Ik wil binnenkort een nieuwe videokaart gaan kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen de Radeon 8500 retail en de Geforce Ti 500. Beiden hebben een TV out, maar welke is beter? En ik kan niks vinden over Macrovision op de Radeon kaart. Is dit echt een voordeel of hebben ze het 'gewoon' weggelaten op de feature list?
Verwijderd
Macrovision is een beveiliging op DVD's die het kopieren naar videobanden probeert te voorkomen. Bij het uitgangssignaal van je DVD-speler zit een extra signaal (Macrovision) dat er voor zorgt dat DVD niet goed via je videorecorder afgespeeld kan worden. Je krijgt dan slecht beeld, onjuiste kleuren, beeld valt weg, etc. Je mag dus denk ik wel aannemen dat beide videokaarten waar je het over hebt wèl Macrovison hebben. Of dit nou een voordeel is...?
Ik denk dat ze het gewoon weggelaten hebben op de feature list, volgens mij zit het zelfs niet op de videokaart, maar zit het op het DVD-schijfje zelf. (Wanneer je de DVD-speler direct op je TV aansluit, dan heb je geen last van Macrovision, aangezien het signaal alleen door videorecorders gebruikt wordt.
Ik denk dat ze het gewoon weggelaten hebben op de feature list, volgens mij zit het zelfs niet op de videokaart, maar zit het op het DVD-schijfje zelf. (Wanneer je de DVD-speler direct op je TV aansluit, dan heb je geen last van Macrovision, aangezien het signaal alleen door videorecorders gebruikt wordt.
De GF3 Ti 500 heeft het op de plank zelf zitten. Dit komt uit de handleiding van de Hercules kaart:
"Please note that this product incorporates a Macrovision copyright protection circuit so that direct connection to a VCR or other recording device will render DVD playback impossible."
"Please note that this product incorporates a Macrovision copyright protection circuit so that direct connection to a VCR or other recording device will render DVD playback impossible."
Volgens de review op deze site (http://www.digit-life.com/articles/pmradeon2/index.html) is de Radeon 8500 beter. Dus dan heb je de volgende plussen en minnen voor de 2 kaarten:
Radeon 8500 Retail
+ 2D prestaties
+ DVD kwaliteit
+ Goedkoper
- 3D prestaties
- Drivers / Linux
Geforce 3 Ti 500
+ 3D prestaties
+ Drivers / Linux
- DVD kwaliteit
- 2D prestaties
- Duur
Met de iets slechtere 3D prestaties kan ik leven. Het enige wat me nog een beetje dwars zit zijn de drivers. Ik wil al een heel tijdje met Linux beginnen, en driver problemen gaan dat niet makkelijker maken
Van de andere kant maakt die 300 gulden verschil al veel goed...
Radeon 8500 Retail
+ 2D prestaties
+ DVD kwaliteit
+ Goedkoper
- 3D prestaties
- Drivers / Linux
Geforce 3 Ti 500
+ 3D prestaties
+ Drivers / Linux
- DVD kwaliteit
- 2D prestaties
- Duur
Met de iets slechtere 3D prestaties kan ik leven. Het enige wat me nog een beetje dwars zit zijn de drivers. Ik wil al een heel tijdje met Linux beginnen, en driver problemen gaan dat niet makkelijker maken
Dit topic is gesloten.
![]()