Sharp Minidisc probleem....

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Goedemiddag,

ik heb kortgeleden een HErcules Fortissimo II kaartje en een Creative Soundworks FPS1600 speakersetje in mijn PC getweaked (:)),
en nu wilde ik mijn Minidisc digitaal gaan opnemen.
Ik heb de Sharp MD-MT20, met een optische kabel erbij.

Als ik nu iets wil kopieeren vanaf mijn cdrom speler naar mijn MD, zegt het display "DIN UNLOCK".

Ik heb mijn MD tweedehands gekocht, en geen beschrijving of software hoe deze te gebruiken met mijn PC.

Kan iemand mij helpen aan goede info, of een URL?

Ik heb BTW de search gebruikt, maar daar kwam niets bruikbaars uit.

Bij voorbaat dank, Jeroen.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Hij moet toch ook din unlock zeggen. Dit wil zeggen dat de speler een optisch signaal krijgt. Dacht ik :)

Verwijderd

Ehhh, ik dacht juist dat ie dan GEEN signaal krijgt. (of heb ik t nu juist fout). Ik zou zeggen...Check eens of dr licht brandt op de kabel of check dat je MD recorder wel op Optisch/Digitaal opnemen staat ingesteld (hoewel ik denk dat ie automatisch kiest (mijn Sony wel..)

• A-Tray
Hmm, ja, het probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik dat moet checken, ik heb er geen enkele documentatie bij gekegen...

Heb ik speciale software nodig om mijn CD op MD te zetten via de PC?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51
Dat probleem heb ik ook. Ik weet verder niet wat je er tegen moet doen, maar in de handleiding staat alleen dat de kabel verkeerd is aangesloten en dat je die beter moet aansluiten. Volgens mij kan zo'n kabel er maar op een manier in... :?

• A-Tray
Op maandag 03 december 2001 16:32 schreef Bredend het volgende:
Dat probleem heb ik ook. Ik weet verder niet wat je er tegen moet doen, maar in de handleiding staat alleen dat de kabel verkeerd is aangesloten en dat je die beter moet aansluiten. Volgens mij kan zo'n kabel er maar op een manier in... :?
Ik heb een digi-in en een digi-out op mijn soundcard, ik met mijn verstand sluit dat ding aan op de digi-out.
Er zit maar één opt.-in op mijn MD.

What can I possibly do wrong????

• bredend
Bij mij geeft ie al DIN UNLOCK als ik de kabel in de digi in stop (van de md recorder) IK denk dat het aan mijn MDspeler zelf ligt. Als ik tijd heb ga ik wel naar de winkel waar ik hem kocht.(Staffhorst)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
>>>>>>>handleiding<<<<<<<<<<<
in PDF formaat, zie www.adobe.com

www.sharp.nl
downloads
mt20/portable minidisc
download

klaar

Heeft me toch zeker 20 seconden gekost, waar kan de rekening naartoe? :P

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 16:35 schreef A-Tray het volgende:

[..]

Ik heb een digi-in en een digi-out op mijn soundcard, ik met mijn verstand sluit dat ding aan op de digi-out.

Ik heb een speciaal add-on kaartje gekocht bij hoontech voor het aansluiten van mijn md op mijn pc (het is een add-on voor op mijn sb5.1) werkt perfect!! Volgens mij kan je m trouwens niet in de digital-out proppen, maar moet je m op je pc ook in de optical proppen.

• Raymond
Op maandag 03 december 2001 16:35 schreef A-Tray het volgende:

[..]

Je uitgang op de geluidskaart is niet optisch ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Op woensdag 05 december 2001 19:58 schreef Lampje het volgende:
Je uitgang op de geluidskaart is niet optisch ?
|:(

Verwijderd

Gaan we nu digitaal (coax) en optisch (TosLink) door elkaar halen? Neej toch zeker??? :?

• Raymond
Op woensdag 05 december 2001 20:01 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

|:(
Ik werk in een pc winkel. Sommige klanten zijn zelfs verbaasd dat de driver cd niet spontaan uit de doos springt om zichzelf te gaan lopen installeren.

Vorige week had ik nog ene klant die geïrriteerd was omdat wij hem een een printer met alleen een usb aansluiting zouden hebben verkocht, terwijl hij NT4 draaide.
Dat die printer alleen USB was stond heeeeeel duidelijk op de installatieposter die erbovenin lag. Of wij hem maar even heel snel zijn geld wilden teruggeven, want dit kon hij niet pikken ,hier moest hij weer een uur aan spenderen en of ik mijn collega die "zogenaamd" het had nagekeken een waarschuwing wilde geven in het vervolg beter op te letten.
Mijn antwoord: "meneer, die installatieposter is alleen voor USB, die poster die eronder ligt is de handleiding voor de parallelle aansluiting"
"hoe kom je erbij, denk je dat mijn engels zo beroerd is dat ik dat niet had gezien, nee die printer is alleen USB, ik heb het echt heel goed nagekeken"
"zal ik de doos maar eens openmaken en het laten zien, dat die printer ook par is?"
"Als jij voor lul wilt staan, moet je dat vooral doen"
"Instalatie poster 1, USB. Ow en wat vind ik hier: de tweede install poster met een uitleg voor parallel"
"dat zit er niet op!!!!"
"Printer uit de doos halen dan maar?"
"gaat vooral uw gang"
"Kijk, vierkantje voor USB, grote aansluiting voor par"
"......"

Moraal: Mensen kunnen soms de raarste, domste, simpelste, vreemdste, toevalligste vergissingen maken.

Ik had het zelf eergister nog: werd steeds uit GoT gelogd, kon niet vinden waar het aan lag. Koekies 20 keer getrashed, weet ik allemaal wel niet... Bleek mijn systeemtijd een jaar te zijn versprongen :P

Het zou me niks verbazen als bleek dat A-Tray een optisch kabeltje in een niet optische uitgang heeft geprutst!

• A-Tray
Op woensdag 05 december 2001 20:41 schreef Lampje het volgende:

[..]

Ik werk in een pc winkel. Sommige klanten zijn zelfs verbaasd dat de driver cd niet spontaan uit de doos springt om zichzelf te gaan lopen installeren.

Vorige week had ik nog ene klant die geïrriteerd was omdat wij hem een een printer met alleen een usb aansluiting zouden hebben verkocht, terwijl hij NT4 draaide.
Dat die printer alleen USB was stond heeeeeel duidelijk op de installatieposter die erbovenin lag. Of wij hem maar even heel snel zijn geld wilden teruggeven, want dit kon hij niet pikken ,hier moest hij weer een uur aan spenderen en of ik mijn collega die "zogenaamd" het had nagekeken een waarschuwing wilde geven in het vervolg beter op te letten.
Mijn antwoord: "meneer, die installatieposter is alleen voor USB, die poster die eronder ligt is de handleiding voor de parallelle aansluiting"
"hoe kom je erbij, denk je dat mijn engels zo beroerd is dat ik dat niet had gezien, nee die printer is alleen USB, ik heb het echt heel goed nagekeken"
"zal ik de doos maar eens openmaken en het laten zien, dat die printer ook par is?"
"Als jij voor lul wilt staan, moet je dat vooral doen"
"Instalatie poster 1, USB. Ow en wat vind ik hier: de tweede install poster met een uitleg voor parallel"
"dat zit er niet op!!!!"
"Printer uit de doos halen dan maar?"
"gaat vooral uw gang"
"Kijk, vierkantje voor USB, grote aansluiting voor par"
"......"

Moraal: Mensen kunnen soms de raarste, domste, simpelste, vreemdste, toevalligste vergissingen maken.

Ik had het zelf eergister nog: werd steeds uit GoT gelogd, kon niet vinden waar het aan lag. Koekies 20 keer getrashed, weet ik allemaal wel niet... Bleek mijn systeemtijd een jaar te zijn versprongen :P

Het zou me niks verbazen als bleek dat A-Tray een optisch kabeltje in een niet optische uitgang heeft geprutst!
Ehmm, nee, ik bedoel inderdaad dat er een optical out op mijn Hercules Fortissimo II zit, had jij kunnen weten Lampje :)

Maar goed, wat late reactie eigenlijk.

iig iedereen bedankt!

Verwijderd

DIN Unlock is het schuifje op je MD die moet je overzetten.

Thank me Later!

• A-Tray
Op donderdag 20 december 2001 14:47 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
DIN Unlock is het schuifje op je MD die moet je overzetten.

Thank me Later!
Did I thank you?
no?
I will....

(Banderas, Desperado)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
En als je nou dubbelklikt op het gele speaker icoontje rechts onderin bij je startbalk en dan kiest voor geavanceerd. Naast de 2 schuifregelaars voor hoge/lage tonen is er ergens onderaan ook een vakje wat je aan kunt vinken voor de "Digital Out". Zodra deze aan staat heb je als het goed is geen geluid via je normale geluidsuitgang, maar wel via de "Digital Out"!! Tenminste dit is bij mijn SB Live! zo :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• A-Tray
Okee beste mensen,
het is allemaal gelukt, dankzij meerdere tips en natuurlijk de gebruiksaanwijzing op PDF, bedankt allemaal.

Zoveel mensen die me helpen, ik krijg helemaal het kerstgevoel... ;(

:)

Grt, Jeroen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Nog ff een licht offtopic vraagje.

Ik heb hem niet bij me maar weet iemand het typenummer van die sharp MD portable recorder met die draai ring erop?

kan ik ook ff de PDF zoeken ;)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• bredend
Nu ik het weer gevonden heb: waar sit het schuifje die ik moet verzetten. Mijn MD geeft met de bijbehorende kabel nog steeds Din Unlock. :(

Verwijderd

Dat schuifje zit op de MD zelf, aan de zijkant.. Op het schijfje dus he zeg maar, niet op de recorder. Succes!

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 10:56 schreef HeatWave het volgende:
Nog ff een licht offtopic vraagje.

Ik heb hem niet bij me maar weet iemand het typenummer van die sharp MD portable recorder met die draai ring erop?

kan ik ook ff de PDF zoeken ;)
Volgens mij is dat deze.
Sharp 701
MD-MS701H(S)2

Kapot bij mij :(

• bredend
Op zaterdag 05 januari 2002 01:07 schreef Amp het volgende:
Dat schuifje zit op de MD zelf, aan de zijkant.. Op het schijfje dus he zeg maar, niet op de recorder. Succes!
Mmm :(
Op het schijfje zelf zit wel een beveiliging. Maar dat is tegen opnemen. Als dat schuifje verkeerd zit zegt ie alleen maar [PROTECTED]
Maar Din Unlock zegt ie al als de kabel erin zit. Hij weet dus wel dat er een optische kabel inzit, maar die zit dan niet goed blijkbaar....Sharp zuigt :r

Verwijderd

Ik heb een sharp mdmt 15 en wou ook graag optisch gaan opnemen, want al die klotenummers knippen... :r

Nu heb ik alleen wel 3 vraagjes voordat ik een optisch kabeltje ga kopen:

1. waar kan ik een beetje een goedgeprijsd optisch kabeltje krijgen??
2. hoeveel betaal ik voor de goedkoopste geluidskaart waar een optische uitgang op zit??
3. kan ik de nr's (bv. mp3's) ook sneller dan de eigenlijke tijdsduur op mn MD krijgen?

alvast bedankt, want ik kan dit vast ook zelf allemaal uitzoeken, maar dan ben ik nog wel ff bezig, aangezien ik er niet zo veel verstand van heb... :'(
Pagina: 1