[Maxtor] D740X serie verschillende types

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Waarom lees ik overal over de Ball Bearing (type J) en Fluid Bearing (type L) versies van deze harde schijf maar is er geen onderscheid in de pricewatch? Is de FluidBearing nog niet leverbaar of wordt er geen onderscheid gemaakt (kwa prijs :?) en moet je de winkel vragen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 13:06

mvds

Totally awesome!

Als je het in de winkel vraagt staan ze je vaak aan te kijken van "wat lul je nou?". Die weten niet eens dat er twee verschillende versies zijn en als ze het wel weten dan weten ze vaak niet dat de fluid uitvoering beter/stiller is dan de ball-bearing versie.

Dus je zal het bijna altijd in de winkel moeten vragen en ik denk dat 90% van de winkels de ball-bearing versie verkoopt.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De "L" versie is volgens mij ook nog niet goed verkrijgbaar ...

en de meeste online shops hebben geeneens een mogelijkheid om zo'n specs te kunnen vermelden, dus gok er dan maar op dat ze de goedkoopste verkopen ( denk wel 98% van de winkels ipv 90% ;) )

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
mwa dan moet ik maar eens flink wat mails gaan sturen naar online shops dus...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 21:38

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

huisgenoot heeft op de HCC zo'n schijf gekocht (bij? erm... een van die grotere.. erm... die die zo'n geel strookje hadden liggen iig :) )
enniewee: dat was dus mooi een L versie ! super stil en rete snelle schijf (D740X 60GB liquid bearing), voor geloof ik 380 piek, jammer dat ik geen ruimte meer over heb voor nog een schijf anders had ik er ook wel eentje meegenomen ;(

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
weet iemand of die liquid bearing versies ook in kleinere capaciteiten te krijgen zijn? Wel in 60 en 80 maar ik zie nergens 20 of 40, iemand een idee?

edit:
al gevonden op de maxtor site in principe zijn de kleinere versies ook in liquid beschikbaar

Verwijderd

Sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal maar ik vond het onzinnig om een nieuw topic te openen terwijl ik dezelfde vraag heb.

Is de liqued versie al ergens on-line te koop? Ook nu vind ik alleen maar sites met de ball bearing.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

De liquid bearing versie wordt vooral aan integrators verkocht (zoals Bompaq, Hackard Bell, etc.) heb ik me laten vertellen. Ze worden ook enkel in Japan gemaakt. Er worden er eigenlijk niet genoeg gemaakt om ze ook in grote hoeveelheden op de end-user markt aan te bieden. Dat is de reden dat je ze meestal niet vindt. Voor zover ik weet kosten ze even veel.

Wat het geluid betreft maak ik me niet te veel zorgen. De ball-bearing versie vind ik al erg stil. Wat er bedoeld wordt met "veel beter/stiller" hoger in de thread hier ontsnapt me...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

woutur

Klauwtjes uit!

Vreemde is dat ik een J versie heb terwijl er op de sticker van de HD staat dat het een L versie betreft...
Gekocht bij Smeding computers voor degenen die het willen weten.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

in het serienummer staat een J en een L. In de liquid versie staan twee L's....

• Genius2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Het verschil duidt het mechanisme aan dat wordt gebruikt om de leeskoppen over over de platters te laten bewegen.

Ball Bearing (type J) maakt meer geluid dan de recentere Fluid Bearing

Genius

Verwijderd

Na lang speuren kwam ik 'm dan toch tegen, bij Eynstein. Ze hebben 'm echter alleen in de 60gb uitvoering.
Pagina: 1