Toon posts:

[WinXP] Nero: branden voor users

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe de normale users op een XP systeem kunnen branden onder windows xp ?
Ik heb zowel nero 5.5.5.1 als 5.5.4.0 geprobeerd maar telkens als een niet admin wil branden zeurt nero over acces rights die niet correct zijn. In de help staat dat je tijdens de installatie moet aangeven welke users mogen branden, maar dat doet ie dus niet.... ook staat in de help dat er onder File>Preferences een Security tab zit... Niet dus. Als een admin inlogt werkt alles perfect, maar ik heb weinig zin iedereen admin te maken.

Iemand een suggestie ?

Verwijderd

Onder de tab Security van de Nero map EVERYONE toevoegen en alle gebruikers mogen gebruik maken van Nero

Verwijderd

Ik heb geen verstand van Nero, maar het klinkt als een bekend probleem dat zich ook bij Win2k vaak voordoet:

Controleer eens of het wel werkt als de TEMP en TMP niet naar \Documents and Settings\user\Local Settings\Temp wijst, maar naar gewoon C:\WINNT\TEMP (ofwel bij de users de apparte vermeldingen verwijderen).
-> My Computer/System Properties/Advanced/Environment Variables
Controleer als ADMIN of dat je daar ook werkelijk als gewone gebruiker mag schrijven, lezen, deleten, aanpassen, etc.

Veel programma's kunnen niet overweg met zo'n lange padnaam met spaties voor het TEMP pad, of een TEMP environment variable voor systeem en user appart. Precies weet ik het niet, maar het werkt wel vaak zo.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 16:14 schreef BobRoss het volgende:
Ik heb geen verstand van Nero, maar het klinkt als een bekend probleem dat zich ook bij Win2k vaak voordoet:

Controleer eens of het wel werkt als de TEMP en TMP niet naar \Documents and Settings\user\Local Settings\Temp wijst, maar naar gewoon C:\WINNT\TEMP (ofwel bij de users de apparte vermeldingen verwijderen).
-> My Computer/System Properties/Advanced/Environment Variables
Controleer als ADMIN of dat je daar ook werkelijk als gewone gebruiker mag schrijven, lezen, deleten, aanpassen, etc.

Veel programma's kunnen niet overweg met zo'n lange padnaam met spaties voor het TEMP pad, of een TEMP environment variable voor systeem en user appart. Precies weet ik het niet, maar het werkt wel vaak zo.
Hmmmm, een echte expert was me al voor, nu val ik door de mand |:(

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:05

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

het komt omdat normale gebruikers niet rouw naar een device schrijven mogen (mag alleen de admin).

Je kan in raw discaccess toestaan voor gebruikes maar ik denk niet dat je beveiliging dat ten goede doet.

er was een brandprogramma die lade een driver heeft voor het branden zodat een gebruiker via de driver (dus system rechten) alleen naar de CD raw schrijven kon en via die driver zonder al te veel gevaar (security) user brandrechten geven kan (kan nero zijn geweest maar ik ben het niet zeker).

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op maandag 03 december 2001 16:14 schreef Wizz het volgende:
Onder de tab Security van de Nero map EVERYONE toevoegen en alle gebruikers mogen gebruik maken van Nero
dat zou gelden als de gebruikers geen toegang hadden tot nero zelf. maar helaas zijn de default rights van nero Everyone read and Execute.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

je kan gebruikers raw diskaccess toekennen in gebruikerbeheer.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lees eens onderaan het volgende topic:

[topic=155489/1/25]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Je kunt de exe via 'Run as..' aan andere gebruikers beschikbaar stellen, dit laat het programma onder bv. de administrator account opereren en dus volledig werken.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Ben hier zelf ff mee aan het klooien geweest.

Erg simpel op te lossen:

http://free.bit-fix.com/

En dan NeroBurnRightsInstaller.exe

Misschien dat iemand er baat bij heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

OTC,

Bedankt voor de oplossing!
Dit topic is echter al een beetje oud, en ik denk / hoop dat de topicstarter na krap 2 jaar z'n probleem wel zelf opgelost had. Ik sluit het topic dan ook nog maar eventjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.