XP doet niets na 2000 geinstalled te hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hay,

Had al een dual boot. Me+Xp. Ging goed. Me op C en Xp op D. Nu heb ik Me vervangen door 2000 prof. En nu is Xp, dat voorheen op d stond "verschoven" naar J: En nu start hij dus niet meer op. Ik kan bij het opstarten wel kiezen tussen xp en 2000. Maar wanneer ik xp kies blijft ie hangen in een zwart scherm. Iemand enige suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:44
Linux (Mandrake installeren) en multibooter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zozo. Denk je dat ik dat wil? Wat zou ik dan moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:44
Als je geen zin in Linux hebt kan je ook vanaf de XP cd-rom booten. Vanuit daar kan je je bestaande installatie herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 03 december 2001 13:06 schreef BasBono het volgende:
Hay,

Had al een dual boot. Me+Xp. Ging goed. Me op C en Xp op D. Nu heb ik Me vervangen door 2000 prof. En nu is Xp, dat voorheen op d stond "verschoven" naar J: En nu start hij dus niet meer op.
Klinkt alsof win2k je driveletters heeft verwisseld.
Ik kan bij het opstarten wel kiezen tussen xp en 2000. Maar wanneer ik xp kies blijft ie hangen in een zwart scherm. Iemand enige suggesties??
Kijk in je boot.ini onder win2k waar Xp staat, en pas daar de partitie aan, of probeer vanuit win2k met DiskManager je driveletter van XP weer op D: te zetten.
Op maandag 03 december 2001 13:10 schreef ijspinguin het volgende:
Linux (Mandrake installeren) en multibooter maken.
Dat slaat natuurlijk volkomen nergens op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de ntdetect.com en de ntldr van 2000 niet met XP samenwerken. Dezelfde bestanden van XP zijn backwardscompatible met 2000 en NT 4.

1. Je kan ze of terug halen van de CD van XP. De huidige hernoemen (altijd veiliger) en vervangen door de XP versies).

2. Je kan de XP setup een repair laten uitvoeren op de installatie. Laat dan alleen het bootfiles repairen.

De reden waarom het niet met je boot.ini te maken heeft is dat hij dan gewoon echt een melding zou geven dat hij de NTOSKRNL.EXE niet kan vinden. Hij stelt dan voor om maar opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen bedankt! Zal ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBR is beetje overschreven door 2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 03 december 2001 13:45 schreef Thugbear het volgende:
Ik denk dat de ntdetect.com en de ntldr van 2000 niet met XP samenwerken. Dezelfde bestanden van XP zijn backwardscompatible met 2000 en NT 4.
Shit, ja..
Ik had ff verkeerd gelezen, maar hij heeft 2000 na XP geinstalleerd..
2. Je kan de XP setup een repair laten uitvoeren op de installatie. Laat dan alleen het bootfiles repairen.

De reden waarom het niet met je boot.ini te maken heeft is dat hij dan gewoon echt een melding zou geven dat hij de NTOSKRNL.EXE niet kan vinden. Hij stelt dan voor om maar opnieuw te installeren.
Dan nog zou XP niet van D: naar J: mogen 'verschuiven' ...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog zou XP niet van D: naar J: mogen 'verschuiven' ...
In 1 geval mag het, in het andere geval is het een voorkomend probleem (mag dus niet :-)) <<Ik moet dus wel lezen, de driveletter mag idd niet verschuiven, alleen partitienummers. Maar de nieuwe installatie kent op basis van die partitienummers de letters toe, tenzij hij de installatie van 2K vanuit XP is gestart, wat niet kan dacht ik.>>

1. Als hij XP op een logical drive heeft op dezelfde fysieke schijf als waar hij voor de installatie van 2K een primaire partitie op aanmaakt, zál het nummer van de logical drive met 1 opgehoogd worden. Primaire partities krijgen als eerst een nummer (volgens ARC) en dan de logical drives.

2. (Bug?) Als hij er een nieuwe partitie aangemaakt wordt voor de nieuwe installatie, dan wil NT/2K/XP zich nog wel eens het hoogste partitie-nummer toekennen.

't Is wat ik ervan gezien heb. Maar dan krijg echt mooie fouten, geen zwarte schermen. >:)
Pagina: 1