Toon posts:

[MacOS X / MS Office] Netwerk serial check?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
MacOS Office v.X checkt serials over het netwerk om te kijken of er al andere kopieen van het pakket actief zijn op hetzelfde netwerk. Weet iemand hier toevallig wat meer over zodat ik e.e.a. in de firewall kan aanpassen waardoor deze checks geblokkeerd worden?

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Als iedereen legale versies van Office op z'n Mac heeft staan binnen het netwerk dan zie ik het probleem niet van die serial checks...
Als bepaalde computers minder legale versies op hun schijf hebben staan dan gaan we je hier op het forum denk ik niet verder helpen...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Precies, met legale versies op alle computers _moet_ het werken. Ik raad ook mensen hieronder aan om NIET een oplossing te posten, dat valt namelijk onder de illegale dingen die we niet op het forum willen hebben, dit ivm troubles en boetes enzo :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 12:51 schreef Grrrrrene het volgende:
Precies, met legale versies op alle computers _moet_ het werken. Ik raad ook mensen hieronder aan om NIET een oplossing te posten, dat valt namelijk onder de illegale dingen die we niet op het forum willen hebben, dit ivm troubles en boetes enzo :)
Sorry maar dit is dus onzin.
Er wordt niet gevraagd om serials of illegale versie of whatsoever. Er wordt gevraagd hoe je kunt voorkomen dat software ongevraagd het netwerk gaat afscannen.
Als iemand daar op antwoordt krijgen jullie echt geen boetes. Er is ook niets illegaals aan deze vraag.

• Platypussy
Op maandag 03 december 2001 13:17 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Er wordt niet gevraagd om serials of illegale versie of whatsoever. Er wordt gevraagd hoe je kunt voorkomen dat software ongevraagd het netwerk gaat afscannen.
Als iemand daar op antwoordt krijgen jullie echt geen boetes. Er is ook niets illegaals aan deze vraag.
Ok, maar wat heb je er nou op tegen dat Office die scans uitvoert? Als al de versies van Office legaal zijn binnen dat netwerk heb je er toch totaal geen last van?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:51 schreef Grrrrrene het volgende:
Gooi mm dan op slot zou ik zeggen.

[..]

Het voorkomen van dit soort scans kan wel degelijk uitgelegd worden als illegale activiteit, daar het doel wel degelijk een illegale kan zijn.

• Platypussy
Op maandag 03 december 2001 13:28 schreef janjanjansen het volgende:
Gooi mm dan op slot zou ik zeggen.
Tja... Jotti of Nelske zijn niet in the house, dus dit kan nog wel ff duren... :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

stel dat het een vrij kritisch netwerk betreft (hoewel, met Macs en Office ;)) dan wil je dit verkeer voorkomen, niets illegaals aan :)

maar goed, zoek eens op googlegroups want daar kom ik na enig zoeken al verschillende zaken tegen over de poorten die daar wel of niet mee te maken hebben...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[..]

Inderdaad..
Je kunt wel zeggen dat het blocken van dergelijke scans illegaal is, maar software maken die ongevraagd je netwerk scant, dat is pas illegaal :r

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja, ik zou zulke scans ook niet echt fijn vinden, maar hiermee ondermijn je wel hun security checks... een beetje als XP's productactivatie. Sorry, maar in overleg op slot.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.