probleem met formatteren maxtor 40G

Pagina: 1
Acties:

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 09:02

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn gloednieuwe HD-tje: wanneer ik hem formateer krijg ik er maar 5967 Mb geformatteerde schijfruimte op terwijl het een 40G HD is. Ook fdisk geeft deze ruimte aan. Er is maar 1 partitie dus het is niet zo dat de ruimte verdeeld is. Wie weet hoe ik alsnog de volle 40G kan formateren?? Ik ben geen Wizz dus misschien is het een hele stomme vraag maar toch.....

Thnx ForrestX

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 21:21

mvds

Totally awesome!

Waarschijnlijk ondersteund je PC geen schijven van die grootte. Of ziet je bios wel een schijf van 40GB?

Verwijderd

Heb je dat ding net gekocht? Misschien dat ie eerder verkocht is geweest :?
Denk nl dat er toch echt nog wel een partitie opstaat...
Misschien Linux' Ext2 ofzo?
Kijk er anders ff naar met PartitionMagic 7, dat werkt lekker helder, als je niet zo thuis bent in FDISK

wat voor systeem heb je verder? bios updates gedaan?
jumper niet op Alternative Capacity staan?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gdisk 1 /del /all
gdisk 1 /cre /pri /sz:9000 /for /q
gdisk 1 /cre /ext
gdisk 1 /cre /log /for /q

als je tenminste gdisk hebt

herkent je bios hem wel als 40 gig?

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 09:02

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 14:55 schreef Kannibaal het volgende:
Heb je dat ding net gekocht? Misschien dat ie eerder verkocht is geweest :?
Denk nl dat er toch echt nog wel een partitie opstaat...
Misschien Linux' Ext2 ofzo?
Kijk er anders ff naar met PartitionMagic 7, dat werkt lekker helder, als je niet zo thuis bent in FDISK

wat voor systeem heb je verder? bios updates gedaan?
jumper niet op Alternative Capacity staan?
Bios update heb ik gedaan want daarvoor herkende mijn pc de hele HD niet eens. Iig. dus die nieuwe maxtor (zat wel dicht gecealed toen ik hem kreeg) verder een Celeron 366 overclocked tot 458 Mhz, 128 Mb int, Viper 2, moederbord weet ik niet uit mijn hoofd.

iig thnx, ik ga het ff proberen. Ik was nl. bang dat die hele HD naar de klote was :(

Verwijderd

TIP: schrijf het aantal sectoren, cylinders en andere zooi op wat op je hd staat en verifieer dit in de bios.. zit er verschil tussen, kan je m desnoods handmatig instellen ;)
verder fdisk draaien.. partitie gegevens weergeven en mischien staat daar wel een non dos partitie tussen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
5Gb maar..hm welke fdisk gebruik je? van welke OS?

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 21:30

Paladin

Play Ball!

fdisk heeft een probleem met de nieuwe maxtor harde schijven en herkent maar 5 of 10 gig als je de 80 gig hd hebt.
Je kan dit alleen oplossen door met een format prog van win2k of Xp of gewoon partition magic gebruiken.

Misschien dat er ondertussen een fdisk update is maar vrees van niet en zal dus beetje behelpen zijn.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 11:30
gewoon maxtor tools downloaden van hun site werkt perfect.
heet maxblast en staat hier:
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm
Pagina: 1