Toon posts:

wat moet ik met mijn amd 1400 doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een klein probleempje met mijn pc. Nl. de ene zegt dat mijn processor veel te warm draait de andere niet. |:( Ik ben natuurlijk zelf overal gaan vragen achter informatie omdat ik zelf vind dat ie veel te warm draait.

De vraag is nu: draait ie te warm of niet en zoja hoe los ik het op? (met case coolers of een gewone zwaardere processor cooler??)

Ik heb dus een computer met Aopen kast (midi tower) asus a7v266 moederbord, amd 1400, geforce 2 pro, en processor draait meestal rond de 58-60 graden (stressed 65). De processor is niet overklokt en er steekt een cooler op (welk merk weet ik niet) die goed zou moeten zijn voor processoren tot 1500 Mega hz.

Indien mogelijk ook antwoorden van mensen die dezelfde problemen hebben gehad (en natuurlijk de manier waarop ze ht hebben opgelost)

thx
wout :z (waiting for answers)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ag, wat noem je te warm??

AMD zegt dat die dingen 90 graden mogen worden, en daar zit je nog ruim onder..

Verder: Blijft het ding stabiel? Zoja: Geen probleem toch?

Wil je gaan overclocken? Zoja, dan zou ik voor een andere koeler gaan.. Wil je zo standaard blijven draaien? Dan zou ik me er niet druk over maken..

Verwijderd

hij kan het wel hebben, maar het zal niet gezond zijn voor z'n levensduur denk ik, ik zou er een andere cooler op zetten..

Verwijderd

heb je wel koelpasta gebruikt??

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

Even aan de heatsink voelen. Asus BIOS'en willen weleens een aantal graadjes te hoog weergeven. 65 Graden voel je zeker (Auw).

Verwijderd

ik zat al op 65 graden met een AMD 1Ghz, heb de boel losgehaald, zilvere spacer ertussen gedaan, artic silver en de boel weer vast gezet en nu wordt ie 38 graden.

Het is het proberen waard.

Verwijderd

Je vindt dat je processor te warm wordt.
Crashed je systeem dan of draait hij onstabiel.
Krijg je vaak blaue schermen of gewone fouten.
Waarom vindt jij dat je proc te warm wordt.

Maar ik denk dat je als beste je behuizing kunt coolen.
Dus 1 of 2 extra coolers erop. Ene die de warme lucht van
de processor wegzuigt en ene die koude lucht in de kast
blaast.

Nu kan er zeker van zijn dat je genoeg koude lucht in je
kast is. Als je je processor nog te warm vindt dan kan je
nog een goede processor cooler erop zetten. Het beste is
als je een cooler koopt die een lucht doorvoer van over de
35 CFM heeft.

Bye

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Op maandag 03 december 2001 15:18 schreef EaS het volgende:
Even aan de heatsink voelen. Asus BIOS'en willen weleens een aantal graadjes te hoog weergeven. 65 Graden voel je zeker (Auw).
Mocht je dit willen gaan doen.. wel ff je stroom er af en ff ontladen (ff tegen een verwarming aan ofzo). :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 03 december 2001 15:21 schreef The_Bass het volgende:
ik zat al op 65 graden met een AMD 1Ghz, heb de boel losgehaald, zilvere spacer ertussen gedaan, artic silver en de boel weer vast gezet en nu wordt ie 38 graden.
Het verschil tussen een GOED geplaatste koeler met standaard prut en een GOED geplaatste koeler met Arctic Silver is ongeveer 1.5 graden. Dat is al uit meerdere tests gekomen.

Als je een lekker dikke laag gebruikt maakt AS wel uit, maar dat is dan alleen omdat het minder slecht is dan standaard prut. Het beste contakt is nog steeds direkt kontakt van de koeler op de CPU. De meeste mensen gebruiken veel te veel pasta, je hebt bijna niets nodig. Je moet er alleen de hele kleine oneffenheidjes in je koeler/CPU mee opvullen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Dan moet je er zo'n wieltje tegenaan zetten dat veel weerstand heeft, dan draait ie langzamer en word ie niet warm.

Nee, zolang je het koelblok met je handen vast kunt houden, is er niet zoveel aan de hand. Zorg evt. voor wat meer airflow en kijk een voor een groter koelblok, benchmarks genoeg :)

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 03 december 2001 15:16 schreef McNerd het volgende:
maar het zal niet gezond zijn voor z'n levensduur denk ik,
Ja het beinvloed de levensduur. IPV 25 jaar gaat hij dan 20 jaar mee. Ik heb hier nog een goed gekoelde 6502 processor liggen uit een Commodore C64. Wil je hem hebben? Hij gaat zeker nog 5-7 jaar mee. Of denk je dat hij al verouderd is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:17 schreef pjot het volgende:
heb je wel koelpasta gebruikt??
Ik zou het niet weten, t probleem is dat ik deze computer in zijn geheel heb gekocht en dat die man van de winkel hem in elkaar heeft gezet! Is het echt mogelijk dat die verkoper geen koelpasta gebruikt heeft? (ik dacht dat ze dat normaal altijd deden :( )

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 15:24 schreef Liqued het volgende:

[..]

Mocht je dit willen gaan doen.. wel ff je stroom er af en ff ontladen (ff tegen een verwarming aan ofzo). :)
kan gewoon met je computer aan zolang je maar niet je hand in je fan steekt :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 03 december 2001 15:27 schreef Ortep het volgende:
Ik heb hier nog een goed gekoelde 6502 processor liggen uit een Commodore C64. Wil je hem hebben? Hij gaat zeker nog 5-7 jaar mee. Of denk je dat hij al verouderd is?
offtopic:
Maak daar maar 6510 van, de 6502 zat in de diskdrive :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 15:36 schreef Twynn het volgende:

[..]

offtopic:
Maak daar maar 6510 van, de 6502 zat in de diskdrive :)
Of uit de Vic 20 :9

Verwijderd

wouti,

toevallig bij mti.nl gekocht ?

ik heb hetzelfde systeem maar hij draait stabiel dus ik ga niets veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:49 schreef k1ller het volgende:
wouti,

toevallig bij mti.nl gekocht ?

ik heb hetzelfde systeem maar hij draait stabiel dus ik ga niets veranderen :)
Nee ik heb het systeem gekocht bij net@com (winkel in Leuven). T systeem draait goed, maar mensen hadden mij wijsgemaakt dat die processor eigenlijk niet te lang boven de zestig graden mag draaien en daardoor had ik wat schrik voor de zomer. We zullen wel zien, als hij dan problemen geeft, zullen we wel een andere cooler moeten zetten zeker!

bye
wout :)

Verwijderd

Ik heb met mijn oude proc (tbird 800) zomers temperaturen behaald van 71 graden :). Maar hij bleef stabiel, dus ik zou me geen zorgen maken. (gem. 58 idle, 65 stressed)

Ik heb zelf nu een andere cpu + cooler (zie sig) en nu haal ik temps van 43 idle, 47 stressed o.i.d.

Overclocken doe ik niet aan en heb mn kast gewoon dicht. Ik zou me iig niet teveel zorgen maken. Gewoon van de zomer even kijken. Blijft ie rond 70 hangen (stressed, terwijl t buiten weer 35 graden oid is) en hij is stabiel, geen zorgen, lekker spelen en gaan :). Is dit niet het geval, koop je een leuk coolertje, klaar :).

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Het lijkt mij toch echt dat de cooler er niet goed op zit. Anders moet de proc idle ook al lager zitten. Prut of geen prut! Als je met opnieuw je cooler bevestigen niet lager komt dan ga je verder kijken.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1