Toon posts:

red hat 7.1 realtek card en geforce ddr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik dit weekend eindelijk maar s linux geinstalleerd, red hat prima te doen, alleen startte alles enkel in console.
na een halve dag geklooi bleek dit aan de realtek eth0 en de geforce ddr te liggen die bijde irq 11 eisen.
ik krijg de realtek niet op een ander irq en de video ook niet
xwindows start gewoon niet mijn monitor wordt een knipper licht en de netwerk kaart er uit betekend geen internet dus heb ik er nix aan.. iemand ideeen?

Verwijderd

plug and play uitzetten in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd,
plug & play uit en aan, netwerk kaart van slot verwisselen, irq 11 uitsluiten, niks werkt en ik krijg hele mooie pcidata errors voor mijn neus.
t gaat om een realtek 8029 trouwens.. wordt perfect herkend, maar ja die irq shit...

Verwijderd

Het andere wat ik kan verzinnen is dat je de drivermodule van je nic wat parameters meegeeft.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Als je je nic in een andere PCI gleuf stopt krijgt ie waarschijnlijk een ander IRQ. Je kunt ook in de BIOS instellen welke IRQ's toegewezen moeten worden aan PCI kaarten...
Ik heb zelf dezelfde nic en hij werkt prima. Je moet wel de ne2k-pci module hebben en niet de realtek(dies voor de 100mbit versie). Verder dacht ik gelezen te hebben dat je er een module van MOET maken en niet in kernel moet meecompileren (bij mij gaf ie toen ook een foutmelding met initialiseren, dus issie nu een module :) ).
Volgens mij kun je niet eens opties meegeven aan die module, maar ik kan me vergissen...

Verwijderd

Hmm..

hier heb je een Cluepon

suc6
Pagina: 1