Toon posts:

Laptop nog steeds niet leverbaar..

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb meer als een maand geleden een laptop bij Alternate besteld. Het gaat om een Topline Amicus 3700a (1 ghz Athlon + dvd) + 256 extra ram en 3 jr. garantie. Die blijven daar telkens de leverdatum met 5 werkdagen :( opschuiven en dat begin ik dus nogal beu te worden.
Weet er iemand toevallig een goede vergelijkbare laptop ergens te koop staan die wel leverbaar is (binnen 5 werkdagen)
Ik wil een 1 ghz Athlon of een 1,2 ghz Pentium III
20 gb harddisk, minimaal 256 mb ram, 16mb grafisch, dvd, interne netwerkkaard, modem, etc. Het is een beetje bedoelt als vervanging van m'n huidige thuiscomputer (pentiumII 233) en wil er ook spellen enzo op gaan spelen. :7
M'n Budget is ongeveer 5000,-.

Nu heb ik al ergens een leuk laptopje van Gericom zien staan binnen budget. (PIII 1,2 ghz, 32 grafisch, etc)
Alleen weet ik nog niet echt hoe goed de kwaliteit is die Gericom afleverd (is een duits bedrijf). Does Anybody Know??
is het ook een merk vergelijkbaar met Topline ofzo??
Ik zou er graag meer info over hebben, maar die kan ik tot op heden nog niet zo goed vinden.

gr. MHoeven

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op maandag 03 december 2001 11:47 schreef Mhoeven het volgende:
Nu heb ik al ergens een leuk laptopje van Gericom zien staan binnen budget. (PIII 1,2 ghz, 32 grafisch, etc)
Alleen weet ik nog niet echt hoe goed de kwaliteit is die Gericom afleverd (is een duits bedrijf). Does Anybody Know??
Ik zou er graag meer info over hebben, maar die kan ik tot op heden nog niet zo goed vinden.
Ik heb zoŽn Gericom, is een top notebook en kan ik je van harte aanbevelen. Als ik me niet vergis krijgen sommige LIDL filialen deze notebook op 12 dec binnen, dus daar zal je vroeg bij moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de prestaties zijn dus zeer goed te noemen..
Weet je misschien ook iets over de service & garantie?
ik wil namelijk 3 jaar goede garantie hebben.

Dus is bv een kapotte touchpad ook voor rekening voor de fabrikant enzo, doet die daar niet te moeilijk over?
Da's voor mij namelijk ook best belangrijk.

Zijn er nog mensen die een andere laptop weten die ergens verkrijgbaar is?

• Sovereign
Bij de LIDL krijg je er 2 jaar pickup en return garantie bij, lijkt me dus wel solide.

Wat heeft die Amicus trouwens voor een video kaart? Als je er ook games op wilt spelen dan is een beetje redelijk video kaart wel een vereiste.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29
Je hebt internet dus check de Pricewatch eens ;)

En anders b.v. www.dell.nl

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 11:47 schreef Mhoeven het volgende:
Hey, ik heb meer als een maand geleden een laptop bij Alternate besteld. Het gaat om een Topline Amicus 3700a (1 ghz Athlon + dvd) + 256 extra ram en 3 jr. garantie. Die blijven daar telkens de leverdatum met 5 werkdagen :( opschuiven en dat begin ik dus nogal beu te worden.
Weet er iemand toevallig een goede vergelijkbare laptop ergens te koop staan die wel leverbaar is (binnen 5 werkdagen)
Ik wil een 1 ghz Athlon of een 1,2 ghz Pentium III
20 gb harddisk, minimaal 256 mb ram, 16mb grafisch, dvd, interne netwerkkaard, modem, etc. Het is een beetje bedoelt als vervanging van m'n huidige thuiscomputer (pentiumII 233) en wil er ook spellen enzo op gaan spelen. :7
M'n Budget is ongeveer 5000,-.

gr. MHoeven
Ik hoop voor je dat het een betere kwaliteit is dan Topline, want dit is echt baggerzooi.
:(
Groeten,

Brop

• DeVoTioN
  • Laatst online: 07-03-2022
Die asus klapjap met fingerreader is :9~ Is een 1 Ghz als en kost rond de 5000,-

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij de pricewatch staat telkens alleen Mediamarkt, maar ik kan op die site die laptop dus helemaal niet vinden..
1x staat er lidl, maar ik weet eigenlijk niet of er een lidl in de buurt van breda zit, dus ga vanavond als ik thuis kom denk effe eens zoeken in de gouden gids, en't telefoonboek..

Verder zocht ik nog andere winkels, maar die heb ik helaas niet gevonden. Volgens de ifo die ik ondertussen gevonden heb zou gericom in Duitsland een behoorlijke fabrikant zijn, maar heeft als nadeel gehad, (bij andere modellen) een slechtere grafische kaart (maar da's bij veel notebooks), en geen speedstep processoren (maar 2 uur accu is denk wel genoeg voor mij, daar er vaak een stopcontact in de buurt is)

De supersonic ligt bij mij na wat ik gezien heb best wel erg in de smaak :7 *D

de prijs/prestatie verhouding was volgens een duitse test zeer goed met 108 dm/punt bij de gericom millenium.

Ik ben nu dus heeel erg op zoek naar winkels waar Gericom laptops wel verkocht worden...

• Sovereign
Mediamarkt heeft een zeer uitgebreid assortiment, ik zou gewoon eens bellen.

Ik kan je verzekeren dat de performance van de Supersonic met die ATI Mobility Radeon zeer goed is. Ik zit er op dit moment achter, zo vaak zelfs dat mijn desktop 1.33 Athlon met GF3 Ti200 meestal uit staat.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gericom raad ik af, vanwege vermoedde slechte kwaliteit. Ik zou voor een Dell gaan. En dan de Inspiron 8100 serie. Daar zit lekker een Geforce2Go in :9~

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 03 december 2001 20:17 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Gericom raad ik af, vanwege vermoedde slechte kwaliteit. Ik zou voor een Dell gaan. En dan de Inspiron 8100 serie. Daar zit lekker een Geforce2Go in :9~
ja die is wel stoer met zo kaart erin..

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ja die is wel stoer met zo kaart erin..
Leuk voor op een Lan-party :) ff patsen met je laptop, nou maar hopen dat die van mij snel komt .......

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Sovereign
Op maandag 03 december 2001 20:17 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Gericom raad ik af, vanwege vermoedde slechte kwaliteit.
Dit is het domste argument wat ik ooit ben tegegekomen. Heb je wel eens op Deja nagelezen over de brakke bouwkwaliteit van Dell? Mag ik daar ook een "vermoedde" slechte kwaliteit van extrapoleren?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik ben sinds een week in het bezit van een Gericom, en ik ben er dik tevreden mee.
Het was een aanbieding bij MediaMarkt: een 1.2GHz Celly met 256MB RAM, 15GB harddisk, 14.1" TFT, DVD-speler, 16-bit stereo geluid en verder nog een hele rits onboard-dingen (LAN, modem, twinview..)
Omdat mijn budget niet zo groot is als de jouwe, was ik bijzonder blij dat hij "maar" 3000,- kostte. Nog steeds een fors bedrag, maar toch nog te doen als je de ruimte hebt.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op dinsdag 04 december 2001 07:29 schreef Kaj. het volgende:
Ik ben sinds een week in het bezit van een Gericom, en ik ben er dik tevreden mee.
Het was een aanbieding bij MediaMarkt: een 1.2GHz Celly met 256MB RAM, 15GB harddisk, 14.1" TFT, DVD-speler, 16-bit stereo geluid en verder nog een hele rits onboard-dingen (LAN, modem, twinview..)
Omdat mijn budget niet zo groot is als de jouwe, was ik bijzonder blij dat hij "maar" 3000,- kostte. Nog steeds een fors bedrag, maar toch nog te doen als je de ruimte hebt.
3000gulden is niet veel geld voor zo'n systeem, maar zo 1,2Ghz Celeron is toch net zo snel als een PIII 1ghz?

Verwijderd

Die Laptop van de LIDL is een werelds ding:
-PIII 1.2 GHz 133 MHz
-512 Mb PC133 Ram
-30 Gb HDD
-DVD/rewriter en FDD intern
-Redelijke goed geluid, maar de in de handleiding vermeldde subwoofer gaat boven me pet
-15" TFT 1600x1024 (mooi, maar wel errug groot)
-Vlotte 32 Mb Videokaart (weet chipset ff niemeer)
-TV-OUt (twinview), IR, Firewire, 2xUSB, en alle andere poorten
-WinXP (preinstalled), Nero 5552, powerDVD3, Works2000 volledige versies erbij
-Goeie tas
-2 jaar garantie door Gericom (Duits, Oostenrijks, Belgisch bedrijf, erg groot)

en dit in dezelfde casing als de Topline 2700 serie (blauwe aflopende voorkant)

Voor 4990 krijg je zoiets niet ergens anders, maar ik weet niet of ze ze weer krijgen. De andere waren binnen een dag weg

Klein minpuntje: Toetsenbord is NL versie, terwijl XP is geinstalleerd op franse layout. Moet je erg nadenken als je inlogt met je wachtwoord |:(

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
O man ik wou dat ik het geld voor een laptop had.
(Al heb ik het wel een 13e maand, maar je weet hoe vrouwen zijn hé. Mijn vriendin wil dus liever een wasdroger)

any way ik ga maar weer verder :9~

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
Nou vraag ik me alleen af:
Pentium III 1,2ghz vs. Athlon4 1,0ghz

Wat zijn de verschillen in prestatie en stroom verbruik.
Hoelang doet die Gericom met één accu, 2uur??
Welke processor is hoeveel (% ofzo) beter?

kan iemand mij daar effe mee helpen?
De pentium III processor is volgens mij geen mobile maar een gewone. De althlon zal denk wel een mobile versie zijn..,

Van Alternate wisten ze nu wel te garanderen dat hij vrijdag aanstaande binnen komt namelijk.. dus is zit te twijfelen..

• Sovereign
Gaat ongeveer 2 uur op een volle accu mee. Welke CPU beter is, geen idee.

Wat veel belangrijker is, is de gebruikte chipset.

Ik lees dat je ook er spellen op wilt spelen, maar volgens mij heeft die Amicus gewoon een shared SIS chippie. Van games zal dus niet veel terecht komen met een dergelijk brakke performance! Je kunt veel beter proberen om de LIDL notebook te pakken te krijgen.
Pagina: 1