Toon posts:

MS Access vs. SQL Server

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai allen :)
Ik zit nu een website te ontwikkelen met ASP/Access...Nou is het aantal te verwachten users hoog, en er zijn veel en zware queries. Op een gegeven moment zullen we dus naar een betere DB server migreren (lijkt me). MS SQL Server lijkt me de meest logische keuze. Ik ben alleen wel benieuwd tot hoe ver Access het volhoudt. Zijn er ergens benchmarks die deze twee met elkaar vergelijkt? Of adviseren jullie een ander databeest?
Zou ik MS SQL Server gebruiken, zal ik dan wachten tot MS SQL 2000, of nu SQL Serv 7 aanschaffen?

De groenten van Mries! (Die niet zo thuis is in de Microsoft wereld)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

wanneer access niet meer toereikend is weet ik niet. Maar feit blijft wel dat access een desktop-db is en niet geschikt voor het "grotere" werk.
Zeker multi-user is een van de zwakke punten van access.

Ikzelf werk veel met MS-SQL7 en dat is zeker aan te raden boven access.

Welke versie van MS-SQL je moet kiezen is natuurlijk ook afhankelijk van het tijdstip van oplevering. De ontwikkeling van de site kan je nog gewoon in access doen, maar als alles live gaat dan zal je toch moeten migreren naar de andere db-server.
Ik weet niet hoe "hard" de deadline is.

Today's subliminal thought is:

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Ik zou gewoon een db huren
dat kost geen drol namelijk.
En dan hoef je ook niets te kopen of te onderhouden.
En snel is het dan zeker.
Dan gaan zij later wel over op 2000
hoef jij verder niets te doen

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• KMK

KMK

Oja er is ook een heel groot verschil qua performance op NT4 server en win2k server op het access gebied op win2k is hij echt prima hoor. En kan hij wel veel aan. Mits jeje query goed doed en niet zoals ik het gister deed ;)
Ik heb allebij die querys gedaan op access en SQL server en ik zag na het herschijven geen verschil. Dus ik denk dat access heel er toereikend is mits het een win2k server is.
En oja als je naar freesms.net keek die deden het ook in een access db op win2k.
Hij was alleen niet goed beveiligd maar dat is weer een ander verhaal ;)
en daar zaten veel users en veel records in dus trek je conclusie maar

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu zo dat hij word gehost bij een hosting bedrijf, en daarop hebben we 1 koppeling naar een access database gekregen (onder NT4 nog wel :( ). Ze doen niet aan SQL server geloof ik. Dus ik denk dat we als de site echt druk begint te worden we een eigen server bij iemand moeten parkeren. Kan ik er tenminste ook lekker mee spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, KMK waar en hoe huur je een DB? :)

• KMK

KMK

http://www.nw.nl /
om maar wat te noemen
maar ik zou zelf als ik een site moest parkeren met een sql server er bij die ik niet zelf wil kopen en licenties etc. dan zou ik bij www.ewebcity.com het pakket nemen en daar eens een maandje proefdraaien
bij http://www.nw.nl / kun je gewoon een SQl hosting krijgen

Verwijderd

Topicstarter
thnx KMK..ewebcity is best gaaf :) account met access db is gratis :) En met SQL server maar 11 dollar p/m

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

KMK:
moet je voor de gein 's met stored procedures gaan werken. Kijken of er dan nog steeds geen verschil is.

Verder heeft SQLserver nog meer voordelen boven access natuurlijk (transaction rollback om maar wat te noemen).

Today's subliminal thought is:

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verder heeft SQLserver nog meer voordelen boven access natuurlijk
Lijkt me niet zo gek nee, aangezien beide paketten totaal verschillende doelgroepen hebben en al helemaal als je naar het prijsverschil kijkt. Ik denk toch dat je voor wat grotere applicaties Access niet echt serieus kunt nemen.
(Niet echt een aanval op Annie, meer op de gedachte dat SQLserver/Access te vergelijken zijn)

Verwijderd

kan iemand mij mischien een topic aanwijzen waar uitgelegd wordt hoe ik een mdb kan converteren?

vriendelijke groeten

DcW

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Naar wat?
offtopic:
(En waarom kick je een topic van 5 jaar oud? :) )

[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 29-09-2005 17:42 ]

Roomba E5 te koop

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi in2-webdesign, en welkom op GoT. :)

Mooi dat je gezocht hebt, maar helaas is het hier op GoT niet de bedoeling dat er topics omhooggeschopt worden die al zo oud zijn, onder andere omdat er dan mensen gaan reageren op posts van mensen die misschien al jaren niet meer hier rondlopen. :)

Verder vragen we hier op GoT iets van eigen inzet. Je zou een nieuw topic kunnen openen, maar als je vraag dan dezelfde inhoud heeft als je post hierboven, dan zou dat topic op slot gaan. Lees dus ook even Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en ook P&W FAQ - De "quickstart" door alvorens je een nieuw topic opent. :)

Verder kom ik op Google best wel wat converteerprogramma's tegen. Heb je wel gezocht? Zie bijvoorbeeld [google=mdb database converter]. :)

offtopic:
Verder: we doen elkaar op GoT permanent de groeten, dat hoef je niet onder elke post te doen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.