Ik heb een Starmatrix SP200 Ticket printer
en ik moet in Visual Basic een applicatie maken die hiermee moet printen.
Ik heb de printer op mijn serieele poort aangesloten COM1, en de driver geinstalleerd.
Ik heb op 2 manieren geprobeert leven in het ding te blazen echter zonder succes.
De eerste manier was via het MSComm object. Ik heb alles op default laten staan en de volgende code uitgevoert:
Dit werkte niet de printer doet gewoon NIKS.
Dan probeerde ik het met dit :
Waarbij de SP200 als default printer in de Map printers staat. Ook noppes.
Het papier zit goed en er is inkt, want als je hem aanzet print hij rijen vraagtekentjes tot ik de pc aanzet.
Dit is geen makkelijk vraag, op google heb ik dingen gevonden maar deze werken niet, en op de tweaker search stond enkel iets over parallel.
en ik moet in Visual Basic een applicatie maken die hiermee moet printen.
Ik heb de printer op mijn serieele poort aangesloten COM1, en de driver geinstalleerd.
Ik heb op 2 manieren geprobeert leven in het ding te blazen echter zonder succes.
De eerste manier was via het MSComm object. Ik heb alles op default laten staan en de volgende code uitgevoert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim init As String Dim cr As String init = Chr(27) & Chr(64) cr = Chr(10) MSC.PortOpen = True MSC.Output = init MSC.Output = Text1.Text MSC.Output = cr MSC.PortOpen = False MsgBox "Send done" |
Dit werkte niet de printer doet gewoon NIKS.
Dan probeerde ik het met dit :
code:
1
2
| Printer.Print "Hello" Printer.EndDoc |
Waarbij de SP200 als default printer in de Map printers staat. Ook noppes.
Het papier zit goed en er is inkt, want als je hem aanzet print hij rijen vraagtekentjes tot ik de pc aanzet.
Dit is geen makkelijk vraag, op google heb ik dingen gevonden maar deze werken niet, en op de tweaker search stond enkel iets over parallel.
edit:
Heb net getest, Windows applicaties kunnen ook niet printen.
Heb net getest, Windows applicaties kunnen ook niet printen.