Toon posts:

[DEBIAN] Kernel2.2.18pre21 source

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo tweakerts!

Ben bezig met installen van debian 2.2r2 (kernel 2.2.18pre21-compact) maar nu wil ik dezelfde kernel gebruiken, alleen ik wil 'm opnieuw compilen. Nieuwe modules etc etc. Maar waar kan ik 'm vandaan vissen? Het is belangrijk dat ik 2.2.18pre21 heb (het liefst in .deb formaat), want ik moet die kernel hebben voor m'n isdn! en alleen die kernel!!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tering... een pre- kernel... da's lastig te vinden, zeker omdat vanaf r3 2.2.19 erbij zit ter vervanging van 2.2.18-pre21. Waarom moet je per se 2.2.18-pre21? Neem gewoon 2.2.20 zou ik zeggen. Als 2.2.18-pre21 compilen je lukt, lukt 2.2.20 ook hoor :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, en waar haal ik die dan vandaan? Kernel.org ofzo?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Bijvoorbeeld. Gebruik liever een van de mirrors, die zijn veel sneller omdat alle n00bz die voor het eerst kernel source downloaden (relatief dan) naar kernel.org gaan :)

Verwijderd

Ideetje :
code:
1
2
3
4
5
6
7
apt-get install kernel-source-2.2.20 kernel-package libc6-dev bin86 libncurses5-dev gcc fakeroot dpkg-dev bzip2
cd /tmp
tar xIvf /usr/src/kernel-source-2.2.20.tar.bz2
cd kernel-source-2.2.20
make-kpkg clean
make menuconfig 
fakeroot make-kpkg --revision=9:hiereenmooienaamvoorjekernel.1.1 kernel_image

vervolgens naar /tmp
kopietje van je kernel maken
en (als root) installeren met
code:
1
dpkg -i kernel-image-2.2.20_hiereenmooienaamvoorjekernel.1.1.deb

et voila :)
Voor het complete verhaal kijk je op :
http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/index.html

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik dacht niet dat de kernel source van 2.2.20 in debian 2.2r2 zat als .deb ... maar als dat wel zo is, is dat inderdaad een goeie methode :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 17:42 schreef Jotti het volgende:
Ik dacht niet dat de kernel source van 2.2.20 in debian 2.2r2 zat als .deb ... maar als dat wel zo is, is dat inderdaad een goeie methode :)
Mmmm, dat weet ik eigenlijk ook niet zeker (nu je het zegt). Maar volgens mij issie na het bekend worden van die exploit wel op security.debian.org gezet.
In ieder geval denk ik dat dit voor een beginner (zoals ik) makkelijker is. En anders is het een kwestie van even de sources.list aanpassen en woody toevoegen. Woody is toch op ZEER korte termijn stable (roffel, roffel, roffel) :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al voor elkaar! tnx you all, nu alleen nog even isdn aan de praat krijgen!
Pagina: 1