Toon posts:

IIS werkt niet in XP, ook al niet na clean install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb een asp-programmeur en dan is een eigen webserver om dingen uit te testen toch zeker noodzakelijk. Tot nu toe gebruikte ik die ook lekker, ook in winXP beta 2.
Maar nu werkt hij niet meer in winXP Pro. Zie screenshot:
Er is geen default web site meer te vinden, waar je virtuele mappen aan toe kunt voegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.heavenlyquality.nl/tools/iis.jpg

Kan iemand mij helpen en uitleggen wat ik verkeerd geconfigureerd heb, als het al aan mij ligt?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk eens onder Alle Taken? Daar zou iets als 'Nieuwe website' moeten staan.

Exact expert nodig?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien is apache een idee.. ben je af van dat (wan)product. Je hebt ook een open source ASP plugin ervoor. Wij zijn een tijdje geleden ook op apache over gestapt (met zeer veel plezier). Je hebt binnen een paar uur (iemand die er kaas van gegeten heeft in een paar minuten) je server omgezet naar apache.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op maandag 03 december 2001 13:57 schreef Alarmnummer het volgende:
...Je hebt ook een open source ASP plugin ervoor...
Over wanproducten gesproken.
Kom op zeg, dat meen je toch niet serieus.

Today's subliminal thought is:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 03 december 2001 13:57 schreef Alarmnummer het volgende:
Misschien is apache een idee.. ben je af van dat (wan)product. Je hebt ook een open source ASP plugin ervoor. Wij zijn een tijdje geleden ook op apache over gestapt (met zeer veel plezier). Je hebt binnen een paar uur (iemand die er kaas van gegeten heeft in een paar minuten) je server omgezet naar apache.
Zullen wij er een rug op zetten dat ding nooit 100% compatible is met een IIS/ASP omgeving.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik weet niet of hij 100% compatible is, maar waarom probeer je hem niet een keer.

Er is ook nog een implementatie van Sun:
http://www.chilisoft.com/

we hebben het geprobeerd en het werkt (5 sites van de RuG draaien erop). En als jij dit een wanproduct noemt hoe noem je IIS dan? ;) Een server die je elke week moet patchen anders krijg je er virussen op. Apache hoef je niet eens te patchen!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Hij is niet 100% compatible

Verwijderd

Topicstarter
He mensen, ik heb lenzen in, maar zo slecht zie ik niet.
Willen jullie nog een plaatje?:
Afbeeldingslocatie: http://www.heavenlyquality.nl/tools/iis2.jpg

IIS (opnieuw) starten lukt ook niet...

Verwijderd

Timon_TB: Het lijkt erop dat je IIS-Console wel hebt, maar IIS zelf niet. Is er niet ergens een optie bij setup? (ze hebben het vast goed verborgen).

Alarmnummer: waarom zou je Apache+ASP onder Windhoos draaien? Ik kan even geen goede reden bedenken. Meer plug-ins beschikbaar? Betere caching? Minder geheugengebruik?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Omdat IIS nogal virus gevoelig is, zelfs met 2 wekelijks patchen (de semi systeem beheerder doet dit op mijn werk). Apache hoef je niet te patchen (of nauwelijks misschien). Tis open source dus iedereen kan de bugs eruit halen.

En ik vind IIS persoonlijk vrij vaag te configureren in tegenstelling tot apache. Ik snapte ook al niet wat er allemaal wel niet aanstond (beetje bloatware als je alleen maar een simpele http server wil). En aan die ondoorzichtheid in combi en bloatware erger ik me. Heeft windows trouwens wel vaker een handje van.

En ik geloof dat apache niet onderdoet voor IIS qua snelheid, maar daar kan een ander vast wel wat meer over vertellen.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

[edit] dubbelpost :Z

Verwijderd

Topicstarter
Installeer IIS volledig
Pagina: 1