Toon posts:

XP hangt af en toe na istallen xfire!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben heel tevreden met windows xp,
ook zeer zeker tevreden met mijn dmx xfire!!!
Maar waarom gaan ze niet samen???

toen ik de hercules fortisimo 2 drivers had geinstalled, hING windows met enige regelmaat en ging dan 4 tot 30 later vrolijk weer verder.
Dus ik de officiele terratec drivers geinstalleerd, en ja hoor weer loopt hij ffekes vast.
Soms na een kleine 5 minuutjes en soms na een uur spelen.
Het is enorm irritant.

Het rare is ook dat elke keer als ik de driver installeerde hij aangaf dat ie de xp logo test ofzo niet is doorgekomen terwijl het de officiele xp drivers zijn. Bij Hercules en Terratec. Ligt het aan mijn drivers van de kaart of kan het ook nog liggen aan de door xp meegeleverde via 4 in 1 drivers???

Voor specs zie sig, het gaat om de AMD uiteraard

Verwijderd

Topicstarter
Owja soms hangtie ook helemaal!!!
Zoals nu :(

Verwijderd

HANGDE???? Geloof dat de verleden tijd van hangen toch altijd nog hing was! Ik hing aan een kabel, ik heb de kabel opgehangen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, Maar schiet ik er nog wat mee op voor mijn geluidskaart, denkt het niet, houd dan gewoon je giechel ff dicht

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

Verwijderd

Sorry, moest het ff kwijt! Ik neem aan dat je de laatste drivers hebt van de terratec site? Ik heb namelijk geen vastlopers alleen het bekende 4 speaker probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de laatste drivers van terratec. en ik gebruik hoofdtelefoon dus dat scheelt.

Ik heb nu ne tff de via drivers versie 4.35 ipv 4.33 gedowned ga die ff installen en kijken of ik het nog heb.

Verwijderd

Okee, misschien een biosupdate voor je mobo! Wil ook nog weleens helpen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Als iemand je corrigeert omdat je handge zei vind ik dat eigenlijk redelijk terecht hoor. En wil je kappen met dat omhoog schoppen na nog geen uur, dat is echt heel irritant.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 16:37 schreef MrOrange het volgende:
Sorry, moest het ff kwijt! Ik neem aan dat je de laatste drivers hebt van de terratec site? Ik heb namelijk geen vastlopers alleen het bekende 4 speaker probleem.
Wat is dat probleem dan? Ik heb er geen last van namelijk.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Ik weet het niet, maar mijn achter speakers willen maar geen geluidgeven. Weet niet waar het aan ligt, had het eerst met mijn SBLive ook maar lag aan het bekende XP en Live probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Owja, My computer opent ie ook af en toe enorm traag.
Echt heel irritant, soms wel bijna 30 seconde voordat ik wat zie gebeuren, zelfde in het startmenu heel af en toe, dan staat ie stil maar de muis kan ik wel bewegen.
Het is net een schone xp installatie.

Verwijderd

En je weet zeker dat dat aan je soundcard ligt en niet aan iets anders? Lijkt me niet dat het iets met het afspelen van geluid te maken heeft.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 16:44 schreef MrOrange het volgende:
Ik weet het niet, maar mijn achter speakers willen maar geen geluidgeven.
Dat probleem was toch al opgelost?
Je moet in het Control Panel onder '3D-settings' 'Quad Speakers' kiezen, daarna bij 'Source Positioning' je positie bepalen.
Zo kan je de balance tussen voor/achter/links/rechts kiezen, helemaal 2D dus!

Standaard staat de Rear inderdaad op nul.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dat het heel lang duurt voordat je computer wordt geopend kan ook aan het feit liggen dat er cd's in je cdspelers zitten.
En dat het startmenu lang duurt is vervelend, maar dat kan bijna niet aan je geluidskaart liggen.

Het is meer een windowstrekje (gebrekje).

Wen dr maar aan :P

Verwijderd

Dat probleem was toch al opgelost?
Je moet in het Control Panel onder '3D-settings' 'Quad Speakers' kiezen, daarna bij 'Source Positioning' je positie bepalen.
Zo kan je de balance tussen voor/achter/links/rechts kiezen, helemaal 2D dus!

Standaard staat de Rear inderdaad op nul.
[/quote]

Ik heb ze ook Quad speakers staan. In je mixer heb je ook nog een volume balk voor je achterkanaal en die doet gewoon niks. Oook het positioneren geeft geen effect.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 16:52 schreef MrOrange het volgende:
Ik heb ze ook Quad speakers staan. In je mixer heb je ook nog een volume balk voor je achterkanaal en die doet gewoon niks. Oook het positioneren geeft geen effect.
Heb je wel deze gebruikt:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1224

Verder moet je voor MP3 in WinAmp DirectSound output gebruiken en niet WaveOut output.

Bij mij hielpen die twee dingen, ik heb nu ICQ en mailwaarschuwingen alleen over mijn PC-speakertjes, MP3 over PC-speakertjes én HiFi-installatie.
Nu schettert die ICQ nooit meer keihard door het hele huis! :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 17:00 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

Heb je wel deze gebruikt:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1224

Verder moet je voor MP3 in WinAmp DirectSound output gebruiken en niet WaveOut output.

Bij mij hielpen die twee dingen, ik heb nu ICQ en mailwaarschuwingen alleen over mijn PC-speakertjes, MP3 over PC-speakertjes én HiFi-installatie.
Nu schettert die ICQ nooit meer keihard door het hele huis! :)
Mmm...in winamp heb ik inderdaad geen DirectSound gebruikt maar de WaveOut. Ik heb de kaart pas en direct op terratec site de laaste drivers etc eraf gehaald. Ik heb ook de laatste versie van het controlpanel.
Ik ga straks ff proberen om met de positionering wat te spelen. Eens kijken of er dan iets veranderd...

Verwijderd

Topicstarter
huuuhhhhm, VIA driver werkt ook niet.

Zou een ander PCI slot misschien oplossing bieden?
Ik bedoel hij vind hem wel mijn kaart en mijn kaart geeft ook geluid. Dus in principe doet ie het goed, alleen jammer dat die steeds ff hangt.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 17:20 schreef eatmyshorts het volgende:
Zou een ander PCI slot misschien oplossing bieden?
Zou goed kunnen, kijk ook eens of er een BIOS-update is.
Staat in je BIOS ACPI wel aan?
En 'Plug-andPlay-aware-OS' uit?

Pagina: 1