Toon posts:

40 man LAN,maare hoe regel ik dat stroom ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben bezig met een lan te organiseren voor ongeveer 40 man.

Alleen nu is er 1 probleem : er is geen Krachtstroom-aansluiting in dat gebouw :(.
Dus ik kan niet gebruik maken van een paddestoel of zo.

Ik heb wel 5 stopcontacten beschikbaar waar voor de rest niets op zit ( elke stopcontact is een groep van 16 amp ).

Zou ik dat kunnen verdelen voor 40 pc's ( ik dacht dat een pc ongeveer 300 watt verbruikt,met alles erop en eraan ).

Kunnen jullie mij helpen om een goeie stroom-voorziening te kunnen regelen ??

Bijvoorbaat dank !

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
40 verdeeld over 5 groepen is te krap. Zeker met al die 400watt voedingen en 21" monitoren van vandaag.

Wij hadden 2 jaar terug 7 PC's (dus niet van die stroommonsters) op 1 groep, de 8e liet de stop doorslaan.

En dat was toen... Ik denk dat je nu niet meer dan 5 of 6 per groep aan moet sluiten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
En nu ??

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 16:22

Christiano007

Ich bin der champion

ander gebouw

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:28 schreef Christiano007 het volgende:
ander gebouw
Erhm......... Generator huren ??

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

generator huren

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor generator zou ik dan moeten huren ??

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op gameparty.net kan je veel info vinden over dit soort zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:38 schreef raptorix het volgende:
Op gameparty.net kan je veel info vinden over dit soort zaken.
Kan niets vinden hoe zo'n grote generator ik moet huren voor 40 man.

Hoeveel zou 1 pc verbruiken ( complete pc )??

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 16:22

Christiano007

Ich bin der champion

Op maandag 03 december 2001 15:30 schreef stanley het volgende:

[..]

Erhm......... Generator huren ??
kan natuurlijk ook :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

in een molentje gaan staan, en hard rennen, dynamo eraan..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
yupz je hebt een generator nodig

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

een hele vette. effe een sommetje: 40 pc's x 500W (beetje krap al) = 20.000W = 20 kW

Een simpele generator levert tot zo'n 15 kW of wat ze ook wel zeggen 15000 KiloVolt x Ampere. Dan kom je uit op zo'n aanhangwagentje die 8 liter diesel per uur slurpt (en veel herrie maakt). voorbeeldje : aggregaat [edit] een 25KVA ding weegt 500kg, succes :) [edit/]

Misschien bij een bouwverhuurbedrijf te halen. Waarschijn lijk heb je ook een soort omvormkastje nodig voordat je er zomaar een pc op aansluit :) .

ps: kicke headset heb je trouwens (in je signature) 8-)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Kan je niet heel ff stroom aftappen ergens ?

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 16:00 schreef Nitrogen het volgende:
een hele vette. effe een sommetje: 40 pc's x 500W (beetje krap al) = 20.000W = 20 kW

Een simpele generator levert tot zo'n 15 kW of wat ze ook wel zeggen 15000 KiloVolt x Ampere. Dan kom je uit op zo'n aanhangwagentje die 8 liter diesel per uur slurpt (en veel herrie maakt). voorbeeldje : aggregaat [edit] een 25KVA ding weegt 500kg :) , succes [edit/]

Misschien bij een bouwverhuurbedrijf te halen. Waarschijn lijk heb je ook een soort omvormkastje nodig voordat je er zomaar een pc op aansluit :) .
DAMN !!!

Word duure boel aangezien die lan 36 uur duurt of zo.

EN ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik ergens anders stroom vandaan

( als ik wel krachtstroom heb zou het dan uberhaupt wel willen ?? Ik bedoel met die 40 pc's op 1 krachtstroom aasluiting,wel met paddestoelen enzo )

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30

Bloodclot

Jawier!

500watt voor een pc?

ik denk toch max300 watt per pc.

Verwijderd

Denk ook aan de monitoren. Alleen de pc voeding is meestal al 300W, en je hebt wat speelruimte nodig. [edit] ok, bij nader inzien is 300W misschien wat beter, ik zal effe herberekenen, zeg 15kW nodig[edit/]

stroom van het energiebedrijf is denk ik fl. 0,50 x 36 x 15 = Fl. 270,-
(rode) Diesel: 6 x 36 x Fl 2,00 = 432,- plus nog huur van 300 piek ofzo.

Het lijkt met toch beter om krachtstroom te regelen of met een heleboel verlengsnoeren overal uit de buurt op aparte groepen aan te sluiten :) . Een huishouden mag 3 groepen x 25A trekken geloof ik. Alleen de zekeringen kunnen maar 16 per groep hebben. Dus 16 Ampere x 230volt = 3680 Watt
Is maximaal 12 pc's per groep (krap, als de laatste zijn monitor aanzet, knalt'ie eruit). Dan heb je ook nog te maken met de wijkzekering. Totaal heb je 70A ongeveer nodig.

Lijkt me toch lastig zonder krachtstroom, maar is mogelijk. Je moet wel dikke verlengsnoeren hebben anders gaan er dingen smelten.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ronnie_T

Shangri-La

Neem eens contact op met je energie-leverancier, daar kunnen ze je meer vertellen, bij ons in het noorden is dat Essent.
Suc6

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Of doe het zelfde als dat wij laatst bij een LAN hebben gedaan, Vraag aan de buren of je een weekend lang stroom van hun erbij mag gebruiken.

Wij waren met 28 man, en met de normale stroomvoorziening van het pandje waar we zaten redden we het ook niet.

• BOOTZ
  • Laatst online: 13-11-2025
pas geleden met joti/jota zaten we met 14 computers en een berg zend- en geluidsapperatuur op 3 groepen (van 16 amp als ik het goed heb), en dat heeft goed gewerkt van vrijdag tot zondag. op 1 groep hadden we 7 comps, dat bleef werken.

voor 40 comps, met 7 comps per groep heb je eigenlijk 6 groepen nodig, maar je hebt er maar 5... denk niet dat je het gaat halen...
wat je kan proberen is (maar dat is al gezegd) bij de buren stroom proberen te regelen.

Maak je eigen poll

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Grotere stoppen erin draaien :)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:58
Zonnepanelen :?

Verwijderd

Topicstarter
Buitenlander op een fiets zetten en 1,5 dag laten fietsen :? !

Maare... Dat met die groepen zie ik niet zo zitten.
En aangezien het in een kerk is :) kan je niet zo snel wat van de buren lenen.

Ik ga zorgen voor een andere lokatie denk ik met toch krachtstroom aansluiten.
Kijk dan kan ik een paddestoel huren en dan heb ik dacht ik wel genoeg voor 40 man.
Of heb ik ongelijk ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dit op de forum van Game-party tegen :

http://www.gameparty.net/forum/showthread.php3?threadid=1782
Op Campzone heb ik div malen de stroom gemeten en zelfs daar kwam ik niet boven de 1,4 Amp per persoon en dat was dus wel inclusief alle servers en frituurpannen van Collision en de Catering.
Ik heb hier op m'n werk ook alle PC's gemeten en dat zijn allemaal PC's met minimaal 17" en speakerset en veel geheugen en ZIP en CDwriter enz en daar kom ik op 1,1 Amp gemiddeld.
Dus een gemiddelde van 1,1 Amp per PC is een goed uitgasngspunt.
Binnenkort meer metingen en info over stroom op: http://www.technolink-entertainment.nl

10 PC's op een groep van 16 ampere levert in de meeste gevallen geen problemen op ;-)

Tenzij de hele rij mensen met slurpende 21" aan komt zetten (breek je rug zou ik zeggen...) en versterkers, koffieapparaten en frituurpannen.
Het beste doe je er aan een verbod op te leggen voor stroomvretende apparaten. Lampjes enzo moeten gewoon kunnen dan... enne wat betreft de 21"... je kunt ze verbieden... maar degenen die graag met zo'n ding slepen zijn er meestal wel gevoelig voor en de meeste doorgewinterde LANners hebben wel een 17" voor 'erbij'.

Anyway 10 PC's op een groep kan makkelijk ;-)
No problemo (De stroomuitval op X-Life 5 was op deze basis ook 0%)

*PiPi* - X-Life Crew
Zelf gebruik ik de volgende gemiddelde waarden:
PC incl 17" monitor en speaker setje ---------> 1,1 Amp
Switch 24 poorten ---------------------------> 0,25 Amp
Waterkoker -----------------------------------> 10 Amp
Stereo installatie 2 x 200 Watt --------------> 0,5 Amp
Kleuren TV -----------------------------------> 0,5 Amp
Acculader GSM --------------------------------> 0,05 Amp
Notebook -------------------------------------> 0,8 Amp
Frituurpan -----------------------------------> 10 Amp
Halogeenlamp 500 Watt ------------------------> 2 Amp
Grote backbone switch ------------------------> 6 Amp
Server 1 harddisk ----------------------------> 0,5 Amp
Server 6 SCSI hardisks -----------------------> 1 Amp

Zo als je deze waarden gebruikt kan er niet veel mis gaan. Gewoon de stromen bij elkaar optellen en niet meer aansluiten dan de zekering van de groep toelaat liefst iets minder dan gaat het zeker goed.
Als ik hier van uit kan gaan dan KAN ik dus max 12 pc's op 1 16 amp groep doen :)

( onder 1 16 amp groep versta ik een stopcontact in de muur maar waar voorderest geen lampjes of zoiets aan vast zit ( aftakkingen ).

Verwijderd

fftjes bij een bouwbedrijf een aggregaat huren doen wij van lancentre ook..

Verwijderd

Je kan proberen 12 pc's per groep erop te zetten en dat zou met het gemiddelde aantal Amps moeten kunnen, maar als je een monitor aanzet(of elk ander apparaat) krijg je een piek van een paar ampere extra, en dat zorgt dat de zekering smelt. Let daar dus op.

Trouwens, 1 stopcontact is niet hetzelfde als 1 groep. Om te kijken welke stopcontacten bij welke groep horen moet je in de meterkast kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 11:11 schreef Nitrogen het volgende:
Je kan proberen 12 pc's per groep erop te zetten en dat zou met het gemiddelde aantal Amps moeten kunnen, maar als je een monitor aanzet(of elk ander apparaat) krijg je een piek van een paar ampere extra, en dat zorgt dat de zekering smelt. Let daar dus op.

Trouwens, 1 stopcontact is niet hetzelfde als 1 groep. Om te kijken welke stopcontacten bij welke groep horen moet je in de meterkast kijken.
Dat weet ik ( 1 groep bestaad uit een aantal stopcontacten ).
Maare ik denk aan 10 pc op 1 16 amp groep.

Nu alleen nog verleng-kabels die constant 16 amp aankunnen :)

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

Hey,

Als je een paar wasmachines hebt staan zou ik de stekker uit de wasmachine halen en die stroom uit dat stopcontact gebruiken. 8).

Verwijderd

Topicstarter
Come on People !!

I need help !!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik heb een deal gemaakt met een generator boer.. die regelt me de zaak (50 KVA) voor 18 piek per draaiuur (incl bezorging enzo) komen er alleen nog wat kabels en verdelers bij....
edit:

Oh ja, ook incl. diesel

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
als er wel krachtstroom is kan ik dan met 1 paddestoel voor 40 man aan stroom geven ???

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Kan je niet gewoon andere stoppen er in proppen. 36 amp ofzow. en dat x5 is vast wel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 23:05 schreef BlackMage het volgende:
Kan je niet gewoon andere stoppen er in proppen. 36 amp ofzow. en dat x5 is vast wel genoeg.
Kan, maar kan de bedrading dat aan ??

Nogmaals het is in de kerk... dus een oud gebouw.

• The_Ghost

The_Ghost

Op woensdag 05 december 2001 22:57 schreef stanley het volgende:
als er wel krachtstroom is kan ik dan met 1 paddestoel voor 40 man aan stroom geven ???
nope, van een 32A @380V haal je standaard 6x 16A @220V

• Necrocon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01-2024
Wow, oke kun je mij vertellen welke generator boer dat is want ik hoop toch wel voor je dat dat een gestabiliseerde Generator is, ben namelijk zelf ook aan het kijken geweest voor onze Lan Party (LanistiX) maar zo'n generator kost al snel zo'n 2500 ex alles en er zijn ook niet zo heel veel punten in nederland die zo'n ding hebben. Gast waar ik eerst een zou huren wist mij namelijk te vertellen dat gewone generatoren bij bijvoorbeeld BOELS die kunnen nog wel eens af en toe een piek geven van meer dan 220 en dat zou betekenen dat je PC'Tje begint te roken.

Verwijderd

Je kan ook je fiets meenemen :P Kan je uhm aan fietsuh!

Wel iedereen dan he :)

• The_Ghost

The_Ghost

Nou, dat is Haarhuis in ootmarsum (maar dat is voor mij in enschede om de hoek) ik denk dat ie voor jou wel wat xtra reiskosten zal rekenen, maar hij zal vast goedkoper zijn dan de boels...
zoek zo nog ff url bij...

Jawel, hij bestaat:
http://generator.pagina.nl/
en haarhuis:
http://www.haarhuis-generatoren.nl/

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 19:29

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Je kan toch ook gewoon ff naar de winkel gaan, winkelwagentje pakken, ff naar de elektronica afdeling gaan en dan zo veel mogelijk batterijen kopen. Daar kan je je computers ook op laten runnen. 8-)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 09:22 schreef AxzZzel het volgende:
Je kan toch ook gewoon ff naar de winkel gaan, winkelwagentje pakken, ff naar de elektronica afdeling gaan en dan zo veel mogelijk batterijen kopen. Daar kan je je computers ook op laten runnen. 8-)
Kom eerst maar met resultaten :)

Verwijderd

W-town kenner...

Wat nou als je verlengkabels naar de Konmar trekt aan de Venne?
Die hebben vast wel krachtstroom! En die flat aan de andere
kant (dan de Konmar dus ;)) heeft vast ook wel wat power!

/me komt ook op fragchurch...

Suc6!

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Op maandag 03 december 2001 21:13 schreef Mottebelke het volgende:
Zonnepanelen :?
In Nederland??? |:(
In Nederland is geen zon, dat weet jij net zo goed als ik.
Ken je die films niet waar het altijd in regent?
Die zijn altijd in Nederland opgenomen. :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Als je nou ipv stoelen voor de 40 man gewoon 40 bikes neerzet en iedereen laat fietsen kan het lukken. Doen jullie ook meteen goed aan je conditie!! >:)

• drowsycreature
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03-2025
probeer anders is in een school ofzo alle ruimte en genoeg stroom

Calimer0

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Denk ook nog eens aan de hoofdzekering. Die is vaak maar 25A. Ook al heb je 5 groepen van 16A, dan kun je er nog maar totaal 25A uit trekken. Een kerk heeft misschien een zwaardere hoofdzekering dan een woonhuis, maar hou er rekening mee. De hoofdzekering kun je niet zelf vervangen, dat kan alleen het energiebedrijf. Voor grote LAN-party's worden trouwens meestal aggregaten gebruikt.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Geen stoeln maar fietsen met dynamos. Dan krijg je pas echt een krachtmeting.
>:)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

jo, willen al die mensen die denken dat ze een orginele grap maken door te zeggen dat hij stoelen door fietsen moet vervangen aub naar een of andere blije chatbox gaan en daar grappig proberen te zijn? Ik denk niet dat hij veel wijzer wordt van deze opmerking die ik in dit topic al veel te vaak gelezen heb. BTW in een school is een goed idee ja, daar had ik laatst ook een lan met 45 man, da ging hartstikke goed. Ik heb verder niet echt gekeken naar de stroomvoorziening, maar die zal wel niet abnormaal hoog zijn voor een school. Een gemiddelde school heeft ook al zeker 10 puters tegenwoordig, dus misschien dat je die dan ook meteen kan lenen ofzo.

Suc6!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-02 13:32
Je kunt makkelijk 11 man op een groep van 16 A zetten. Ik ben zelf ook lan crew ( assault lan... www.assault.nl ) en hier nooit problemen gehad. ( en het zijn allemaal snelle pc's )

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen denk ik.... alleen ik moet nu dus goeie verleng kabels hebben

want ze moeten constand 16 amp kunnen verdragen ( ivm met smelten enzo ).

Help :?
Pagina: 1