Toon posts:

PC piept en start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een "nieuwe" P 120 :P gekocht, die werkte.

Toen ik het geheugen eruit haalde en er ander geheugen inzetten en een netwerkkaartje indrukte en alle kabels even vast drukte wou ik opnieuw opstarten het enige wat ik te horen kreeg was het gepiep (alsof een vr8wagen 8eruit reed). Ook was er geen beeld meer. En startte hij niet door (denk ik).

Toen heb ik werkelijk alles van me moederbord afgehaald en em weer opnieuw opgestart. nog steeds alleen het gepiep.
Wat is het en hoe krijg ik het weer ok?

Verwijderd

heb je al geprobeert dat "oude" geheugen er weer in te prikken, misschien is dat andere geheugen brak ofzo

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
als je echt alles van je moederbord hebt gehaald dan werkt ie inderdaad niet

[flauw]
je moet je processor erop doen, en dan ook nog eens een beetje geheugen
[/flauw]

Ik denk zelf dat het aan het nieuwe geheugen ligt. Ik weet niet wat je erin hebt gedaan, maar als het 133 mhz is kan het zijn dat het niet werkt omdat het moederbord allen 100 Mhz ondersteund.

Dit is mij ook een keer overkomen dus misschien ligt het daaraan.

Verwijderd

Die piepjes zijn zgn. post-errors.

afhankelijk van het bios (AMI, AWard, Phoenix, mrBios, etc) kun je aan de hand van deze piepjes bepalen wat het probleem is.

Pak eens het mobo+oorspr. geheugen+vga +keyboard.. wedden dat hij dan wel boot? :)

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:16
[b]Op maandag 03 december 2001 11:15 schreef xillius
Ik denk zelf dat het aan het nieuwe geheugen ligt. Ik weet niet wat je erin hebt gedaan, maar als het 133 mhz is kan het zijn dat het niet werkt omdat het moederbord allen 100 Mhz ondersteund.

Dit is mij ook een keer overkomen dus misschien ligt het daaraan.
Geheugen clocked automatisch terug hoor.

Verwijderd

lijkt me duidelijk, dat is het geheugen, ff oude weer terug en dan nog eens kijken. zit er verschil in het geheugen? misschien meer dan het mobo aankan(of 2x 4x 8x wat niet wil werken)

Verwijderd

Ik vermoed dat je GFX niet goed, of niet goed geplaatst is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het oude geheugen weer teruggeplaatst. De grafische kaart erin gedaan..verder alles eraf behalve toetsenbord. Hij blijft piepen, andere grafische kaart erin gedaan en hij blijft piepen.
Of ik nou helemaal niks in me pc heb, (ook geen geheugen) blijft hij piepen. En om nou te zeggen dat er een bepaald patroon in zit nee....hij blijft de hele tijd in hetzelfde ritme piepen..Ik wordt gek!

Verwijderd

Psies, helemaal goed

Keej, IDE kabels zijn goed, Grafische kaart is vast goed, geheugen goed.. Hmmz, ik heb iets soortgelijks meegemaakt.. Was wel een keer afgelopen na BIOS reset en 1 voor 1 kaarten eruit trekken (PCI AGP alles) Bios reset dus door batterijtje ff 10 minuten uit mobo te halen

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Kan je het gelui eens opnemen met een mic? en op internet zetten? dan weeten we bijne precies wat het probleem is...

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
of doe de piepjes voor Bijvoorbeeld

Piep....Piep...Piep....Piep...Piep....Piep...Piep (langtussepoos en daarna korte)
of nog sneller
Piep..Piep..Piep..Piep..Piep..Piep..Piep..Piep

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Krom pootje aan je processor of aan je vga kabel :?

Verwijderd

Topicstarter
Het geluidsfiletje

De file is 6 seconde maar zo loopt hij de hele tijd door...en die bios batterij kan ik al helemaal nergens vinden...heel vaag niet voorop en niet 8erop.zal wel helemaal gek geworden zijn ofzo

en aan de processor ben ik niet eens geweest...koeler zit er nog op

Verwijderd

en alles is eruit(kaarten)+los(kabels)? probeer eens zonder kaarten etc en met oude geheugen alleen. laat hem ook ff 20min zonder stroom(stekker eruit) staan anders, misschien helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
alles is eruit en hij heeft de hel dag zonder stromo gestaan, waarom kan ik negrens een bios batterij vinden?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 09:12
Hmmmmm, meestal ligt dat piepen eraan als de pc geen video kaart kan vinden. Maar dat verschild natuurlijk per MOBO leverancier. Check anders effe je bios type en versie en check de site daarvan, dan kun je als je ene beetje muziekaal bent de errormelding zo thuisbrengen.

Je weet me te vinden als je er niet uitkomt, dan help ik je effe

Laters

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmmm het lijkt mij dat het mobo gewoon helemaal naar de kloten is....hij piepty elke keer op dezelfde manier als ik me niks in me pc hebt

Verwijderd

piep is duidelijk niet van videokaart, dat is een ander ritme, dit ljkt geheugen maar als dat oude erin zit moet dat ook goed zijn, proc misschien dood, maar dat is ook onwaarschijnlijk, welk merk/type is het plankie?

Verwijderd

Heb je de pootjes van je processor en je VGA aansluiting al nagekeken ?

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik me geheugen uit me defecte pc in een andere zet leest ie het niet nou lezen 2 van me pcs helemaal geen geheugen meer...

snap er de ballen niet van.

Heb 2 verschillende videokaarten erin gezet dus dat is het idd niet! en aan de processor ben ik niet geweest...

• xillius
  • Laatst online: 23-01-2022
Op maandag 03 december 2001 17:45 schreef EgoH het volgende:

[..]

Geheugen clocked automatisch terug hoor.
Ik heb het ook een keer gehad... en het geheugen klokte niet terug omdat het moederbord gewoon geen 133 Mhz ondersteuning gaf. Als ik er een 100Mhz in deed dan werkte het wel gewoon.
Vreemd maar waar

Maarja aangezien het daar niet aan ligt omdat je het oude geheugen er al in hebt gestopt is er denk ik een grote kans dat het mobo kaput is ofzo...

Ik kan je in ieder geval niet meer verder helpen

• Korras
  • Laatst online: 04-07 16:50
(jarig!)
heb dit ook een keer gehad met een systeem. mamaplank vervangen, en systeem deed 't weer.

wellicht dat je iets beschadigd hebt bij het bijplaatsen van geheugen(te hard gedrukt?)?

welk moederbord? bij sommige is biosreset via batterij, en bij andere met een jumper.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Korras
  • Laatst online: 04-07 16:50
(jarig!)
Op dinsdag 04 december 2001 14:29 schreef xillius het volgende:

[..]

Ik heb het ook een keer gehad... en het geheugen klokte niet terug omdat het moederbord gewoon geen 133 Mhz ondersteuning gaf. Als ik er een 100Mhz in deed dan werkte het wel gewoon.
Vreemd maar waar

Maarja aangezien het daar niet aan ligt omdat je het oude geheugen er al in hebt gestopt is er denk ik een grote kans dat het mobo kaput is ofzo...

Ik kan je in ieder geval niet meer verder helpen
verschilt per mobo en geheugen. heb gister 128 MB hyundai 133 mhz op een trigem anaheim 3 100 mhz met intel 820 chipset bijgeplaatst. werkt perfect.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Dat piepje is dat ie geen geheugen kan vinden.

Verwijderd

Vermoedelijk is de aansluiting geheugen mobo naar de kl... eerhh kapot. Ff controleren of daar geen kromme contacten zitten zo ja kan je ze heel voorzichtig met een klein schoevendraaiertje weer terug plaatsen... Heb het ook een keer gehad... Eerste keer lukte het nog de pinnetjes weer goed te zetten, tweede keer alleen kon ik de mobo weggooien.... bummer :(

So be carefull *D

• Felyrion
  • Laatst online: 22:56

Felyrion

goodgoan!

hmmm.... ik heb dit probleem ook een keer gehad, heb er heel lang mee zitten kloten, maar heb je al eens geprobeerd anderen geheugen bankjes te gebruiken, er kan er een kaduuk zijn zoals bij mij.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
in de geheugenpootjes, die witte dingen waar je het geheugen in drukt zie ik dat er een aantal pinntjes scheef staan en ingedrukt....Ze zijn zeg maar een beetje opgekloot ;)

is dit de oorzaak en kan je ze door in goede positie te drukken weer normaal krijgen.
Maakt het uit of er wel of geen geheugen zit in zon bank want dan laat ik er evt. gewoon geheugen uit.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Keida

wysiwyg

heb je het geheugen er wel diep genoeg in gedrukt. Je moet nl best wel heeel hard drukken omhet erin te krijgen. Met die witte klemmetjes bedoel je neem ik aan die aan het einde van de geheugenbanken zitten? Die kunnen er uit en er ook weer in, dat moet geen probleem zijn

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 20:00 schreef HIgHer het volgende:
in de geheugenpootjes, die witte dingen waar je het geheugen in drukt zie ik dat er een aantal pinntjes scheef staan en ingedrukt....Ze zijn zeg maar een beetje opgekloot ;)

is dit de oorzaak en kan je ze door in goede positie te drukken weer normaal krijgen.
Maakt het uit of er wel of geen geheugen zit in zon bank want dan laat ik er evt. gewoon geheugen uit.
we hebben het hier over simmen neem ik aan(met een p1), en die pinnetjes das idd het probleem, zelfs als je er geen gehuegen inzet kan het zijn dat het problemen geeft(maakt tenslotte sluiting.

buig ze ff terug, en probeer dan eerst zonder dat slot te gebruiken wat geheugen. als dat lukt kan je dat "kapotte" slot ook proberen.

Suc6

Verwijderd

En :?

Doet dat ding het al ?
Pagina: 1