Ik heb een aantal variabelen in een index.php neergezet waar ook de frameset op wordt aangeroepen, deze pagina blijft altijd staan, maar is de beste / makkelijkste manier de om variabelen door te geven aan een ander frame?
Verwijderd
Iets als
?
Of bedoel je communicatie tussen frames? Dan Javascript lijkt me.
code:
1
| echo "<frame src=\"scriptnaam.php?var=$bla\">"; |
?
Of bedoel je communicatie tussen frames? Dan Javascript lijkt me.
Verwijderd
Makkelijkst:
http://www.blaat.com/index.php?blaat=1&mooh=2
In index.php zijn de variabelen beschikbaar als
$blaat en $mooh
http://www.blaat.com/index.php?blaat=1&mooh=2
In index.php zijn de variabelen beschikbaar als
$blaat en $mooh
Verwijderd
Zoiets?
HTH
code:
1
2
3
4
5
6
| <html> <frameset cols="100, *"> <frame src="frame_1.php?var1=1"> <frame src="frame_2.php?var2=2"> </frameset> </html> |
HTH
Het probleem is dat ik die variabelen eigenlijk niet zichtbaar wil hebben, dus niet in de location bar....
(het oog wil ook wat)
(het oog wil ook wat)
Verwijderd
Het is toch in een framesetOp maandag 03 december 2001 16:19 schreef Bouka het volgende:
Het probleem is dat ik die variabelen eigenlijk niet zichtbaar wil hebben, dus niet in de location bar....
(het oog wil ook wat)
ja klopt, ik bedoelde ook meer dat als ik bijvoorbeeld na de frameset een andere pagina wil inladen dmv een <a href>, dat je dan dus die variabelen ziet als je doorlinkt (omdat ook daar die vars nodig zijn).... erhm... ik hoop dat het nog duidelijk is....
Verwijderd
Wat je dan moet doen is de pagina doorlinken door middel van een formulier, en de variabelen in hidden fields zetten. De link kun je dan gewoon met <a href> doen, maar dan moet je daar het formulier submitten door middel van javascript
Ik kan het eens proberen, ik zat als alternatief te denken om 1 php bestandje te maken waar alleen maar alle variabelen in staan, en die dan in elke pagina te includen waar de variabelen op nodig zijn, of is dit erg omslachtig?Op maandag 03 december 2001 16:26 schreef doniek het volgende:
Wat je dan moet doen is de pagina doorlinken door middel van een formulier, en de variabelen in hidden fields zetten. De link kun je dan gewoon met <a href> doen, maar dan moet je daar het formulier submitten door middel van javascript
zo ver ben ik nog niet in phpOp maandag 03 december 2001 16:33 schreef doniek het volgende:
Kan ook, je kunt ze natuurlijk ook gewoon in een database zetten.
of laat je hele website IN een ENKEL frame draaien (index.htm).... dan zie je nooit een andere url dan je start url...
misschien niet het snelst (frames -> meer geheugen voor je browser)
maar doe ik ook, werkt prima...
PS. Heb onlangs een bug ontdekt in netschaap 4.5 (gek he?), als een frameset maar 1 frame bevat (zoals ik bedoel dus) dan doet ns het niet (laat nix zien). oplossing: een 2e frame toevoegen met hoogte 0 (betekend alleen weer meer geheugen nodig voor browsertje...
)
misschien niet het snelst (frames -> meer geheugen voor je browser)
maar doe ik ook, werkt prima...
PS. Heb onlangs een bug ontdekt in netschaap 4.5 (gek he?), als een frameset maar 1 frame bevat (zoals ik bedoel dus) dan doet ns het niet (laat nix zien). oplossing: een 2e frame toevoegen met hoogte 0 (betekend alleen weer meer geheugen nodig voor browsertje...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Verwijderd
Dat dacht ik ook, maar in een paar dagen had ik al een php gestuurde website gemaakt, zag er wel niet uit, maar alle begin is moeilijk. En zo moeilijk is php niet hoor, je hebt alleen wat gezond verstand nodigOp maandag 03 december 2001 16:34 schreef Bouka het volgende:
[..]
zo ver ben ik nog niet in php
misschien mijn reply nog niet helemaal duidelijk... daarom hier gewoon ff de html:
heb wel ff <noframes> weggehaald om het duidelijk te houden...
met een simpel jscriptje in de head van deze pagina kan je er zelfs nog voor zorgen dat de titel van de browser veranderd als je naar een andere pagina gaat.... (daarom heeft de frame een naam ("mainframe" in dit geval).
code:
1
2
3
| <frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" rows="*"> <frame name="mainframe" src="www.domein.com/index2.htm" scrolling="auto" noresize> </frameset> |
heb wel ff <noframes> weggehaald om het duidelijk te houden...
met een simpel jscriptje in de head van deze pagina kan je er zelfs nog voor zorgen dat de titel van de browser veranderd als je naar een andere pagina gaat.... (daarom heeft de frame een naam ("mainframe" in dit geval).
Word denk ik maar eens tijd dat ik een goed php/mysql boek ga kopen...Op maandag 03 december 2001 16:45 schreef doniek het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar in een paar dagen had ik al een php gestuurde website gemaakt, zag er wel niet uit, maar alle begin is moeilijk. En zo moeilijk is php niet hoor, je hebt alleen wat gezond verstand nodig
de manual die je van php.net kan halen heeft mij al biezonder goed geholpen hoor....
(wel de CHM versie pakken... makkelijk zoeken..)
okee... een fatsoenlijk naslag werk ik ook wel leuk.
okee... een fatsoenlijk naslag werk ik ook wel leuk.
Pagina: 1