Toon posts:

Xp hangt! Vaak!

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, kan het niet vinden.

Ik heb sinds een week of 2 Windows XP proffesional geinstalleerd, met alle updates die er te vinden waren bij Bill. Nu hangt de compu zodra ik ook maar een beetje met beelden probeer te spelen. 3D mark 2000, 2001 draaien niet, wintune ook niet. Ze hangen bijna direct. Unreal draait errug traag. Alleen als ik hardware accelerator "uit" zet wil ie nog wel eens het eind van een der genoemde programma's halen.

Alle beetje recente detonators geinstallerd en er weer af gegooid. Via agp driver geinstalleerd en de 4in1 ook.

Overigens heb ik hiervoor jaren Win98 gedraaid zonder problemen....

Ik begin het ID te krijgen dat ik beter Win98 had kunnen laten staan :(

Help!?

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 02:09
misschien iets mis met je video kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot met Win98. Onder 98 gaat het wel allemaal prima!?

Verwijderd

[fluistertoon]
ik denk dat er iets mis is met XP
[/fluistertoon]

Gebruik de zoekfunctie maar eens en zoek op WinXP en Reboot of spontane reboot. Je zult zien dat je niet de enige bent met dit probleem.

Wat bij mij veel beter werkte was het installeren van WinXP in engelse versie. Dit scheelde heel veel t.o.v. de nederlandse versie, maar helemaal vrij van spontane reboots ben ik helaas nog niet.

Verwijderd

Hoeveel ruimte heb je nog over op je c: schijf???
zorg dat je een gig of zo over hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de engelse versie. Ik ga zoeken op "reboot" Overigens hangt hij voledig en is er geen spontane reboot bij!
Ik heb 'm op d: geinstalleerd, win98 stond al op c:.
Bij beide is voldoende ruimte aanwezig.(Veel meer dan 1 gig)
Ik zie nu trouwens dat hij bij systeem bij de geforce "PCI" neer heeft gezet terwijl de Leadtek toch echt in het goede AGP slot is terecht gekomen.
Inmiddels ge-deinstalleerd en alweer nieuwe drivers erop en opnieuw geprobeerd...... Weer hangen :(:(

edit: typo

Verwijderd

Misschien kun je even kijken of je in het bios de primary vga-kaart kunt instellen. Vaak kun je deze kiezen tussen AGP en PCI. Ik weet niet of het gaat helpen, maar het is het proberen waard misschien?

Verwijderd

Ik heb het probleem zelf ook toevallig en ik werd zo wanhopig dat ik inmiddels weer Windows 2000 SP2 heb draaien. Alles geprobeerd maar nix helpt.

In jouw geval zou ik lekker terug gaan naar 98.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken in de bios, staat op AGP.....

Hij startte net ook op met de melding dat er een ernstig probleem was. Terwijl ik 'm toch netjes had afgesloten!

:'(

Verwijderd

Ik heb dit alleen als ie 3 uur of langer aanstaat ik ben er nog steeds niet 8ter wat het kan zijn ;(

misschien weet iemand het :?

kijk naar me sig :)

Verwijderd

Het valt me op dat er meerdere zijn met een Leadtek GeForce 2 Pro. Die had ik ook toen ik XP had draaien. Gaat wel opvallen is het nie.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:45 schreef VanCap het volgende:
Ik heb dit alleen als ie 3 uur of langer aanstaat ik ben er nog steeds niet 8ter wat het kan zijn ;(

misschien weet iemand het :?

kijk naar me sig :)
Zou het niet kunnen dat je CPU of GPU gewoon te heet wordt na 3 uur? Dus misschien is er geen tot weinig airflow in je kast..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Ik heb ook spontane reboots, als alles vast loopt gaat hij na één of twee minuten gewoon herstarten.
Ik krijg dan steets de melding dat het aan mijn video kaart licht ( geforce 2mx ).
Ik heb al diverse drivers uitgeprobeerd maar steets gebeurd het, vaak als ik merdere pagina's open heb.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Op maandag 03 december 2001 20:14 schreef melanieromy het volgende:
Ik heb ook spontane reboots, als alles vast loopt gaat hij na één of twee minuten gewoon herstarten.
Ik krijg dan steets de melding dat het aan mijn video kaart licht ( geforce 2mx ).
Ik heb al diverse drivers uitgeprobeerd maar steets gebeurd het, vaak als ik merdere pagina's open heb.
MMM mja dit had ik ook onder win 98, mijn pc crashte spontaan als de processor temp te hoog was, of er teveel tegelijk geladen werd.

Dit probleem was voorbij toen ik WinXP instaleerde

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Ik gebruik nu al een tijdje WIn XP pro en heb niks geen problemen hoor. Denk toch dat het aan je pc ligt... Juiste drivers?? >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ik heb ook winXP pro! maar met een Geforce2 64mb MX400.. Ik heb echt nergens last van.. Mijn kaartje draait veel beter dan op winxp.. Heb je al iets geprobeerd met GeForce Tweak Utility.. Dan kan je misschien wat goede aanpassingen maken.. Misschien draait je GeForcje wel op AGP 2x dan kan je dat ook ff op 4x zetten. En uiteraard nog heel wat andere dingen aanpassen.. Misschien moet je ff anti_aliasing uitzetten en vertical synchronisatie en ook nog antisotropische filtering uitzetten.. Heb je detonator 23.10 ook al???

Verwijderd

ow en ff in je bios instellen dat ie de temperatuur in de gaten houdt, dan weet je meteen of ie ook echt te heet wordt!

Verwijderd

Topicstarter
Als ie onder win98 goed draait en dus niet te heet wordt, dan denk ik dat dat onder win XP ook niet het geval zal zijn.
Al idd meerdere mensen dit met een Leadtek hebben lijkt dat wel raar ja. Ze hebben ook geen update van winfox of zoiets staan op hun site.. :?

Heeft iemand toevallig al eens een goed draaiende win XP verrast met een "nieuwe" Leadtek-kaart?? En zo ja: liep het toen allemaal nog steeds als een zonnetje?

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik denk je vga driver had ik ook probs mee
nieuwe geinstalleerd en het werkt
wat voor kaart heb je?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:51 schreef mr.loepie het volgende:
ik denk je vga driver had ik ook probs mee
nieuwe geinstalleerd en het werkt
wat voor kaart heb je?
:? Wat bedoel je precies? Het staat er toch allemaal?

Verwijderd

bij mij loopt ie goed maar toen ik mijn videoplakje ging overclocken hielt ie het ook niet langer dan 2 minhten uit

Verwijderd

Topicstarter
Detonator 23:11 geprobeerd...
Weer geen succes. :(:(

Iemand nog andere suggesties? Of wordt het echt formateren en Win98 tot ik oud en grijs ben?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
hmm, jouw systeem lijkt wel wat op het mijne
misschien kun je eens NVmax installeren en kijken
of fastwrites en sideband adressing aan staan
bij mij wel namelijk, toen ik die uitzette kreeg ik
geen vastlopers meer, daarvoor trouwens ook bijna nooit
alleen met RTCW en de Nvidia lighning demo
ik weet niet of windowsXP misschien die zooi automatisch aanzet, maar ik had er niet aangezeten
AGP snelheid op 1x zetten valt ook es te proberen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
this is a longshot >:)

1- staat fast writes aan in bios ?? (uitzetten)
2- agp (weet ff niet meer de naam instellen op 128 in bios)
3- welke virus scanner en/of Firewall
4- leadtek software verwijderen (winfox :r )

deze combinaties veroorzaakten bij mijn pc enorme crashes en vastlopers
heb dit opgelost door Norton, blackice en winfox te verwijderen
loopt als een zonnetje (eindelijk >:) )

suc6

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Zie sig draait nu al 88 uur VOLLEDIG stabiel :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond nvmax proberen en

1- staat fast writes aan in bios ?? (uitzetten)
2- agp (weet ff niet meer de naam instellen op 128 in bios)

4- leadtek software verwijderen

Proberen en bekijken.
Firewall+virus heb ik momenteel niet draaien omdat die nog ff niet compatibel zijn met win XP. Bedankt XS4all.
Er schijnt nieuwe besteld te zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het probleem bij jouw nu opgelost?? ik heb dr n.l. ook last van heb ook al van alles geprobeerd maar niets helpt :'( laat even weten of het bij jouw gewerkt heeft! :)
Pagina: 1