Toon posts:

taiyo yuden a quality

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waddup,

kan iemand mij vertellen waarom ik a-merk taiyo yuden zou moeten nemen i.p.v. (b-merk) taiyo yuden ?? bij cdrwinkel.nl scheelt het nl. 30 piek op een spindel.

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met die b-merk' cd'tjes ..

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Mischien heb je geluk gehad met die 'b' merk cds
Meestal hebben die goedkopere cds geen of bijna geen beschermende coating (vaak gewoon zilver aan de bovenkant)
Taiyo Yuden is de uitvinder van de cdr :), en maakt gewoon prima cd-r's.
Maar als je toch nooit problemen hebt met 'b' merk cds waarom dan deze vraag :?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon nieuwsgierigheid .. ik hoor hier alleen mensen die de a-merk yudens bestellen ..

over die coating .. op die b-merk dingen zit een gewoon een zilveren 'spiegel' laag .. hoe zien die a-merk dingen er dan uit .. hebben die een andere coating of een label ofzo ??

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 03 december 2001 14:03 schreef hortical_don het volgende:
gewoon nieuwsgierigheid .. ik hoor hier alleen mensen die de a-merk yudens bestellen ..

over die coating .. op die b-merk dingen zit een gewoon een zilveren 'spiegel' laag .. hoe zien die a-merk dingen er dan uit .. hebben die een andere coating of een label ofzo ??
Spiegel laag is dus geen caoting. Dus een kras daarop is een kras op je schrrijflaag. Amerk hebben meestal mooiere beschrijfbare coating, officieel mag je namelijk ook niet op dat zilvere schrijven met een marker oid.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp dat a merk en b merk verschillende dingen zijn en inderdaad de meeste 'a' merk cd-r hebben een betere coating, maar ik begrijp niet waarom ze bij cdrwinkel 3 verschillende soorten taiyo yuden ( waarvan 2 a-merk ) cd-r spindels hebben die tot 30 piek in prijs verschillen .. ze hebben allemaal geen label (ik weet niet of geen label == geen 'goeie' coating) .. en ze zien er op de plaatjes ook hetzelfde uit .. ik vraag me gewoon af waar dat prijsverschil vandaan komt als de coating hetzelfde is ..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op maandag 03 december 2001 21:17 schreef hortical_don het volgende:
ik begrijp dat a merk en b merk verschillende dingen zijn en inderdaad de meeste 'a' merk cd-r hebben een betere coating, maar ik begrijp niet waarom ze bij cdrwinkel 3 verschillende soorten taiyo yuden ( waarvan 2 a-merk ) cd-r spindels hebben die tot 30 piek in prijs verschillen .. ze hebben allemaal geen label (ik weet niet of geen label == geen 'goeie' coating) .. en ze zien er op de plaatjes ook hetzelfde uit .. ik vraag me gewoon af waar dat prijsverschil vandaan komt als de coating hetzelfde is ..
vor zover ik weet hebben ze alleen:
Onbedrukt spindle
Bedrukt op spindle
Bedrukt in case
printable bedrukt

Verwijderd

Topicstarter
dom dom dom .. ik zie het al .. het ligt aan de burn speed ..

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Niet alleen aan de burnspeed, maar ook staat er bij de 24x dat ze A-quality zijn. Dat zal dan wel die extra coating zijn. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik de vorige keer bij ze besteld heb (wel een TY spindel van 100, ja), maar ik denk dat ik dan maar voor de a-quality ga, omdat er veel muziek op gebrand gaat worden. Hou ik liever wat langer goed ;)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Pagina: 1