flashmem hebt dan ben je daar 20x zo veel voor kwijt. Je kan ook 8cm cd nemen, maar die moet je weer branden (niet herschrijfbaar vaak). Als je ook een recorder wilt ben je nog duurder uit.
En MDtjes zijn kleiner dan 8cm.
Enige voordeel van MP3 tov MD is het sneller 'opnemen'.
Coïtus ergo sum
Een leeg MD'tje kost 5 piek maximaal. Er kan dan 74 of 80 minuten op. Dus net zo duur als een rewritable.Op woensdag 05 december 2001 19:33 schreef jackmcfox het volgende:
Wat kost een minidisc dan (uitgedrukt in 2 uur muziek)???
Verwijderd
en of MD qua geluid beter is dan MP3 is een beetje een loze discussie.
wat voor bitrate heb je het dan over bijvoorbeeld? en is de geluidskwaliteit van de apparaatjes dan gelijk (hoogst waarschijnlijk niet)? en heb je het dan over de gratis (#%$*&@)oordopjes die er bij zitten (bij m'n Sharp MD-MT80 zaten trouwens Sennheiser MX400 of 500 oordopjes, aan het geluid en uiterlijk te oordelen. heel goed dus).
Dat is onzin!Op maandag 03 december 2001 16:50 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Ik vind MD juist beter dan MP3. MD gooit ook minder informatie weg dan MP3.
...
De meesten van ons nemen mp3's op naar MD, met analoog opnemen is er sowieso kwaliteitsverlies (ook al merk je dit niet/nauwelijks)
Een MP3-speler speelt de MP3's die je hebt af op dezelfde kwaliteit als die mp3 is...
Dus een MD-speler kan van een 128 kb. MP3 niet opeens een betere kwaliteit maken...hoe dan ook...MP3 speler levert betere geluidskwaliteit, mits je 'test' met dezelfde oordopjes... (ook al merk je dit verschil niet)
MD heeft meer voordelen, dan de 2 nadelen (duur en 1:1 - ook al is dit met de NET MD opgelost --> 8/16-speed opnemen)
- goedkopere opslag (MD is bewaarmedium itt flashcards)
- editing
- mic rec.
- MDLP --> LP2: 2,5 uur muziek op 1 MD (zonder merkbaar kwaliteitsverlies!) LP4: 5 uur muziek (wel merkbaar verlies)
- vaak mooier design en AB (mening, maar kijk bv. eens naar de Sony R900
naja...wie er geld voor heeft zou echt voor MD moeten gaan....mensen met minder groot budget en mindere eisen aan funtionaliteit zitten met een MP3-speler prima...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
iddOp maandag 03 december 2001 16:50 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Ik vind MD juist beter dan MP3. MD gooit ook minder informatie weg dan MP3.
En die MD schijfjes zijn verrekte handig en goedkoper dan memorysticks. Je kan veel meer muziek bij je hebben.
En MD heeft betere kwaliteit
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Vind je het normaal om zo'n oud draadje omhoog te schoppen zo'n ontzettend (nu nog) boeiende informatieOp zondag 19 mei 2002 11:13 schreef Griepzooi het volgende:
[..]
idd
En MD heeft betere kwaliteit
Denk je zelf nu niet dat die gast allang zo apparaatje (wat hij ook gekocht mag hebben) nog niet gekocht heeft
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal