Webhost met QOS gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een bedrijf waar wij onze site kunnen laten hosten. Onze huidige gesprekspartner weet best veel van websites bouwen, maar wenst qua hosten geen enkele garantie te bieden betreffende snelheid en veiligheid. Daarom ben ik op zoek naar alternatieven. Zaken die we wensen te bespreken:
- wie is er verantwoordelijk voor de veiligheid en de updates
- hoe wordt privacy-gevoelige informatie beschermd
- wat is de minimale bandbreedte en de maximale responsetijd
- wat is de uptime, en wat als het toch fout gaat
- waar liggen de kosten bij problemen
Ik zie vast nog heel wat over het hoofd, maar dit zijn de eerste aandachtspunten. En nee, ik verwacht hier geen offertes. Er zijn heel veel bedrijven die zich met hosten bezig houden, zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zoek tips over bedrijven die zich ook om de veiligheid bekommeren en qua diensten meer bieden dan wat hardeschijfruimte op het net. De voorgenoemde punten zijn puur als indicatie welke kant we op denken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Gewoon www.is.nl pakken denk ik, of www.garnierprojects.com die hosten op grootschalig gebied met veel customer interest.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Garnier heeft een vage site. Er zijn geen "services" available, en ze verkopen cd-branders, modems en printers onder products. Ze zeggen inderdaad aan hosting te doen, maar ik kan daar geen info over vinden.

Deze komt bij IS vandaan:
U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de server en de software. Bij hardwarematige storingen lost InterNed Services de storing op. Softwarematige storingen vallen onder uw eigen verantwoordelijkheid.
Wij willen graag ook de veiligheid uitbesteden, en software hoort daar zeker bij.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Verwijderd

wat je wilt KAN wel, maar dan betaal je je scheel, zodra een bedrijf nl al die garanties gaat bieden, moeten ze het ook ten aller tijden kunnen nakomen wat vaak erg kostbaar is, eveneens moeten ze de eventuele sanctie ook kunnen betalen... ik denk als je zoiets zoekt dat je al snel 250% bovenop de prijs betaald als bij een andere hoster...

als je geen colocation plaatst (een eigen server dus) moet je opzoek gaan naar een bedrijf dat:

- een goede aansluiting heeft op bv Amsterdam Internet Exchange (als ze bv bij trueserver staan zit je wat dat betreft wel ok)
- langer dan een paar maanden bestaat (er komen elke dag nieuwe bij)
- In nederland staan met hun server
- meer dan 1 werkzaam persoon heeft (als 1 ziek moet er toch at least 1 iemand zijn voor'"backup". (check kvk uitreksel)
- een apart kantoor (check de kvk uitreksel)
- niet al te kleine, niet al te grote host (klein kunnen je die garanties waarsch niet geven, grote zijn niet flexibel)
- grote klanten heeft
- ook bereikbaar zijn tijdens schooltijden (gewoon proef op de som nemen en bellen, 8 van de 10 hostertjes zitten gewoon op school, dus denk maar is wat er gebeurd als de server uitvalt-> examen, server paar uur down)
- je garanties op papier durven geven
- 1 of meerdere servers ZELF heeft, dus niet reselling (check ff oa met een traceroute en ff bij de sidn)
- een server heeft met iig raid en een of andere backup regeling dat er ook nog is een backup gemaakt word 1 of meerdere keren per dag

ik ken je wel verschillende goede hosts geven, maar ik vraag me af of ze al die garanties op papier willen geven, bel er is een paar en dan weet je het snel genoeg.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
>ik denk als je zoiets zoekt dat je al snel 250% bovenop de
>prijs betaald als bij een andere hoster...

Zolang prijs/qualiteit maar klopt is dit niet zo'n probleem. We vragen veel, dus zullen we er ook voor moeten betalen.

>als je geen colocation plaatst (een eigen server dus) moet
>je opzoek gaan naar een bedrijf dat:

<< knip -- hier stond een lange lijst zinnige punten >>

We zijn inderdaad niet op zoek naar een studentje dat in de avonduren aan hosting doet. Het moet een serieus onderdeel van ons bedrijfsproces worden, dus dient het betrouwbaar te zijn.

>ik ken je wel verschillende goede hosts geven, maar ik
>vraag me af of ze al die garanties op papier willen geven,
>bel er is een paar en dan weet je het snel genoeg.

Graag, dan bel ik ze met alle plezier op.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09

PanMan

Spun!

Xs4all? Duur, maar goed, heb ik het idee.
Overigens zal je voor echte veiligheid al snel naar een dedicted serveroplossing moeten kijken IMNSHO.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
http://www.level3.com

Maar garanties kosten geld :)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Bedankt voor de goede antwoorden, ik kom er alleen achter dat ik niet de goede vraag heb gesteld. De services die ik zoek worden normaal niet geleverd door de host, maar door de bouwer van de website. Dat is de enige die weet hoe de website en de veiligheid opgebouwd is. Bandbreedte en responsetijd zijn host afhankelijk, maar die doet normaal niets aan de software kant, terwijl dat voor ons juist belangrijk is.
Oftwel, wie weet er website bouwers die garanties qua betrouwbaarheid en veiligheid durven te geven?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 15:51 schreef Joost E. Boere het volgende:
Bedankt voor de goede antwoorden, ik kom er alleen achter dat ik niet de goede vraag heb gesteld. De services die ik zoek worden normaal niet geleverd door de host, maar door de bouwer van de website. Dat is de enige die weet hoe de website en de veiligheid opgebouwd is. Bandbreedte en responsetijd zijn host afhankelijk, maar die doet normaal niets aan de software kant, terwijl dat voor ons juist belangrijk is.
Oftwel, wie weet er website bouwers die garanties qua betrouwbaarheid en veiligheid durven te geven?
de bedrijven die ik je doorgemailt hebt doen dit ook voor zover ik weet...

btw: ik kan ook wel proggen hoor *hint* :+
Pagina: 1