Toon posts:

cpu fan connectors defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik ben met een case mod bezig en ben mijn ventilators (3) aan het schakelen + led maar als ik nu mijn ventilatoren terugplaats op mijn moederbord werken die connectors niet meer er staat geen 12v op hoe kan dit>?
en kan ik dit weer verhelpen.
kan het kortsluiting zijn?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:44

reiker

dan jij!

heb je niet per ongeluk de draad die de RPM meet en de 12V omgewisseld ?

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen :'(

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Uhum, ik ben bang voor kortsluiting, je vroeg nl. iets te veel vermogen(drie fans(!)) en dat veroorzaakte die kortsluiting (ofzo).

Heb ik namelijk ook gehad toen ik met een kroonsteenje en een weerstandje bezig was. Helaas niet helemaal netjes |:(. PC aan en psss... en er staat nog 0.6volt op bij mij...

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Op maandag 03 december 2001 15:42 schreef Vlabakje90 het volgende:
Uhum, ik ben bang voor kortsluiting, je vroeg nl. iets te veel vermogen(drie fans(!)) en dat veroorzaakte die kortsluiting (ofzo).

Heb ik namelijk ook gehad toen ik met een kroonsteenje en een weerstandje bezig was. Helaas niet helemaal netjes |:(. PC aan en psss... en er staat nog 0.6volt op bij mij...
Als het echt keiharde kortsluiting is dan zou je voeding er mee uit moeten scheiden. Maar nu dit niet zo is.... Ik denk dat je het transistortje dat de fan regelt een beetje teveel belasting heeft gekregen. Nee, is niet heel erg makkelijk te repareren :P

Verwijderd

Topicstarter
het was er maar 1

1 schakelaar 1 fan en 1 led en natuurlijk 1 weerstand!

meer niet

ik meet nu nog maar ongeveer 6 V

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
bij mij doet ie het maar half, ook voor de cpufan :(

bijna me duron 750 doorgebrand

Verwijderd

Topicstarter
vaag he

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Koop anders voor f5,- een adaptertje van molex->fan voeding.

Kost je alleen je rpm monitoring, maar dan heb je wel weer gewoon 12V op je fan.

ieeeepppppp :P

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35
Op maandag 03 december 2001 15:42 schreef Vlabakje90 het volgende:

:?

Ik kameraad van me heeft 6 fans in zijn PC met een Athlon 1,2 Ghz en een 230 watt voeding:

3 boven in, 1 onderin, in proc cooler en een video kaart coolertje (die er zelf heeft opgezet)
Pagina: 1