Toon posts:

Kabelmodem verbinden met switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net in het draadje: "Probleem met Network-Sharing" dat je de kabelmodem direct kunt verbinden met de up connector van een switch mits deze die natuurlijk heeft.
Is dat zo en hoe werkt dat precies? Zitten hier nog nadelen aan verbonden?

grt

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Dan kan je (in beginsel) maar 1 computer aan internet hangen.. en das vast niet wat je wilt.. als je bij @home zit kan je een 2de ip voor weinig aanvragen en anders zal je of een goedkoop computertje moeten vinden en daar een routertje mee bouwen... (windows/linux/feesco noem maar op) of een kabelrouter kopen.. zie pricewatch..

Overigens is er genoeg geschreven over dit onderwerp op GoT.. dus probeer eens te zoeken zou ik willen zeggen

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Dit kan alleen als je voor elke pc die je aansluit op die switch ook een ip-adres krijgt van je ISP (Internet service provider). Is dit niet zo dat moet je met met behulp van het maskeren via een router van je eigen netwerk aan de slag. Even voor de duidelijkheid (in code zodat het niet vervormt):
code:
1
2
3
4
5
ISP======Router pc/server====switch===== pc 1 (of iets anders)
                       \\
                        \\===== pc 2
                         \\
                        \\===== pc 3

Dit moet je doen, zodat het lijkt alsof er maar 1 pc is aangesloten op het internet, omdat je maar 1 adres hebt gekregen. Maar er is hier en op het internet genoeg informatie over te vinden. Ik zou dus zeggen succes met zoeken en lezen. >:)

edit:

telaat :(

Verwijderd

Topicstarter
ok, closed

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
DWAAS! Search dan eerst man!