PS/2 keyboard loshalen en weer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik onder redhat linux 7.3 het toetsenbord loshaal en vervolgens weer aansluit, terwijl hij aanstaat, dan werkt ie niet meer.. Dit is erg lastig aangezien dit een server is, en doorgaans geen toetsenbord heeft, alleen bij problemen moet er een toetsenbord op kunnen worden aangesloten en reboot ik liever niet..
Wat is hier tegen te doen?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:29 schreef robbertb het volgende:
Als ik onder redhat linux 7.3 het toetsenbord loshaal en vervolgens weer aansluit, terwijl hij aanstaat, dan werkt ie niet meer.. Dit is erg lastig aangezien dit een server is, en doorgaans geen toetsenbord heeft, alleen bij problemen moet er een toetsenbord op kunnen worden aangesloten en reboot ik liever niet..
Wat is hier tegen te doen?
Ik zou het niet te vaak doen, heb daardoor een toetsenbord verneukt.. het werkte gewoon niet meer nadat ik even uitplugde en daarna inplugde.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Usb toetsenbord misschien?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
2 opties:
toetsenbord verstoppen (achter meubel ofzo)
toetsenbord in bios uitschakelen

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik dou dat zo vaak met RH7.1/7.2 en windows machines, nog nooit iets opgeblazen. Ze blijven het ook gewoon doen in het OS.

Wel voor de zekerheid maar een USB aangeschaft van het weekend met USB muis uiteraard.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• robbertb
  • Niet online
maar ligt dit nou aan linux of aan het bios??
en er is dus niks aan te doen??

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het ligt aan je PS/2 controller denk ik, en het komt bij alle besturingssystemen voor. Maar niet op alle computers. PS/2 is gewoon niet gemaakt om hot-plugable te zijn ofzo. :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
PS2 is officieel niet hot-pluggable, dus er is niets aan te doen. (dwz, geen nette oplossing) Misschien dat opnieuw initialiseren van je PS2 poort werkt (door je PS2 driver opnieuw te laden), maar hoe doe je dat he, zonder toetsenbord :)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 12:53 schreef ajvdvegt het volgende:
PS2 is officieel niet hot-pluggable, dus er is niets aan te doen. (dwz, geen nette oplossing) Misschien dat opnieuw initialiseren van je PS2 poort werkt (door je PS2 driver opnieuw te laden), maar hoe doe je dat he, zonder toetsenbord :)
hmm dan maar usb toetsenbord :)

• robbertb
  • Niet online
ik heb het net op een andere pc getest, daar gaat het probleemloos het toetsenbord loshalen.. daarna aansluite en hij werkt gewoon weer. is wel ander moederbord en daar draait win98 op..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier 1 computer waar ik dat ook niet kan doen, ongeacht het OS. Volgens de PS2 standaard hoeft het niet hot-plugable te zijn en daarom doen een aantal chipsets daar ook maar gewoon niet aan.
Pagina: 1