Toon posts:

[vb]picturebox scrollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een picturebox op een tabblad geplaatst. Nu heb ik ook een scrollbar op dit tabblad geplaatst, Ik kom er echt niet meer uit!

Op het moment dat de picturebox te groot word dan komt hij over het tabladje heen!! Hoe dit te veranderen.

Kun je een stuk opgeven dat je wilt laten zien van een picturebox?

Verwijderd

Als AutoSize aan staat rekt ie inderdaad mee met het plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Dit maakt niets uit. Kan ik op een actie van de scrollbar ook de y-postitie die moet worden getoond veranderen?? Dus dat de picturebox op dezelfde plaats getoond wordt maar een ander deel wordt getoond!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is eigenlijk dat de picturebox over een tabstrip heenligt en als de picturebox dus groter wordt de tabstrip overlapt...

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:11

johnwoo

3S-GTE

Zoiets zou wel moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Private Sub picBox_Resize()
  ' Deze code ook in frame_Resize()
  Dim dY As Integer

dY = picBox.Height - frame.Height
  If dY > 0 Then
    scrollBar.Max = dY
    scrollBar.Enabled = True
  Else
    scrollBar.Enabled = False
  End If
End Sub

Private Sub scrollBar_Change()
  ' Deze code ook in scrollBar_Scroll()
  picBox.Top = -scrollBar.Value
End Sub

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 03 december 2001 13:22 schreef DuLongue het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat de picturebox over een tabstrip heenligt en als de picturebox dus groter wordt de tabstrip overlapt...
Ja, en daarom gaf ik ook dat linkje... met een viewport (geef het beessie een naam....) kun je zoiets fixen... zie het als je brower, waarbij de volledige browserwindow het tabblad met de picturebox is, en de webpagina de afbeelding. Als de webpage kleiner is, is er niks aan de hand. Als de webpagine hoger (en/of breder) is dan de browserwindow, krijg je scrollbars.
Dat principe heb ik vrij vaak gebruikt en werkte altijd perfect.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ok....

Ik heb het opgelost (in een artikel gelezen) door de pictureboxes(control array).. in een soort van main picturebox te plaatsen die over het tabblad heenligt en dan control array pictureboxen onder de main picturebox...

Bedankt iig

Verwijderd

op www.pscode.com staan hele mooie standaard controltjes, incl. source. die zelf die scrollbars regelenen... mischien heb je er iets aan...
Pagina: 1