Toon posts:

wie kent Real Magic?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand wel eens van RealMagic gehoord?

Schijnt goede kaart te zijn voor videobewerking, maar kan nergens een review ontdekken.
Zoek al 3 dagen o.a. bij FAQ Search, maar helaas.

Wie kan mij een hint geven?

Heb het gisteren al geprobeerd maar werd bot door Sinterklaas behandeld, zij vond het geen goede vraag omdat zij het wel weet, maar niets kwijt wil.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik had vroeger een RealMagic kaart. Dat was een MPEG kaart.

http://www.sigmadesigns.com/

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Tevreden over de kaart? En zaten er analood/digi camera aansluitingen op?
Ik ga natuurlijk zo je linkje even na, bedankt

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik kan me voorstellen dat Sinterklaas zo reageerde.
Stress deze tijd van het jaar :)

Wat dacht je van http://www.realmagic.com/products/netstream2000.htm

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad vroeger (in de tijd van de 486 en Pentium I) had RealMagic/Sigma wel een goede serie MPEG kaarten die echt fullscreen MPEG konden draaien. Ik heb dat in die tijd nooit zo begrepen want wat had je er toen eigenlijk aan, maar goed, de kaarten deden hun werk okee.

Heb hier nog wel twee ISA exemplaren liggen mocht je een keer willen testen :D moet je wel ff een kabeltje zoeken om aan de Feature connector (oh zijn die daar voor!) van je VGA kaart te hangen, die zitten er niet bij ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel stress zijn geweest, was al bang dat het aan mij lag. Zo te zien heeft ze ook al druk gehad met al die aanpassingen in deze V&B forum.

Bedankt voor je reactie.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:22
Hmm, Realmagic/Sigma Designs heeft ook de Hollywood+ gemaakt, die kaart waarmee je ongestoord DVD films kan kijken op je pc. Dus er is niks ouds aan, of historisch. Het is gewoon een bekende fabrikant, hoewel, ik begin nu te twijfelen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er is op zich ook nix ouds aan maar ik kom dat soort dingen tegenwoordig niet vaak meer tegen, vroeger wel :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die Hollywood zag ik net op hun site.
Is dat een aanrader (ik heb slechts 1 leverancier in pricewatch gezien) of kan ik mij beter bij een matrox houden.

Verwijderd

Topicstarter
limoentje, bedankt voor het aanbod.

Gezien de hoge eisen die gesteld worden voor videobewerking ga ik een nieuw opzetten. Zal zoonlief vragen of hij iets kan met de ISA en verloop kabeltje.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

het is _geen_ videobewerkingskaart hoor, die hollywood+

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:22
Op maandag 03 december 2001 15:17 schreef 007-2 het volgende:
Ja, die Hollywood zag ik net op hun site.
Is dat een aanrader (ik heb slechts 1 leverancier in pricewatch gezien) of kan ik mij beter bij een matrox houden.
De Hollywood is alleen om DVD af te spelen, het is een add-on kaart, dus hij kan niet je gewone 2D/3D dingetjes laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja, hij speelt wel van alles af, DVD, Vcd, Svcd, MPEG1-2 maar geen capture & bewerking dus, had ik dan verkeerd opgepakt.
Goed dat je het noemt.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De Hollywood is inderdaad geen videobewerkingskaart maar een DVD/MPEG decodeerdkaart die je CPU ontlast.
De ISA kaarten die ik noemde waren meer als geintje, dat zijn MPEG kaarten uit de tijd van de 486/Pentium1 en de streams die dat ding aan kan kunnen nu makkelijk gedecodeerd worden door willekeurig welke Pentium II, III, Athlon, Celeron, ...
En de kabeltjes heb ik niet, dus ik kan zelf ook niets testen :D

Voor de duidelijkheid: die ISA kaarten zijn dus MPEG kaarten en geen videobewerkingskaarten.

Verwijderd

Topicstarter
oke, goeie grap.
Ik heb de PC ook alleen maar gebruikt als teksverwerker en Exelmachine. Dus ik trap overal in, nou ja.
Toen ik een kaartje wilde kopen voor videobewerking (voor mijn oude 8mm films) en zij hoorde dat ik 200Mhz had, keken ze me een beetje vreemd aan.

Eerst maar een ander systeempje mijnheer.

Toen ben ik naar info gaan zoeken en kwam hier. Vandaar.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Op maandag 03 december 2001 15:11 schreef limoentje het volgende:
inderdaad vroeger (in de tijd van de 486 en Pentium I) had RealMagic/Sigma wel een goede serie MPEG kaarten die echt fullscreen MPEG konden draaien. Ik heb dat in die tijd nooit zo begrepen want wat had je er toen eigenlijk aan, maar goed, de kaarten deden hun werk okee.

Heb hier nog wel twee ISA exemplaren liggen mocht je een keer willen testen :D moet je wel ff een kabeltje zoeken om aan de Feature connector (oh zijn die daar voor!) van je VGA kaart te hangen, die zitten er niet bij ;)
Bedoel je de realmagic maxima :9~ , ik heb er twee liggen maar ik krijg ze niet aan het werk. Bij jouw werken ze wel? Welk OS enzo? Je kunt om te testen gewoon ff je vga aan die connector hangen?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Op maandag 03 december 2001 15:33 schreef 007-2 het volgende:
oke, goeie grap.
Ik heb de PC ook alleen maar gebruikt als teksverwerker en Exelmachine. Dus ik trap overal in, nou ja.
Toen ik een kaartje wilde kopen voor videobewerking (voor mijn oude 8mm films) en zij hoorde dat ik 200Mhz had, keken ze me een beetje vreemd aan.

Eerst maar een ander systeempje mijnheer.

Toen ben ik naar info gaan zoeken en kwam hier. Vandaar.
moet je ff zoeken naar een oude trust movie editor isa. Jouw systeempje moet genoeg zijn, mits je genoeg harddiskruimte hebt

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben intussen al om hoor.
Heb al Lite-on 16*40*10, Maxtor 40Gb/7200, 512 DDR Crucial klaar liggen.
Voorts gekozen voor kast, AsusA7V266-E & XP1700.
De video combinatie ben ik nog mee bezig. 3D is niet belangrijk, ik doe geen games.

Dacht eerst aan V7700 deLuxe, maar voor 2D zou Matrox beter zijn, maar ook alleen daar voor. Vandaar dat ik nog even rond kijk.
De bewerkte video gaat naar S-VHS of CD, dit laatste ligt aan kwaliteit. 15 min per CD is voldoende, 8mm = slachts 3 min per film! Kan er dan nog 5 aan elkaar plakken.

Vindt DVD nog te duur.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Matrox heeft combo pakketten, op dit moment de RT2000 & RT2500, verder heeft Pinnacle systems een hele lijn aan bewerkingskaarten.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Pagina: 1